ترخیص اسباب بازی از گمرک

ترخیص اسباب بازی از گمرک

ترخیص اسباب بازی از گمرک

5 خرداد1400
ترخیص اسباب بازی از گمرک

در گمرک های هر کشور انواع و اقسام کالاها را می‌توان دید. از مواد غذایی و پوشاک گرفته تا وسایل برقی و آرایشی. اسباب بازی ها هم نوع دیگر این کالاهای گمرکی هستند، که همه روزه حجم بالایی از آن ها در گمرک‌ها منتظر ترخیص می‌باشند. اسباب بازی ها به دلیل جنس شکننده و حساسی که دارند شاید نیاز باشد که به سرعت از گمرک ترخیص شوند پیش از آن که صدمه ببینند. بنابراین شاید حساسیت حضور یک ترخیص کار اسباب بازی برای ترخیص چنین کالاهایی بیشتر حس شود.
امروزه والدین از اهمیت اسباب بازی ها در رشد فرزندان خود آگاه هستند و در تلاش‌اند تا بتوانند کالاهایی مرغوب و متنوعی برای کودکانشان تهیه کنند. خصوصاً بعد از اینکه تولیدات داخلی نتوانستند محصولاتی با کیفیت بالا تولید کنند. لذا امروزه بازار اسباب بازی ها، بازار پر رونقی است و ورود اسباب بازی‌ها به داخل کشور نیز با رشد چشمگیری همراه بوده است.
امروزه ایران به سومین کشور وارد کننده اسباب بازی تبدیل شده است. بعضی از کالاها گمرک‌های اختصاصی دارند و این موضوع باعث سهولت در کار ترخیص می‌شود. بعضی از گمرک‌ها به شکل تخصصی به ترخیص اسباب بازی می‌پردازند از جمله: بوشهر، شهید باهنر، آبادان، چابهار، شیراز، جلفا، اصفهان، کیش، بندرلنگه، خرمشهر، گناوه، بندر امام خمینی، بندر انزلی، تبریز، قشم، امانات پستی، فرودگاه امام خمینی و مشهد. تعرفه گمرکی برای ترخیص انواع اسباب بازی 950300 و برای انواع عروسک 95030020 می‌باشد. البته یک ترخیص کار اسباب بازی از تمام کدها و اسناد مورد نیاز اطلاع دارد.

ترخیص کالا از گمرک

فرآیند و چگونگی ترخیص کالا


ترخیص کالا از گمرک نیازمند طی کردن یک پروسه‌ی پیچیده و قانونی است. زمانی که شما تصمیم به وارد یا صادر کردن کالایی می‌گیرید، باید اسناد و مدارک لازم را به گمرک تحویل بدهید و هزینه‌های آن را پرداخت کنید تا کالای شما آزاد شود و بتوانید آن را به هر کجایی که می‌خواهید منتقل کنید. حال این پروسه یا به وسیله ی خود شخص انجام می‌شود و یا گاهی توسط نمایندگان قانونی صاحب اختیار.
اگر شخصی که می‌خواهد کالا را از گمرک تحویل بگیرد شخصی باشد که به قانون تسلط دارد این فرآیند با صرف کمترین زمان انجام می‌شود. قبل از ترخیص کالا بر حسب نوع آن نیاز به یک سری مجوزها می‌باشد که با توجه به نوع کالا از سازمانی مشخص اخذ می‌شود. به طور مثال شاید کالای شما لباس باشد، برای ترخیص این محموله شما نیاز به مجوز وزارت ارشاد دارید. یا برای ترخیص اسباب بازی‌ها، نیاز به مجوز از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارید. چرا که ورود بعضی از کالاها به کشور ممنوع است به طور مثال اسباب بازی‌هایی که مسائل جنسی حتی تفاوت های جنسی را نشان می‌دهند یا آن‌هایی که با فرهنگ ایران مغایر است، را نمی‌توان وارد کرد. خوشبختانه نمایندگان این کانون در سه گمرک خوزستان، هرمزگان و بوشهر حضور دارند. یکی از نکاتی که یک ترخیص کار اسباب بازی به آن واقف است همین مسائلی است که برای کانون پرورش فکری اهمیت دارد.

این مطلب نیز می تواند برای شما مفید باشد: لیست مجوزهای لازم برای ترخیص کالا
ترخیص انواع اسباب بازی

انواع ترخیص کار مانند ترخیص کار اسباب بازی


برای ترخیص کالاها از گمرک معمولاً این فرآیند را به کسی می‌سپارند به نام ترخیص کار. این افراد کاملاً به پیچ و خم راه‌های مورد نیاز برای ترخیص یک کالا آگاه هستند. آنچه ارزش کار یک ترخیص کار را نشان می‌دهد این است که یک ترخیص کار بتوانند به شکل قانونی و درست کالای شما را در کمترین زمان ممکن ترخیص نماید. ترخیص کالا برای افرادی که دانش و توانایی آن را ندارند، می‌تواند بسیار خسته کننده و تمام ناپذیر به نظر برسد. در گمرک، استاندارد بودن اسباب بازی به شدت پیگیری می‌شود به همین خاطر مهم است که کسی که برای ترخیص کالا در گمرک می‌رود حتماً توان دفاع از کیفیت اسباب بازی‌ها را داشته باشد. ترخیص کاران معمولاً در گمرک‌ها، بنادر و فرودگاه‌ها و مناطق آزاد مستقر هستند. و بعضی از آن‌ها به شکل اختصاصی تنها در یک زمینه و کالا کار می‌کنند به طور مثال ترخیص‌کار اسباب بازی.

ارزش گذاری کالا در گمرک


یکی از مسائل مهم در ترخیص یک کالا ارزش گذاری آن است. دفاتر گمرکی در کشور با سیستم‌های ارزش گذاری متفاوتی کالا را ارزش گذاری می‌کنند و تسلط ترخیص کار و سابقه‌ی تاجر است که می‌تواند کالا را به شکل واقعی ارزش گذاری کند. در ارزش هر کالایی عوامل متعددی مانند: کیفیت، محل ساخت و هزینه حمل و نقل تأثیر دارد. شرکت‌های بازرگانی و ترخیص کاران معتبر می‌توانند ارزش کالای شما را در مبدأ نیز مشخص کنند. مخصوصا ترخیص کار اسباب بازی در این کار مهارت پیدا کرده اند چرا که واردات اسباب بازی به ایران افزایش پیدا کرده است.

این مطلب نیز می تواند برای شما مفید باشد: هزینه ترخیص کالا از گمرک شامل چه مواردی می شود؟
ترخیص اسباب بازی از گمرک

واردات اسباب بازی به ایران


از عمده کشورهای بزرگ وارد کننده اسباب بازی در دنیا می‌توان به چین، ژاپن، بریتانیا، فرانسه، دانمارک و ایالت متحده اشاره کرد. در ایران واردات اسباب بازی از دو کشور چین و ترکیه بیشتر رواج دارد و کسانی که قصد وارد کردن اسباب بازی را دارند معمولاً این دو کشور را انتخاب می‌کنند. تعرفه‌ی واردات عروسک و اسباب بازی در ترکیه بسیار پایین‌تر است و به دلیل نزدیکی این کشور به کشور خودمان هزینه‌ی حمل و نقل نیز پایین‌تر می‌باشد. ایران که از مشتریان پروپاقرص چین می‌باشد، به همین خاطر اسباب بازی‌های چینی زیادی وارد کشور می‌شوند و دلیل محبوبیت این اسباب بازی‌ها هم شاید این باشد که قیمت مناسب‌تری دارند. برای واردکردن یک محموله‌ی اسباب بازی به حداقل 50 روز کاری نیاز دارید، چرا که حمل و نقل این محموله‌های از مسیرهای دریایی و کشتی‌ها صورت می‌گیرد. بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس یک شرکت بازرگانی است که دارنده‌ی ثبت سفارش کالا می‌باشد که به ترخیص و واردات انواع اسباب بازی‌ها نیز می‌پردازد. این شرکت دارای نمایندگی‌های مختلفی در چین، آلمان و دبی می‌باشد و آمادگی خود را جهت تائید کد آماری و تخصیص ارز از بانک مرکزی در کمترین زمان را اعلام می‌کند.تیم ما تعداد زیادی ترخیص کارگمرک را در اختیار شما می گذارد.

مطالب پیشنهادی:
صفر تا صد ترخیص کالا از دبی
همه چیز درباره ی واردات و ترخیص کالا از چین

جمع بندی

امروزه شرکت‌های بزرگی در جهان هستند که انواع اسباب بازی‌ها را تولید می‌کنند این شرکت‌ها برای موفق شدن در این عرصه گاهی خلاقیت‌هایی را از خود نشان می‌دهند و محصولاتی را می‌سازند که هر کودکی در هر جای جهان خواهان آن اسباب بازی می‌باشد و با توجه به این که در دنیای امروز والدین بیشتر به کیفیت وسایل بازی بچه‌هایشان اهمیت می‌دهند، بازار داغی برای خرید و فروش اسباب بازی در دنیا به راه افتاده است. اگر قصد دارید در این راه سرمایه گذاری کنید سر و کار شما دائماً به گمرک می‌خورد در نتیجه برای سهولت در کارتان باید برای ترخیص اسباب بازی از یک ترخیص کار اسباب بازی کمک بخواهید.

مقاله های مرتبط:
ترخیص لوله و اتصالات از گمرک چرا و چگونه انجام می شود؟
صفر تا صد ترخیص ابزار آلات از گمرک
گمرک چیست و چه وظایفی دارد؟

ترخیص لوازم خانگی از گمرک
ترخیص لاستیک از گمرک
اظهارنامه گمرکی چیست؟
انواع حواله ارزی


نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا