واردات و ترخیص شیر آلات صنعتی

واردات و ترخیص شیر آلات صنعتی

21 دی1399

واردات شیرآلات صنعتی، یکی از مهمترین حوزه های واردات در ایران به حساب می آید که توجه بسیاری از بازرگانان و تاجران متخصص را به خود جلب کرده است. اگر در این باره کنجکاو هستید لطفاً در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی و فوت و فن های آن آشنا کنیم. البته بد نیست اگر در ابتدا به طور مختصر با این کالای پرمصرف صنعتی آشنا شوید. درباره شیرآلات صنعتی چقدر میدانید؟ شاید برای افرادی که دستی در صنعت ندارند و حوزه کاری کاملاً متفاوتی را انتخاب کرده اند، شیرآلات صنعتی عبارت ناآشنایی باشد.اما اگر به عنوان یک تاجر قصد واردات شیرآلات صنعتی را دارید، لازم است درباره انواع و کاربرد آن بیشتر بدانید. اهالی صنعت می دانند که بدون این محصول، بسیاری از مجموعه های صنعتی بزرگ یا حتی کوچک نمی تواند شروع به کار کنند یا به کار خود ادامه دهند. در واقع در صورت بروز کوچک ترین نقصی در شیرهای صنعتی ممکن است کل فعالیت های یک کارخانه با مشکل مواجه شود. شیرآلات صنعتی به طور عمده در مسیر سیالات قرار می گیرند. به همین دلیل هر جایی از صنعت که سیالی موجود باشد، احتمالاً انواع مختلفی از شیرآلات نیز دیده می شود. شیرهای صنعتی که به Valve نیز معروف هستند، انواع گوناگونی دارند از جمله: شیر یک طرفه، شیرهای توپی، gate valve، شیرهای اطمینان و ... هر کدام از این شیرها در موقعیت های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند و عملکردی منحصر به فرد دارند. از صنایع پتروشیمی، نفت و گاز گرفته تا تولید روغن و ... همگی به این شیرآلات صنعتی احتیاج دارند. به همین دلیل است که واردات شیرآلات صنعتی یکی از مهمترین شاخه های واردات در صنعت ایران به شمار می رود. ترخیص شیرالات صنعتی از گمرک اگر قصد دارید شیرآلات صنعتی وارد کشور کنید، دو راه پیش رو دارید. اول این که خود تمام مسئولیت ترخیص را بر عهده گرفته و انجام دهید. دوم این که پروژه ترخیص از گمرک را به عهده یک شرکت ترخیص کار بگذارید. اگر سررشته چندانی در امر واردات ندارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کمک ترخیص کار است. زیرا واردات شیرآلات صنعتی و ترخیص آن از گمرک، پیچ و خم هایی دارد که اگر از آن ها آگاه نباشید با مشکلاتی روبرو خواهید شد و حتی ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر شوید. اما در صورتی که یک تاجر باتجربه هستید و کارت بازرگانی دارید، می توانید با دنبال کردن مراحل ترخیص کالا (که در ادامه توضیح داده خواهد شد)، شیرآلات صنعتی را با حداقل دردسر و در کمترین زمان وارد کشور نمایید. مراحل گام به گام واردات شیرآلات صنعتی به ایران اولین و مهم ترین لازمه واردات، داشتن کارت بازرگانی است. این نکته باید پیش از همه چیز در نظر گرفته شود زیرا بدون اخذ کارت بازرگانی معتبر، انجام هیچ یک از مراحل زیر امکان پذیر نیست؛ مگر این که کار ترخیص را به عهده ترخیص کار بگذارید که در آن صورت به کارت حق العمل کاری نیاز است. در ادامه به صورت مختصر شما را با مراحل واردات شیرآلات صنعتی آشنا می کنیم. تنظیم و ارائه اظهارنامه هنگامی که کالای شما، برای مثال شیرآلات صنعتی، به گمرک ایران می رسد، پیش از همه تنظیم اظهارنامه و ارائه آن به گمرک اولویت دارد. در واقع بدون گذراندن این مرحله نمی¬توانید وارد مراحل بعدی ترخیص شوید. طی این کار شما باید اطلاعات کالای وارداتی خود را در سیستم گمرک به ثبت نمایید. در این راستا لازم است فرمی با عنوان اظهارنامه را به صورت آنلاین و از طریق سامانه الکترونیکی گمرک (EPL) تکمیل نمایید. همچنین برای ترخیص و واردات شیرآلات صنعتی، اسنادی مانند فاکتور خرید، پروفرما، مجوز لازم ثبت سفارش کالا ، لیست عدل بندی، بیمه نامه، کپی مدارک شناسایی، ترخیصیه، بارنامه و ... باید به طور کامل و بی نقص آماده شده و تحویل گمرک داده شود. اگر تمام مدارک و اظهارنامه ارائه شده، کامل و بدون مشکل باشند، به عنوان تأیید یک شماره سریال دریافت خواهید کرد که مجوز ورود شما به مراحل بعدی ترخیص است. دریافت شماره کوتاژ و تعیین مسیر گمرکی مدارک ارائه شده در قسمت قبل به همراه اظهارنامه توسط کارشناسان گمرک بررسی می شود و در نهایت اظهارنامه به طور رسمی در سیستم به ثبت می رسد. در این مرحله از واردات شیرآلات صنعتی، شماره ای به نام شماره کوتاژ دریافت می کنید و سپس مسیر گمرکی کالای شما مشخص میگردد. مسیرهای گمرکی مسیرهای گمرکی در سه گروه سبز، زرد و قرمز دسته بندی می شود. اگر کالای شما مسیر سبز را دریافت نماید، یعنی نیازی به گذراندن مراحل اضافی بازرسی و بررسی های مضاعف ندارد و کار ترخیص شیرآلات صنعتی با سرعت بیشتری انجام می شود. مسیر زرد بدین معنا است که باید مدارک و مجوزهایی خاص از سازمان های مربوطه دریافت نموده و ارائه نمایید. سپس کالا تحت بررسی های بیشتر قرار گرفته و در صورت کامل بودن مجوزها، از این مرحله نیز گذر خواهید کرد. اما اگر مسیر قرمز برای شما انتخاب شده باشد، کار مشکل تر است. در این مورد لازم است بررسی های بیشتری انجام شود و مدارک بیشتری مورد بازرسی قرار بگیرند. کالاهایی که در مسیر قرمز قرار می گیرند، پروسه ترخیص را در زمان بیشتری طی می کنند. ارزیابی ، اخذ مجوزات لازم و بررسی تعرفه کالای اظهار شده در این مرحله از واردات شیرآلات صنعتی، با توجه به مسیری که در مرحله قبل انتخاب شده است، بازرسی کالای وارداتی توسط کارشناسان انجام می شود و مجوزهای اختصاصی لازم باید به گمرک ارائه شوند. در نهایت کارشناس به بررسی تعرفه کالای اظهار شده می پردازد و در صورت مطابقت داشتن کالا با مدارک و اسناد ارائه شده و بررسی امضاها و ...، تأیید نهایی صادر می شود. پرداخت هزینه گمرکی و انبارداری، تحویل کالا از انبار و خروج از گمرک اکنون شما به صندوق راهنمایی می شوید و لازم است هزینه گمرکی واردات را پرداخت نمایید. تعرفه گمرکی شیرآلات صنعتی برای انواع مختلف شیرآلات متفاوت است. در این باره می توانید از کارشناسان این حوزه اطلاعات بیشتری کسب نمایید. بعد از پرداخت هزینه گمرکی، باید قبض انبار را نیز دریافت کرده و هزینه های انبارداری را بپردازید. در انتها و پس از بازرسی های نهایی، مراحل واردات شیرآلات صنعتیاز گمرک به پایان می رسد و می توانید کالای خود را از گمرک خارج کنید. کد تعرفه گمرکی انواع شیرآلات صنعتی تعدادی از کدهای مربوط به تعیین تعرفه گمرک برای واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی مطابق موارد زیر هستند: •    شیرآلات دروازه ای:  84818015 •    شیرآلات یک طرفه:  84813000 •    شیرآلات سوزنی:  84818090 •    شیرآلات توپی:   84818020 •    شیرآلات ایمنی:  84814000 •    شیرآلات صنعتی خودکار: 8481 •    شیرآلات صنعتی پنوماتیک خودکار:  84812000 •    شیرآلات صنعتی هیدرولیک خودکار: 84812000 به کمک این کدها و راهنمایی کارشناسان می توانید از تعرفه حدودی واردات شیرآلات صنعتی آگاه شوید

جزئیات
دلایل توقف کالا در گمرک

دلایل توقف کالا در گمرک

25 آذر1399

در تمامی گمرکات کالاهایی هستند که بنابه دلایلی صاحبان آن امکان اظهار به گمرک و ترخیص آن را پیدا نکرده اند و در انبارهای گمرک دپو شده اند.این توقف کالا در گمرک علاوه بر ضررهای مالی که برای صاحب کالا دارد(حق توقف کانتینر،هزینه انبارداری، فرسودگی کالا و ...) به اقتصاد کشور هم ضرر سنگینی وارد می کند. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی دلایل عمده توقف و ترخیص نشدن کالاها بپردازیم. دانستن این موارد کمک میکنه تا از عدم ترخیص کالا یا ترخیص دیرهنگام کالاها در امان باشید. مهمترین نکته ای که برای ترخیص به موقع ما همواره باید مورد توجه قرار بگیرد این است که حتماً همیشه قبل از اینکه حواله بزنید و کالا را خریداری کنید با ترخیصکار خود درباره ی امکان ترخیص کالای مورد نظرتان مشورت کنید و  بعد خریدتونو انجام بدید. حالا اگه به هر دلیلی از قبل اینکارو انجام ندادید و الان دچار مشکل شده اید چه میشه کرد؟!برای حل مشکل با کارشناسان با تجربه و خبره طاها فیدار خلیج فارس در تماس باشید .ما در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه کالای شما را ترخیص میکنیم کالاهای رسوبی در گمرک کالاهای رسوبی به دو بخش کلی زیر تقسیم می شوند: I . کالای رسوبی قبل از اظهار کالا کالاهایی که به گمرک اظهار نشده و مدت زمان مجاز توقف آنها تمام شده باشد کالاهای رسوبی قبل از اظهار کالا می باشند که در این حالت اساساً میزان رسوب ارتباطی به گمرک ندارد. البته کالا پیش از آن که به گمرک اظهار شود برای مدت کاملاً معقول و حساب شده ‌ای دپو شده و صاحبان کالا پس از تکمیل اسنادی که برای ترخیص آن کالا لازم است،اقدام به شروع فرآیند ترخیص می کنند. ولی در شرایط خاصی فرآیند ترخیص به موقع شروع نمی شود و کالا رسوب می شود. دلایل عمده گیر کردن یا رسوب کالا قبل از اظهار در گمرک 1. نداشتن مجوز ثبت سفارش کالا 2. مشکلات بانکی و اسنادی مشکلات بانکی و اسنادی و مسائلی که منجر به عدم دریافت وجه کالا توسط فروشنده،عدم امکان انتقال وجه، عدم امکان اظهار نویسی اسناد، عدم انتقال مالکیت از فرستنده خارجی به گیرنده داخلی و ... از دلایل توقف و رسوب کالا در گمرک می باشند. 3. پایان یافتن مهلت مقرر در مجوز ثبت سفارش اگر پس از رسیدن کالا به بندرمقصد،کالا در مهلت تعیین شده در مجوز ثبت سفارش به گمرک اظهار نشود و یا برای تمدید مهلت آن اقدامی صورت نگرفته باشد نیز باعث می شود که کالا رسوب شود. II . کالاهای رسوبی بعد از اظهار کالا در خصوص این کالاها، گمرک باید به دلیل اظهار کالا، پاسخگوی دلیل رسوب کالا باشد. اکثر این دلایل مربوط به عوامل بیرونی بوده که پس از اظهار رخ می‌دهند به عبارت دیگر، تشریفات گمرکی و ماندگاری کالا در گمرک بعد از اظهار ممکن است متأثر از عوامل بیرونی باشد. دلایل عمده گیر کردن یا رسوب کالا بعد از اظهار 1. اولین دلیل عدم امکان ارائه کد رهگیری از سوی بانک عامل است. اقلامی که اظهار شده اند و به دلایلی کد رهگیری بانک از بانک عامل به گمرک ارسال نشده، بر اساس مصوبات خاص گمرک می‌تواند درصدی از کالا را ترخیص و قسمتی دیگر را تا زمان اعلام کد رهگیری بانک نگهداری کند. این عمل سبب می‌شود که قسمت عمده‌ای از کالای ترخیص شده از گمرک خارج شود و قسمتی از کالا که به صورت وثیقه در گمرک باقی بماند در گمرکات رسوب کند . 2. طولانی شدن صدور مجوزهای قانونی برای برخی از کالاهای اظهار شده به گمرک اخذ و ارائه مجوزهای قانونی مانند استاندارد، انرژی اتمی، بهداشت، قرنطینه نباتی و قرنطینه دامی ضروری بوده و کنترل این مجوزهای ترخیص بر عهده گمرک است، زیرا اقلامی که از گمرک ترخیص شده و به این مجوزها نیاز دارند اقلامی هستند که معمولاً با سلامت جامعه در ارتباط هستند. وظیفه گمرک در وهله اول این است که نسبت به احصاء و کنترل این مجوزها اقدام کند و پس از آن اجازه ورود کالا به داخل کشور را بعد از انجام تشریفات ترخیص، صادر کند و در وهله دوم صدور و ارائه این مجوزها از طرف سازمان‌های نام برده شده مستلزم صرف وقت و زمان است. متأسفانه تمام این موارد به نام گمرک نوشته می‌شوند حتی اگر فرآیندهای لازم و آزمایشات مورد نیاز توسط سازمان دیگری انجام می‌شود. 3. یکی دیگر از دلایل رسوب کالا عدم پرداخت حقوق ورودی است که در آن صاحبان کالا حین انجام تشریفات گمرک تا مرحله صندوق پیش رفته اما عمدتاً به یکی از ۲ دلیل زیر حقوق ورودی را پرداخت نمی کند: عدم تمکن مالی صاحب کالا به‌دلیل ورشکستگی یا دلایل دیگر گران تر شدن حقوق ورودی کالا از محاسبات اولیه و ارزش کم کالا نسبت به حقوق ورودی، بگونه ای که هزینه رها کردن کالا از هزینه ترخیص آن برای صاحب کالا کمتر باشد. 4. طولانی شدن روند بررسی اظهارنامه به دلیل عدم وضوح کافی در اسناد یا وجود برخی ابهامات برای گمرک مبنی بر ماهیت واقعی کالا 5. طولانی شدن رسیدگی به ارزش کالا به علت برخی پیچیدگیهای ناشی از نوع خاص کالا یا تغییرات قوانین 6-کم بود ارزش کالا اگر کالا با کم اظهاری مواجه شود، در این صورت گمرک با رعایت مواد قانونی مابه‌التفاوت به همراه جریمه را  از صاحب کالا دریافت می‌کند که این امر باعث توقف کالا در گمرک می شود. ۷. ارايه اسناد نا مناسب به گمرک جهت ترخیص کالا به گونه ای که گمرک اختلافی بین ماهیت کالا در واقعیت و اسناد ارایه شده جهت اظهار کالا مشاهده کند که در اینصورت محموله وارد فرآیند رسیدگی به کالای قاچاق می‌شود. ۸. استخدام ترخیص کار گمرکی غیر متخصص گاهی اوقات استخدام افراد غیر متخصص منجر به بروز انواع مشکلات گمرکی و حتی ایجاد ظن قاچاق از سوی کارشناسان گمرک و پیچیده شدن فرآیند ترخیص کالا میشود. برای پیشگیری از وقوع تمامی موارد گفته شده،صاحب کالا باید قبل از خرید کالا با شرکت ترخیص کاری معتبر و با تجربه مشورت کند و بعد از آن اقدامات لازم را انجام دهد تا از گیر کردن محموله خود در گمرکات کشور جلوگیری کند.شرکت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس به منظور تسهیل امر واردات و حذف دغدغه فکری بزرگ ترخیص برای تجار عزیز با تکیه بر تجارب چندین ساله،نیروهای متخصص و ارتباطات قوی خود،صفر تا صد امور ترخیص و واردات را به صورت متعهدانه و دلسوزانه بر عهده می گیرد.جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

جزئیات
ترخیص یراق آلات از گمرک

ترخیص یراق آلات از گمرک

17 آذر1399

یکی از خدمات اساسی بازرگانی طاها فیدار در زمینه ی ترخیص یراق آلات می باشد. همانطور که می دانید این محصولات به عنوان یکی از اساسی ترین اجزای سازنده در صنایع و تجهیزات ساختمان سازی می باشد. در زمینه ی ترخیص این محصولات شرکت های بازرگانی بسیاری فعالیت می کنند. مسئله ای که در این خصوص اهمیت دارد، دارا بودن کادر مجرب و پرسنل حرفه ای می باشد. تمامی متخصصانی که در شرکت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس فعالیت می کنند، از تخصص، دانش و تجربه کافی برخوردار هستند. برای اینکه بیشتر با خدمات و برنامه های شرکت بازرگانی طاها فیدار آشنا شوید، با ما همراه باشید. شرکت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس چندین سال است که در زمینه ی ترخیص یراق آلات فعالیت می کند. این شرکت در کشور های مختلفی مانند چین، آلمان و دبی نمایندگی های فعالی دارد که به ترخیص و واردات یراق آلات می پردازند. لازم به ذکر است که این شرکت بازرگانی دارنده ی ثبت سفارش کالا از جمله یراق آلات می باشد وآمادگی خود را جهت تایید کد آماری و تخصیص ارز از بانک مرکزی درکمترین زمان اعلام میدارد. بازرگانی ما چندین سال است که اجزای مورد نیاز جهت ساختمان سازی را وارد می کند. از جمله خدمات دیگر بازرگانی طاها فیدار ترخیص یراق آلات   PVC و UPVC از گمرک می باشد. حتما بخوانید : ترخیص کاغذ دیواری از گمرک ترخیص انواع یراق آلات از گمرک شرکت بازرگانی طاها فیدار در زمینه ای انواع مختلفی از ترخیص یراق آلات فعالیت می کند. همانطور که می دانید از این ابزار در ساخت ساختمان و وسایل منزل و صنایع مختلف استفاده می شود. در این قسمت می خواهیم انواع مختلفی از یراق آلاتی که توسط شرکت بازرگانی طاها فیدار وارد می شود را به شما بیان کنیم. توجه داشته باشید که تمامی وسایل و لوازمی که به شما معرفی می کنیم توسط بازرگانی ما وارد شده و به دست مصرف کنندگان می رسد. هدف اساسی بازرگانی ما تامین باکیفیت ترین کالا ها و رساندن آن به دست مصرف کنندگان محترم می باشد. ترخیص یراق آلات اسپانیولت ترخیص دستگیره ترخیص یراق آلات تک حالت باز شو ترخیص یراق آلات کلنگی جهت پنجره های سرویس ترخیص یراق آلات تک حالته چرخشی ترخیص یراق آلات فولکس واگنی برای پنجره های لولایی ترخیص یراق آلات کشویی جهت پنجره های کشویی ترخیص یراق آلات پنجره کشویی بالا رونده ترخیص یراق آلات پنجره های آمریکایی لیفتینگ ترخیص یراق آلات پنجره دولنگه کشويي ترخیص یراق آلات پنجره آکاردئوني و غیره همانطور که گفتیم بازرگانی طاها فیدار در زمینه ی ترخیص یراق آلات به صورت تخصصی فعالیت می کند. یکی از خدماتی که کادر اداری شرکت ما به مشتریان ارائه می کنند، پاسخگویی به موقع است. تیم ما از ابتدای آغاز کار تا پایان آن با مشتریان عزیز همراهی کامل می کند. همچنین در صورتی که مسئله یا مشکلی ایجاد شود، شرکت بازرگانی طاهافیدار به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان عزیز خواهد بود. پیگیری از ابتدا تا انتهای کار تنها بخشی از خدمات بازرگانی ما است. تفاوتی که بازرگانی ما با سایر رقبا دارد، رفع هرگونه موانع و رسیدن به نتیجه است. حتما بخوانید : انتخاب بهترین ترم حمل و نقل بین المللی ترخیص یراق آلات بازرگانی طاها فیدار در زمینه ی ترخیص یراق آلات تمام تلاش خود را می کند تا بهترین خدمات را به مصرف کنندگان عزیز ارائه کند. بازرگانی ما از همان ابتدای ثبت سفارش ها تا پرداخت هزینه ها و ترخیص کالا از گمرک گرفته و رسیدن آن به دست مصرف کنندگان پیگیری های لازم را انجام می دهد. لازم به ذکر است این موارد تنها بخشی از خدمات بازرگانی ما می باشد. در صورتی که مشتریان سوال یا ابهامی در این خصوص داشته باشند، می توانند با ما تماس بگیرند و از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنند. خدمات طاهافیدار خلیج فارس در زمینه ترخیص یراق الات پیش تر در خصوص انواع کالاهایی که در زمینه ی ترخیص یراق آلات صورت می گرفت، صحبت کردیم. اما باید بگوییم کالاهایی که توسط شرکت بازرگانی طاها فیدار ترخیص می شود، تنها به موارد فوق محدود نمی شوند. در این قسمت به شما تعداد دیگری از انواع محصولات را بیان می کنیم تا بیشتر با خدمات ما آشنا شوید. تمامی کالا های زیر از گمرک ترخیص شده و وارد کشور می شوند. یکی از این کالا ها مربوط به لوازم و کالاهای آشپزخانه است. علاوه بر این شرکت ما در زمینه ی واردات یراق آلات مبلمان نیز به طور تخصصی فعالیت می کند و باکیفیت ترین و مرغوب ترین مبلمان را به دست مصرف کنندگان می رساند. حتما بخوانید : بار نامه سوئیچی : راه دور زدن تحریم ها به جز مواردی که در مورد ترخیص یراق آلات به شما گفتیم، تمامی کابینت ها و انواع لوازم چوبی و فلزی آشپزخانه نیز توسط بازرگانی طاها فیدار خلیج وارد می شود. ترخیص انواع دستگیره میله ای و دستگیره انواع کابینت، پایه کابینت و غیره نیز در این بازرگانی صورت می گیرد. به جز این موارد تمامی کالاهای زیر نیز توسط بازرگانی ما ترخیص می شود. ترخیص جک پمپی ترخیص انواع ریل ترخیص انواع قفل ترخیص انواع لولا ترخیص انواع دستگیره ترخیص انواع پایه ترخیص انواع پیچ ترخیص قفل درب ترخیص قفل دربک ابینت ترخیص انواع پروفیل PVC دستگیره کابینت ترخیص دستگیره کابینت ساده ترخیص دستگیره کابینت نگیندار ترخیص پایه کابینت ترخیص شب بند ترخیص کشو مغزی ترخیص قفل ترخیص لول افشاری ترخیص آرام بند ترخیص دستگیره کرومی ترخیص جک های کابینت ترخیص انواع مغزی و غیره در صورتی که شما نیز تمایل به ترخیص یراق آلات داشته باشید، می توانید با شماره های موجود در وبسایت ما تماس حاصل فرمایید. پس از تماس همکاران به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد. همچنین در صورتی که درخواست کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه داشته باشید، می توانید از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید. کارشناسان ما به صورت تمام وقت آماده ی پاسخگویی به سوالات و خواسته های شما خواهند بود. علاوه بر این راه ها می توانید در تلگرام یا واتس آپ با همکاران ما تماس بگیرید.

جزئیات
انتخاب بهترین ترم حمل و نقل بین المللی

انتخاب بهترین ترم حمل و نقل بین المللی

9 آذر1399

برای انتخاب بهترین ترم حمل و نقل بین المللی از بین ترمهای اینکوترمز،اول از هر چیزی باید شناخت کاملی از اینکوترمز و ترمهای آن داشته باشید.بدین منظور، میتونید به منابع مختلفی که در این باره وجود دارند مراجعه کنید و اطلاعات کامل بدست بیارید . قبل از انتخاب ترم،باید معامله در حال انجام را از جنبه‌های مختلف و بر اساس نیازها و حساسیتهای خود و همینطور ماهیت کالای مورد معامله بررسی کنید و به معیارهاتون وزن بدید .مثلا اینکه کنترل هزینه‌ها برای شما مهم تر می باشد یا به حداقل رساندن خطرات و ریسکهای احتمالی که بر عهده شما هستند؟ این موضوع که حمل کالا قرار است به صورت دریایی،زمینی،هوایی،ریلی و یا به صورت ترکیبی انجام شود هم نکته‌ای است که در انتخاب ترم باید به آن توجه داشت . عامل دیگری که باید به آن توجه داشته باشید،داشتن شناخت و میزان اعتماد شما به طرف مقابل معامله می باشد.زیرا در هریک از ترمها ریسک و  مسئولیت در نقاط مشخصی از خریدار به فروشنده منتقل می شود و باید این اطمینان وجود داشته باشد که طرف شما وظایف و مسئولیتهای خود را متعهدانه انجام می دهد . نکته دیگری که باید به آن توجه کنید،داشتن آشنایی با شرایط و قوانین کشوری‌ است که طرف دیگر معامله در آنجا سکونت دارد.مسائلی مثل قوانین حمل و نقل،قوانین گمرکی و حتی شرایط جوی و ... در صورتی که با این موارد آشنایی نداشته باشید ممکنه در معرض خطرات و ریسک های ناخواسته قرار بگیرید . حتما بخوانید : انواع روش های حمل در ترخیص کالا ترمهای پیشنهادی برای صادرات در یک عملیات حمل و نقل بین‌المللی،در حالت کلی به صرفه‌ترین و مناسب‌ترین ترم برای طرف صادر کننده، EXW است. چرا که تنها کاری که فروشنده باید انجام دهد،بسته بندی و قراردادن محموله در شرایط مناسب برای بارگیری و حمل از انبار مبدا است و تمامی هزینه‌های حمل و عملیات گمرکی صادرات در مبدا و همینطور ریسک انجام این عملیات،از زمان تحویل کالا در انبار خود به حمل کننده‌ای که توسط خریدار مشخص شده،کاملا بر عهده خریدار می باشد.این ترم برای صادرکنندگانی است که تجربه کمی در صادرات دارند و یا اطلاعات کافی در خصوص طرف دیگر معامله و یا کشور مقصد ندارند می تواند مناسب ترین گزینه باشد . در مقابل ترمهای DDP,DAP,DPU ترمهایی هستند که بیشتر صادرکنندگان تا حد امکان از انتخاب آنها خودداری می کنند(البته اگر با خریدار به توافق برسند ). در این ترمها بیشترین هزینه و مسئولیت ریسک تا زمان تحویل کالا در مقصد منطبق با قوانین آن ترمها بر عهده فروشنده می باشد . حتما بخوانید : انواع کانتینر از لحاظ ابعاد کاربرد ترمهای پیشنهادی برای واردکنندگان با توجه به مطالب گفته شده،حتماً متوجه شدید که در حالت کلی مناسبترین ترم برای خریداران ترمهای گروه D هستند.در این ترم ها خریدار عملاً درگیر هزینه و ریسک چندانی در جریان عملیات خرید کالا نیست. البته این انتخاب زمانی مناسب است که خریدار شناخت و اعتماد کافی نسبت به فروشنده داشته باشد و یقین داشته باشد که فروشنده دقیقاً کالای خریداری شده را بصورت تمام و کمال طبق مشخصات پکینگ در مقصد به او تحویل می دهد.ولی در شرایطی که خریدار گزینه‌ها و امکانات مناسبی از لحاظ کنترل هزینه‌های حمل در اختیار داشته باشد و شناخت و تسلط کافی بر شرایط و قوانین کشور مبدا داشته باشد،ترم EXW گزینه مناسبی‌ست. زیرا در ترمهایی که هزینه حمل به عهده فروشنده می باشد، عملاً فروشنده این هزینه‌ها را محاسبه کرده و در بهای تمام شده کالای فروخته شده از خریدار دریافت خواهد کرد.(می رسیم به حرفی که همون اول زدیم؛برای انتخاب بهترین ترم باید به معیارهای خود وزن بدهید ) حرف آخر : انتخاب ترم حمل مناسب به همین سادگی هم نیست.در آخر هم تاکید می کنیم که صادر و وارد کنندگان باید تسلط کافی بر اینکوترمز داشته باشند و در مورد تک تک ترمها،نقاط انتقال ریسک و هزینه را بشناسند . برای مثال در ترمی مثل CPT ، فروشنده مسئول انجام عملیات حمل و پرداخت هزینه‌های آن تا مقصد است،ولی او فقط متصدی حمل را انتخاب می کند و هزینه‌های مربوطه را پرداخت می کند و از زمانی که محموله به حمل کننده تحویل داده می شود کلیه ریسک ها به خریدار منتقل می شود. در واقع خریدار مسئول تمام خطرات و ریسکهای مربوط به عملیاتی است که توسط حمل کننده‌ای که فروشنده انتخاب کرده انجام می شود . ما بارها با واردکنندگانی برخورد کرده‌ایم که تصور می کردند اگر تحت ترمهایی مثل CPT خرید خود را انجام دهند،کالا را بدون دردسر در مقصد تحویل می گیرند و درگیر دردسرهای حمل و پیگیری و ارتباط با شرکتهای حمل و نقل نمی شوند.غافل از اینکه اگر در جریان عملیات حمل هرگونه مشکل و یا خطری برای محموله اتفاق بیوفتد،تمام ریسک و خسارت های احتمالی بر عهده خودشان است و فروشنده هیچگونه مسئولیتی در این قبال نخواهد داشت. گروه بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس به عنوان یکی از گروه های با تجربه,معتبر و کاردان در زمينه ارائه تمامی خدمات بازرگانی و گمرکی از جمله ترخیص کالا ، صادرات، واردات، مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش کالا و ... می باشد تا ترخیص کالا از گمرک را برای شما عزیزان با استفاده از آخرین قوانین و مقررات جاری بازرگانی و بخش نامه های گمرکی توسط ترخیص کار گمرک به صورت اطمینان بخش و با کمترین زمان ممکن انجام دهد.

جزئیات
ترخیص کاغذ دیواری از گمرک

ترخیص کاغذ دیواری از گمرک

3 آذر1399

بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس به شکل تخصصی در ترخیص کالا، ترخیص کاغذ دیواری، ترخیص پارکت، ترخیص لمینت، ترخیص کفپوش، ترخیص پانل دیواری و ... فعالیت می کند. البته فعالیت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس ابعاد وسیع تری را شامل می شود. ماتخصیص ارز از بانک مرکزی و تایید کد آماری را در کمترین زمان ممکن انجام می دهیم. بنابراین شرکت بازرگانی طاها خدمات بسیاری را در زمینه ترخیص کالا و واردات انجام می دهد و می تواند از هر نظر برای بازرگانان سودمند باشد. بازرگانی طاها امکان ثبت سفارش کالا را فراهم می کند و به صورت تخصصی در زمینه  ترخیص و واردات کاغذ دیواری، لمینت، پارکت، کفپوش، پانل و ... دارد. ترخیص کالادر روند معاملات اهمیت زیادی دارد. بازرگانان زمانی می توانند از معاملات به نفع خود سود ببرند که ترخیص کار گمرک مناسبی انتخاب کرده باشند و هزینه ترخیص کالا را به حداقل برسانند. واردات کاغذ دیواری بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس تنوع زیادی از محصول را در ترخیص کالاجای می دهد. در واقع با شرکت طاها فیدار می توان ترخیص انواع کاغذ دیواری را به سهولت انجام داد. این کاغذ دیواری ها می توانند در سبک های کلاسیک، مدرن و اسپرت باشند. کاغذ دیواری های سه بعدی بخش مهمی از فرآیند ترخیص کالارا شامل می شوند. ترخیص کاغذ دیواری سه بعدی باید زیر نظر ترخیص کار گمرک باشد. ترخیص کاغذ دیواری هایی که علیرغم کاغذی بودن، قابلیت شست و شو ندارند. کاغذ دیواری هایی که در روکش فوقانی از جنس وینیل می باشند و با استفاده از مواد شوینده خانگی می توان آن ها را شست و شو داد. ترخیص کاغذ دیواری هایی که با جنس کاغذی و روکش PVC به بازار عرضه می شوند و برای تمیزکاری آن از دستمال مرطوب و نمناک کمک می گیرند. ترخیص کاغذ دیواری مناسب برای اتاق کودک از جمله خدمات شرکت طاها فیدار خلیج فارس می باشد. کاغذ دیواری هایی که از الیاف بدون رنگ تهیه شده اند. ترخیص کاغذ دیواری های ساده و گلدار از دیگر خدمات ویژه شرکت طاها فیدار خلیج فارس می باشد. برخی از کاغذ دیواری ها به شکل پوستری عرضه می شوند. پوسترهای دیواری از مشمولات ترخیص در شرکت طاها فیدار خلیج فارس می باشند. کاغذ دیواری سالن، لابی، اتاق خواب، اتاق پذیرایی، آرایشگاه و ... از انواع ترخیص در شرکت طاها فیدار می باشند. تعرفه گمرکی کاغذ دیواری تعرفه گمرکی برای ترخیص کاغذ دیواری با توجه به نوع، قیمت، جنس، ماندگاری و ... متفاوت خواهد بود. ارزش افزوده در نظر گرفته شده برای واردات کاغذ دیواری نیز متفاوت است. تعرفه گمرکی با توجه به جنس پشت کاغذ دیواری متفاوت می باشد. پشت برخی از کاغذ دیواری ها از جنس الیافی، برخی دیگر از جنس کاغذ و برخی پلاستیکی می باشند. ترخیص کاغذ دیواری با پشت کاغذی در ردیف 4814 قرار می گیرد. بنابراین 8 درصد مالیات ارزش افزوده و حدود 22 درصد حقوق ورودی را شامل می گردد. حتما بخوانید : تعرفه گمرکی چیست و چه کاربردی در ترخیص کالا دارد؟ چرا باید شرکت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس را انتخاب کنیم؟ شرکت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس از جدیدترین و به روز ترین اطلاعات و تعرفه های گمرکی اطلاع داشته و مطابق با آن پیش می رود. همان طور که می دانید کلیه اقدامات ترخیص کالابه وسیله ترخیص کار گمرک انجام می شود. بنابراین مهارت ترخیص کار اهمیت به مراتب زیادی دارد. برای ترخیص کالا به مجوز استاندارد از سازمان های مختلف نیاز داریم. همچنین باید از مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا، ثبت اظهارنامه ، تاییدیه وزارت بهداشت و ... برخوردار باشیم. بازرگانان و تجار به شکل مداوم در جریان ترخیص کالا از گمرک و نحوه کار ترخیص کار قرار می گیرند. مدیریت زمان نیز به عنوان بخشی از فعالیت و خدمات شرکت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس می باشد. در واقع شما می توانید کالاهای خود را در کمترین زمان ممکن ترخیص کنید. در شرکت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس امکان بهره مندی از مشاوره نیز فراهم است. برای روشن شدن روند ترخیص کالایا واردات کاغذ دیواری می توانید از مشاوره رایگان شرکت طاها بهره مند شوید. امتیازات شرکت طاها فیدار خلیج فارس شرکت بازرگانی کلیه اقدامات قانونی برای ترخیص کالارا مورد توجه قرار می دهد. بنابراین مشکلی در روند تجارت و واردات به وجود نخواهد آمد. روند شرکت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس بر طبق ضوابط، استانداردها و مقررات سازمان گمرک می باشد. کلیه ترخیص کاران موجود در شرکت از سابقه و تجربه کافی در ترخیص کاغذ دیواری، واردات پارکت، معامله با چین و ... برخوردار هستند و می توانند شما را به شکل مطلوبی هدایت کنند. اهمیت ترخیص کالا از گمرک در صورتی که از  ترخیص کار گمرک مناسب برای ترخیص کالابهره مند نشوید، احتمالاً دچار ضرر مالی و مشکلات تجاری خواهید شد. روند ترخیص به شکل کاملاً اداری و قانونی است و باید توسط کارشناسان زبده و خبره انجام شود. شرکت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس ترخیص کالا را با کمترین تعرفه قیمتی برای بازرگانان و تجار فراهم می کند. بنابراین معاملات برون مرزی برای بازرگانان و تجار سودمند خواهد شد و در قالب قانونی انجام می گیرد. حتما بخوانید : ترخیص لوازم یدکی از گمرک خدمات بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس در ترخیص کالا بازرگانی و تجارت می توانند از امور سودآور برای هر فرد، سازمان یا شرکت باشند. برای موفقیت در امر بازرگانی و تجارت نیاز به مشاوره دارید. ضمن اینکه باید از قوانین واردات و صادرات کالا، نحوه انتقال و ترخیص کالا، تعرفه های ترخیص و ... اطلاع داشته باشید. هر کشوری برای ترخیص کالا از یک سری قوانین و مقررات تبعیت می کند. بنابراین برای داد و ستد باید با قوانین صادرات و واردات کشور آشنایی داشته باشید. بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس در کشورهایی همچون آلمان، امارات و چین نمایندگی فعال در زمینه واردات و ترخیص تخصصی انواع کاغذ دیواری و کالاهای مشابه دارد. برای موفقیت در بازرگانی نیاز به ترخیص کار گمرک دارید. این ترخیص کار باید از توانایی بالایی در زمینه مدیریت بازرگانی برخوردار باشد. بسیاری از بازرگانان در انتخاب ترخیص کار گمرک حساسیت زیادی به خرج می دهند. البته این موضوع کاملاً طبیعی است. یک ترخیص کار مناسب از هر نظر قابل اعتماد می باشد. بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس از شرکت های بازرگانی معتبر با سابقه درخشان در ترخیص کالا از گمرک می باشد. از این رو می توان از ترخیص کار گمرک بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس بهره مند شد.

جزئیات
بار نامه سوئیچی : راه دور زدن تحریم ها

بار نامه سوئیچی : راه دور زدن تحریم ها

19 آبان1399

ا اساساً مهم​ترين جهت​ گيري تحريم ​ها در ايران روي ميزان فروش نفت،تجارت بین الملل و نقل و انتقالات بانکي متمرکز شده است. به​طوري که شرکت های خارجی همواره در صورت همکاري با ايران مورد تهديد از سوي آمريکا قرار مي​گيرند تا مراودات خود با ايران را محدود کنند . در شرایط کنونی برای موفقیت در تجارت باید به روشی از تحریم ها گریز کرد.برای انجام این کار باید به مقررات گمرکی آشنایی کامل داشت . توجه به این مسئله که قوانین و بشخنامه های گمرکی روز به روز تغییر می کنند هم حائز اهمیت می باشد . خوشبختانه شرکت های بازرگانی معتبر زیادی هستند که با مقررات و بخشنامه های جاری گمرکی آشنایی دارند و با همکاری و مشاوره با آن ها می توانید به راحتی تجارتی مطمئن تر و پر سود تر داشته باشید . در این مطلب به استفاده از بارنامه سوییچ که یکی از روش های گریز از تحریم های آمریکا می باشد می پردازیم. بارنامه سوئیچ یافتن راهی برای دور زدن تحریم های اقتصادی در شرایط فعلی یکی از مهم ترین اقدامات برای داشتن تجارتی موفق است که بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس به آن می پردازد.جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما در تماس باشید . نظرات و سوالات خود را درباره ی این روش کامنت و با ما در میان بذارید . استفاده از بارنامه سوییچ یکی از راه های دور زدن تحریم های آمریکا می باشد.به این صورت که کالای شما ابتدا به مقصد اولی ارسال می شود و در آنجا توسط کارگزار شرکت های حمل و نقل تمامی اسناد به نام شرکتی با هویت مقصد اول تغییر نام پیدا می کنند و پس از آن به مقصد نهایی ارسال می شود(نیاز به ترخیص در کشور واسط نمی باشد).به این روش اسناد این طور نشان می دهند که خریدار کالا را از شرکت ایرانی خریداری نکرده است و نگرانی بابت تهدید های آمریکا نخواهد داشت و به راحتی می توان محصولات ایرانی را صادر کرد.در بارنامه سوییچ هیچ گونه اطلاعاتی که نشان دهنده ی وجود بارنامه اصلی باشد نمی باشد . دلایل معمول استفاده از بارنامه سوییچ 1- زمانی که واسطه می خواهد اطلاعات فروشنده اصلی از جمله کشور مبدا محرمانه باشد و امکان ارتباط بین خریدار و فروشنده اصلی وجود نداشته باشد . 2- زمانی که کالا هنگام حمل مجدد معامله شوند و مقصد تغییر کند . 3- زمانی که بارنامه اصلی در کشور مبدا می باشد و کالا قبل از رسیدن آن به بندر مقصد برسد . 4- دریافت نخستین پرداخت از گیرنده قبل از پرداخت هزینه حمل و نقل بارنامه سوییچ به صورت برعکس برای گریز از تحریم های واردات هم مورد استفاده قرار می گیرد.به این صورت که فروشنده خارجی کالا را ابتدا به مقصد اولی که تحت فشارهای آمریکا نمی باشد ارسال می کند و پس از سوییچ بارنامه به مقصد ایران ارسال می شود . چگونگی درخواست بارنامه سوییچ درخواست صدور این بارنامه تنها توسط فروشنده اصلی امکان پذیر می باشد.حتماً از قبل هنگام بوکینگ گرفتن از فورواردر درخواست سوییچ باید ارسال شود چرا که بعضی از فورواردرها یا لاین ها سوییچ بارنامه را قبول نمی کنند.پس از تنظیم بارنامه سوییچ باید توسط شرکت حمل و نقل شما تایید و امضا شود.نکته مهم این می باشد که قبل از صدور بارنامه سوییچ،مجموعه بارنامه اصلی باید لغو شده و از گردش خارج شده باشد . تغییرات بخشی از اطلاعات مانند وضعیت بار،شرایط پرداخت،محل بارگیری و ... توسط فروشنده اصلی امکان ژذیر می باشد . وجود نا سازگاری در بارنامه سوییچ ممکن است به متضرر شدن هر یک از طرفین منجر شود . نکته مهم هنگامی که بارنامه سوییچ صادر می شود بایستی فاکتور و سیاهه ی عدل بندی جدید نیز صادر شود.حال طرف دوم به عنوان فروشنده اصلی و طرف سوم به عنوان خریدار نهایی لحاظ می شود و در واقع یک بارنامه جدید صادر می شود . سودجویان در کمین اند !! سودجویی و سودجویان همیشه در کمین می باشند و باید این کار را با دقت و اطلاعات کافی انجام دهید.حتماً قبل از ریلیز بارنامه به شرکت واسطه مبلغ فاکتور باید تسویه حساب شود زیرا بعد از آن مالکیت کالا در اختیار شرکت واسط قرار می گیرد .

جزئیات
دموراژ چیست؟

دموراژ چیست؟

11 آبان1399

دموراژ برای اولین بار برای کرایه معطلی کشتی بکار برده شد اما به مرور زمان برای کانتینر نیز مورد استفاده قرار گرفت . به معنی خسارت معطلی کانتینر نیز می باشد و دقیقاً معنی متضاد دیسپچ را دارد اگر پس از دریافت قبض انبار قبل از پایان این بازه ی زمانی کانتینر را تخلیه و عودت دهید جریمه ای شامل شما نمی شود اما به محض اتمام این مدت زمان جریمه ی شما  به صورت روز شمار شروع میشود . زمانی که کالا از درب خروج گمرک عبور می کند و داخل  وسیله نقلیه قرار می گیرد شرکت حملی که کالا را به مقصد حمل می کند موظف می باشد ظرف مدت حداکثر 6 روز کانتینر خالی را به گمرک تحویل دهد و تاریخ دقیق آن در کشتیرانی ثبت می شود. در هنگام عقد قرار داد اجاره کانتینر برای حمل دریایی، مدت زمانی به نام فری تایم در مبدا بارگیری و فری تایم در مقصد تخلیه بار توسط شرکت کشتیرانی مشخص می شود.این مدت زمان مشخص کننده تعداد روزهایی است که صاحب کالا می تواند بدون پرداخت جریمه دیرکرد بازگشت کانتینر، کانتینر را در اختیار داشته باشد.در واقع دموراژ جریمه ی دیرکرد عودت کانتینر است . هزینه دموراژ به منظور تسریع روند تجارت جهانی در نظر گرفته شده است . فری تایم مبدا چیست ؟ بازه ای است، از لحظه ای که کانتینر خالی از محوطه کانتینرهای خالی برداشته میشود تا زمانی که کانتینر پر تحویل محوطه کانتینری شود . فری تایم مقصد چیست ؟ بازه ای است ، از لحظه ای که کانتینر پر از محوطه کانتینری برداشته میشود تا زمانی که کانتینر خالی تحویل محوطه کانتینرهای خالی شود تعرفه  دموراژ دموراژ کانتینر به دو نوع ریالی و دلاری تقسیم می شود که نرخ مصوبی دارد و شرکت های کشتیرانی موظف به رعایت آن می باشند: نرخ مصوب دموراژ دلاری(برای کانتینرهای معمولی 20 فوت و 40 فوت) نرخ مصوب دموراژ ریالی(برای کانتینرهای معمولی 20 فوت و 40 فوت) *تعرفه دموراژ ریالی معمولاً اواخر اردیبهشت یا خرداد هر سال به روز رسانی می شود بازار رقابتی شرکت های کشتیرانی با توجه به رقابتی بودن بازار و برای جذب مشتری،بعضی از کشتیرانی ها به عنوان یک امتیاز فری تایم را به جای 10 روز 20 روز در نظر می گیرند.همچنین در ماه های اخیر هم به صورت محدود شاهد آن بودیم که تعداد کمی از کشتیرانی های خارجی هزینه دموراژ را به جای دلاری،ریالی محسابه و دریافت می کنند راهکارهای کنترل هزینه دموراژ مهم ترین و بهترین راهکار جلوگیری از هزینه های دموراژ همکاری با شرکتهای ترخیص کالای معتبر و با تجربه برای سرعت بخشیدن به کار و دوری از هزینه های اضافی می باشد که مسئولیت صفر تا صد واردات و ترخیص کالا را بر عهده می گیرند. انتخاب مسیر و بندر مناسب با توجه به شرایط فروش محصول و محل تحویل بار استفاده از کشتیرانی هایی که مدت زمان فری تایم بالا تری را در نظر می گیرند . اخذ ثبت سفارش قبل از حرکت کالا برای اتلاف وقت کمتر استفاده از روش استریپ در صورتی که قصد دارید از هزینه های مازاد خود جلوگیری کنید یکی از روش ها این می باشد که هنگام تخلیه ی بار از روش استریپ استفاده کنید . برای استفاده از این روش باید به محض رسیدن کالا به بندر مقصد درخواست استریپ را بدهید؛ بعد از آن کانتینر را در حضور نماینده صاحب کالا (ترخیص کار) فک پلمپ می کنند و محموله را داخل انبار گمرک تخلیه می کنند. سپس کانتینر خالی به کشتیرانی عودت داده می شود و مراحل ترخیص هنگامی که کالا در انبار می باشد انجام می شود.به این ترتیب شما فقط هزینه انبارداری را پرداخت می کنید و دموراژ شامل حال شما نمی شود. نکته: با توجه به اینکه در صورت تخلیه بار در انبار گمرک ممکن است کالا آسیب ببیند، اکثر صاحبان کالا ترجیح می دهند از این روش استفاده نکنند و هزینه دموراژ را پرداخت کنند.در واقع استریپ بیشتر برای بارهایی مانند خشکبار،ادویه جات،حبوبات استفاده می شود نتیجه گیری : در صورتی که قصد واردات و ترخیص کالایی را دارید برای جلوگیری از هزینه هایی مثل دموراژ حتماً از یک شرکت ترخیص کار معتبر کمک بگیرید . چرا که در صورت اشتباه در امر ترخیص ممکن است به سرمایه ی شما خسارات جبران ناپذیری وارد شود تا جایی که کار به جایی می ‌ رسد که هزینه دموراژ از هزینه خرید کالا بیشتر می شود و . هیچ توجیه اقتصادی برای ترخیص کالای شما وجود ندارد . رمز موفقیت شرکت بازرگانی " طاها فیدار خلیج فارس " و تمایز به رقبا در ارائه خدمات متعدانه و دلسوزانه،حفظ اسرار تجاری مشتریان و عقد قرارداد رسمی می باشد و این همه میسر نگردیده جز با عنایت پروردگار متعال و چارت سازمانی موفق و با تجربه که با تلاش بی وقفه با نظم،دقت و سرعت موجب آن گردیده اند که واردکنندگان محترم کالاهای تجاری خود را با اعتماد کامل جهت ارائه خدمات ترخیص کالا نزد این شرکت قرار دهند.جهت کسب اطلاعات بیشتر و تجربه یکی از بهترین فرایند های ترخیص کالای خود با ما در تماس باشید .‌ ⁣

جزئیات
ترخیص لوازم یدکی از گمرک

ترخیص لوازم یدکی از گمرک

3 آبان1399

ترخیص لوازم یدکی برای خودرو ها، کارخانه های صنعتی بزرگ و دستگاه های صنعتی بزرگ مورد استفاده در کارخانه ها، تجهیزات رایانه ای، لوازم خانگی و... که به برخی از قطعات نیاز دارند صورت می گیرد.  معمولا این قطعات در داخل کشور ساخته و تولید نمی شوند و یا آن که تولید آن ها نسبت به واردات از کشوری دیگر هزینه ی بیشتری دارد. از این رو این قطعات از کشور های مختلفی وارد می شوند. زیرا این دسته از کارخانه ها و دستگاه ها برای راه اندازی به واردات لوازم یدکی نیازمند هستند. ترخیص لوازم یدکی از گمرک نیاز به داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در مورد بخشنامه ها و آیین نامه های اجرایی دارد و به همین جهت کاری پیچیده و تخصصی می باشد. در جهان کشور های زیادی وجود دارند که بیشترین آمار صادرات لوازم یدکی را دارند. از جمله ی آن ها می توان به کشورهای آلمان، آمریکا، چین، ژاپن و کره ی جنوبی اشاره کرد. در این میزان خاورمیانه از خرید کالا های تولید شده سهم زیادی دارد. بهتر است برای ترخیص کالا از گمرک به صورت فردی اقدام نکنید و از مشورت و راهنمایی گروه حرفه ای و مجرب در این کار بهره مند شوید تا علاوه بر دریافت اجناس خود در سریع ترین زمان ممکن، از پرداخت هزینه های اضافه و پیشامد های ناگهانی جلوگیری کنید. برای ترخیص لوازم یدکی از گمرک می توان از شرکت های معتبری کمک گرفت که با پروسه ی انجام کار آشنایی دارند. به اشخاص حقیقی و حقوقی که با داشتن وکالت نامه از طرف صاحب کالا، بار وارد شده را از گمرک ترخیص می کنند ترخیصکار گمرک گفته می شود. این اشخاص از اطلاعات کافی در خصوص ترخیص اجناس برخوردارند و به وارد کنندگان کمک می کنند تا کالای خود را بدون هیچ مشکلی از گمرک ترخیص کنند. در انواع لوازم یدکی که از گمرک ترخیص می شود را می توان به مواردی همچون ترخیص کلاچ خودرو، ترخیص انواع لوله اگزوز خودرو، ترخیص قطعات جلوبندی خودرو، ترخیص استارت خودرو، ترخیص بلبرینگ، ترخیص لنت، ترخیص چراغ خودرو، ترخیص رادیاتور خودرو و... اشاره کرد. مدارک مورد نیاز ترخیص لوازم یدکی از گمرک نکته ی بسیار مهمی که لازم است برای ترخیص لوازم یدکی از گمرک در نظر داشته باشید این است که ترخیص این دسته از لوازم به دریافت مجوز های مربوطه از سازمان استاندارد نیازمند است و باید تمامی اجناس و قطعات وارد شده استاندارد های مورد تایید سازمان استاندارد را کسب کند. لازم به ذکر است در صورتی که برای اخذ مجوز های لازم اقدام نکنید، ترخیص قطعات از گمرک غیر ممکن خواهد بود. همچنین یکی از مهمترین عواملی که موجب می شود کار ترخیص اجناس و قطعات از گمرک به درازا بکشد، نداشتن مجوز های قانونی و پروسه ی دریافت آن ها می باشد که این عامل در صورت استفاده از مشورت و راهنمایی گروه متخصص و یا محول کردن کار به این گروه ها در زمینه ترخیص قطعات یدکی می تواند کارهای اخذ مجوز و دیگر کارهای گمرکی را تسریع بخشد و کار ترخیص قطعات بدون هیچ مشکلی انجام شود. جهت ترخیص لوازم یدکی از گمرک به مدارکی نیاز است از جمله مدارک مورد نیاز می توان به بارنامه کالا (شامل اطلاعات درباره ی کالای موردنظر) و اجناس، برگه ی ترخیصیه (تسویه حساب وارد کننده با شرکت حمل کالا)، ثبت سفارش کال ا ، پروفرما (PROFORMA یا پیش فاکتور، سندی از طرف صادرکننده که در آن مجموعه شرایط پیشنهادی در جهت صدور کالا و یا کالاهای معینی به وارد کننده اعلام می شود.)، بیمه نامه، گواهی مبدا( گواهی حاوی اطلاعات درباره ی کالا و کشور سازنده آن)، فاکتور کالا، گواهی بازرسی ، قبض انبار و ظهرنویسی اسناد اشاره کرد. لازم به ذکر است، اظهارنویسی زمانی صورت می گیرد که اعتبار سندی به روش های وصولی یا افتتاحLC و براتی باشد. پس از اینکه مدارک مورد نیاز به گمرک تحویل داده شد لازم است اظهارنامه ای تنظیم و ثبت شود. این کار باید با دقت و توجه بسیار انجام شود زیرا در مراحل بعدی اطلاعات تنظیم و ثبت شده ی اظهارنامه با اسناد خرید مقایسه خواهند شد و اگر کوچک ترین تناقض و مغایرتی وجود داشته باشد فرایند ترخیص قطعات و اجناس به مشکل خواهد خورد. مراحل ترخیص کالا و تعرفه های ترخیص لوازم یدکی ترخیص لوازم یدکی و انواع کالا از گمرک نیز همانند سایر کالا باید تشریفات معمول گمرکی را طی کند. در ابتدا باید اظهارنامه ی اطلاعاتی تنظیم و ثبت شود. در گام بعدی اسناد مختلفی از قبیل گواهی بهداشت، بیمه نامه، بارنامه و... باید تحویل داده شوند. در مرحله ی بعد پرونده ی فرد متقاضی به دایره فنی گمرک تحویل داده می شود. کارشناسان دایره فنی وظیفه ی محرز کردن مالک قطعات یدکی و صلاحی او و صحت اسناد تنظیم شده را بر عهده دارد.گام بعدی تطبیق دادن اسناد و مدارک دریافتی می باشد. سپس اسناد خرید محصول با اطلاعات دریافت و ثبت شده در اظهارنامه مقایسه و چک می شوند و در نهایت محصول وارداتی از نظر داشتن استاندارد ها و... کنترل شده و سپس مجوز های لازم برای ترخیص اجناس صادر می شوند. ترخیص لوازم یدکی از گمرک ترخیص لوازم یدکی و انواع کالا از گمرک دارای تعرفه های مشخصی هستند که می توانید با توجه به کالای خود جهت اطلاع از تعرفه ها می توانید به کتاب قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا مراجعه نمایید.لازم به ذکر است در صورتی که تعرفه ی یک کالا بعد از ترخیص آن از گمرک کاهش یابد، هیچ گونه مابه التفاوتی به وارد کننده کالا تعلق نمی گیرد و آن مبلغ قابل استرداد نخواهد بود. طبق موارد گفته شده در بالا ترخیص قطعات یدکی از گمرک مسئله ای کاملا تخصصی و پیچیده است و این پروسه نیازمند تیم حرفه ای است تا بتوانند بدون هیچ گونه مشکلی کالا را از گمرک ترخیص کنند تا از هزینه های اضافی و خسارات جبران ناپذیر جلوگیری شود. بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس با دارا بودن نمایندگی های فعال در کشور های مختلف از جمله چین، آلمان و امارات به ترخیص اجناس و واردات تخصصی انواع لوازم یدکی اقدام می کند. همچنین این شرکت بازرگانی دارنده ی ثبت سفارش انواع کالا از جمله لوازم و قطعات یدکی می باشد. طاها فیدار خلیج فارس آمادگی خود را جهت تایید کد آماری و تخصیص ارز از بانک مرکزی در کمترین زمان اعلام می دارد. مطالعه بیشتر : ترخیص و واردات تخصصی پیچ و مهره انواع کانتینر از لحاظ ابعاد و کاربرد

جزئیات