بار نامه سوئیچی : راه دور زدن تحریم ها

بار نامه سوئیچی : راه دور زدن تحریم ها

بار نامه سوئیچی : راه دور زدن تحریم ها

19 آبان1399
بار نامه سوئیچی : راه دور زدن تحریم ها

ا
اساساً مهم​ترين جهت​ گيري تحريم ​ها در ايران روي ميزان فروش نفت،تجارت بین الملل و نقل و انتقالات بانکي متمرکز شده است. به​طوري که شرکت های خارجی همواره در صورت همکاري با ايران مورد تهديد از سوي آمريکا قرار مي​گيرند تا مراودات خود با ايران را محدود کنند.
در شرایط کنونی برای موفقیت در تجارت باید به روشی از تحریم ها گریز کرد.برای انجام این کار باید به مقررات گمرکی آشنایی کامل داشت.
 توجه به این مسئله که قوانین و بشخنامه های گمرکی روز به روز تغییر می کنند هم حائز اهمیت می باشد.
 خوشبختانه شرکت های بازرگانی معتبر زیادی هستند که با مقررات و بخشنامه های جاری گمرکی آشنایی دارند و با همکاری و مشاوره با آن ها می توانید به راحتی تجارتی مطمئن تر و پر سود تر داشته باشید.
در این مطلب به استفاده از بارنامه سوییچ که یکی از روش های گریز از تحریم های آمریکا می باشد می پردازیم.

بارنامه سوئیچ


یافتن راهی برای دور زدن تحریم های اقتصادی در شرایط فعلی یکی از مهم ترین اقدامات برای داشتن تجارتی موفق است که بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس به آن می پردازد.جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما در تماس باشید.
نظرات و سوالات خود را درباره ی این روش کامنت و با ما در میان بذارید.

استفاده از بارنامه سوییچ یکی از راه های دور زدن تحریم های آمریکا می باشد.به این صورت که کالای شما ابتدا به مقصد اولی ارسال می شود و در آنجا توسط کارگزار شرکت های حمل و نقل تمامی اسناد به نام شرکتی با هویت مقصد اول تغییر نام پیدا می کنند و پس از آن به مقصد نهایی ارسال می شود(نیاز به ترخیص در کشور واسط نمی باشد).به این روش اسناد این طور نشان می دهند که خریدار کالا را از شرکت ایرانی خریداری نکرده است و نگرانی بابت تهدید های آمریکا نخواهد داشت و به راحتی می توان محصولات ایرانی را صادر کرد.در بارنامه سوییچ هیچ گونه اطلاعاتی که نشان دهنده ی وجود بارنامه اصلی باشد نمی باشد.
 
بارنامه


دلایل معمول استفاده از بارنامه سوییچ


 1-زمانی که واسطه می خواهد اطلاعات فروشنده اصلی از جمله کشور مبدا محرمانه باشد و امکان ارتباط بین خریدار و فروشنده اصلی وجود نداشته باشد.
2-زمانی که کالا هنگام حمل مجدد معامله شوند و مقصد تغییر کند.
3-زمانی که بارنامه اصلی در کشور مبدا می باشد و کالا قبل از رسیدن آن به بندر مقصد برسد.
4-دریافت نخستین پرداخت از گیرنده قبل از پرداخت هزینه حمل و نقل

بارنامه سوییچ به صورت برعکس برای گریز از تحریم های واردات هم مورد استفاده قرار می گیرد.به این صورت که فروشنده خارجی کالا را ابتدا به مقصد اولی که تحت فشارهای آمریکا نمی باشد ارسال می کند و پس از سوییچ بارنامه به مقصد ایران ارسال می شود.

چگونگی درخواست بارنامه سوییچ


درخواست صدور این بارنامه تنها توسط فروشنده اصلی امکان پذیر می باشد.حتماً از قبل هنگام بوکینگ گرفتن از فورواردر درخواست سوییچ باید ارسال شود چرا که بعضی از فورواردرها یا لاین ها سوییچ بارنامه را قبول نمی کنند.پس از تنظیم بارنامه سوییچ باید توسط شرکت حمل و نقل شما تایید و امضا شود.نکته مهم این می باشد که قبل از صدور بارنامه سوییچ،مجموعه بارنامه اصلی باید لغو شده و از گردش خارج شده باشد.
 تغییرات بخشی از اطلاعات مانند وضعیت بار،شرایط پرداخت،محل بارگیری و ... توسط فروشنده اصلی امکان ژذیر می باشد.
وجود نا سازگاری در بارنامه سوییچ ممکن است به متضرر شدن هر یک از طرفین منجر شود.   

نکته مهم
هنگامی که بارنامه سوییچ صادر می شود بایستی فاکتور و سیاهه ی عدل بندی جدید نیز صادر شود.حال طرف دوم به عنوان فروشنده اصلی و طرف سوم به عنوان خریدار نهایی لحاظ می شود و در واقع یک بارنامه جدید صادر می شود.
 
سودجویان در کمین اند!!
سودجویی و سودجویان همیشه در کمین می باشند و باید این کار را با دقت و اطلاعات کافی انجام دهید.حتماً قبل از ریلیز بارنامه به شرکت واسطه مبلغ فاکتور باید تسویه حساب شود زیرا بعد از آن مالکیت کالا در اختیار شرکت واسط قرار می گیرد.
 

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا