ترخیص شیشه از گمرک چگونه انجام می شود؟

ترخیص شیشه از گمرک چگونه انجام می شود؟

ترخیص شیشه از گمرک چگونه انجام می شود؟

28 تیر1402
ترخیص شیشه از گمرک چگونه انجام می شود؟

واردات شیشه یکی از منابع مهم کسب درآمد است. این واردات در برخی از موارد می تواند مقرون به صرفه تر از تولیدات داخلی باشد. در این حالت زمینه برای کسب درآمد بیشتر فراهم می شود. ترخیص شیشه از گمرک مانند هر نوع کالایی نیاز به طی کردن مراحل مختلف دارد. کسب آگاهی درباره طی کردن مراحل قانونی برای ترخیص کردن شیشه می تواند سرعت ترخیص را افزایش دهد و باعث کسب سود بیشتری شود.

چرا واردات شیشه از گمرک؟


ترخیص شیشه از گمرک باید به شکل قانونی انجام شود. منظور از قانونی این است که کلیه مراحل و مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک اجرا شوند. این مراحل و مدارک از سمت سازمان گمرک و سازمان های مربوطه تعیین می شوند. تولید کالا در داخل کشور مزایای زیادی به همراه دارد. اول اینکه کالاهای داخلی تاثیر مثبت بر روی وضعیت اقتصادی دارند و باعث جذب سرمایه و نیروی کار کشور می شوند. دوم اینکه تولیدات داخلی با سرعت بیشتری انجام می شوند، در نتیجه مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف همواره تامین خواهند شد. سوم اینکه این تولیدات با قیمت بهینه و مصرف انرژی کمتر انجام می شوند. چهارم اینکه در تولیدات داخلی بازگشت سرمایه انجام شود و هیچ نوع نگرانی در مورد هدر رفت سرمایه وجود ندارد.

با این اوصاف در برخی از موارد و شرایط واردات شیشه می تواند سود به مراتب بیشتری نسبت به تولیدات داخلی داشته باشد. این موضوع چندین دلیل دارد. اول اینکه تولید شیشه در داخل با صرف هزینه و سرمایه بالایی انجام می شود و سرمایه زیادی به هدر می رود. دوم اینکه در برخی از موارد قیمت کالای تولیدی از نمونه های وارد شده بیشتر می باشد. این موضوع به دلیل کم بودن مواد اولیه، نبود متخصص یا بالا بودن هزینه مواد اولیه و... است. در این حالت واردات کالا نه تنها سودآور است، بلکه از هدر رفت سرمایه، بالا رفتن قیمت کالا و... جلوگیری می کند.


واردات شیشه از گمرک


اقدامات مهم برای ترخیص شیشه از گمرک

ترخیص شیشه از گمرک نیاز به طی کردن چندین مرحله دارد. یکی از مراحل ترخیص این است که شیشه ها باید پیش از ورود به کشور ابتدا چندین هفته در محیط آزمایشگاه باقی بمانند. شیشه های وارداتی که در سطح کشور تولید می شوند، در برخی از موارد پاسخگوی نیازهای صنایع نیستند، چرا که برخی از شیشه ها کمتر در ایران تولید می شوند. از طرفی ایران صادرات شیشه به کشورهای دیگر نیز انجام می دهد که این مسئله میزان حجم تولید داخلی را کم می کند. در نتیجه کشور به انواع واردات شیشه نیاز دارد.

نگهداری شیشه های وارداتی در فضای آزمایشگاه


برای ترخیص شیشه از گمرک باید حداقل 20 نمونه شیشه به مدت 14 روز در محیط آزمایشگاه با دمای ±2C˚23 نگه داشته شوند. ابعاد این شیشه ها باید ±5mm500*350 باشد و به حالت عمودی در فضای آزمایشگاه نگهداری شوند. محاسبه حقوق گمرکی یکی دیگر از مواردی است که بیشتر کالاها برای ترخیص به آن نیاز دارند.
ترخیص کار گمرک بهتر از هر فرد دیگری می تواند شما را در زمینه تعیین گمرک حقوقی شیشه آگاه کند. تنها افراد خبره، متخصص و کارشناس در این زمینه می توانند میزان حقوق گمرکی را در مورد کالاهای خاص تعیین کنند.

نخستین گام برای ترخیص شیشه از گمرک


برای ترخیص شیشه از گمرک نیاز به طی کردن مراحل و قوانین مختلف وجود دارد. اولین گام این است که مجوز و مدارک مورد نیاز برای
ترخیص کالا فراهم شود. این مدارک و مجوز با توجه به نوع کالا از سازمان های مختلف تهیه و دریافت می شوند. در همین مرحله باید شناسه کالای مورد نظر نیز تهیه شود. در نهایت نیز بعد از اینکه دوران نگهداری شیشه در آزمایشگاه به پایان رسید، تعرفه گمرکی برای آن ها تعیین می شود. تعرفه گمرکی با توجه به نوع شیشه و میزان ارزش افزوده کاملاً متفاوت می باشد. هر چه قیمت و کیفیت شیشه وارداتی بیشتر باشد، احتمالاً هزینه ترخیص آن نیز افزایش پیدا می کند.

چگونگی ترخیص شیشه از گمرک


برای ترخیص شیشه از گمرک نیاز به جمع آوری مدارک مختلف وجود دارد. رسید و بارنامه انبار، گواهی شرکت مبدأ، برگه ترخیص و گواهی بازرسی از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص کردن شیشه از گمرک هستند. قوانین ترخیص کالا دارای مراحل مختلف و پیچیدگی خاصی هستند، بنابراین می توان برای اجرای این قوانین از خدمات شرکت های بازرگانی و ترخیص کالا استفاده کرد.

مدارک ترخیص شیشه از گمرک باید کامل شده و صحیح باشند. در غیر این صورت شما را در حین ترخیص دچار مشکلات زیادی می کنند. استفاده از خدمات شرکت بازرگانی می تواند زمان ترخیص را کاهش دهد و از بروز سرگردانی در حین ترخیص جلوگیری کند.


واردات شیشه از گمرک در چه مدل هایی انجام می شود؟


واردات شیشه از گمرک می تواند در نمونه شیشه های تاشو، شیشه ضد آتش یا همان پیرکس، شیشه رنگی، شیشه دوجداره، شیشه میرال (سکوریت)، شیشه خم، شیشه نشکن، شیشه رفلکس، شیشه خود تمیز شونده، شیشه سکوریت شیمیایی، شیشه لمینت، شیشه کریستال و شیشه سندبلاست باشد. هر کدام از این شیشه های وارداتی در صنایع مختلف استفاده می شوند.

واردات شیشه از چه کشورهایی انجام می شود؟


ترخیص شیشه از گمرک برای بسیاری از تاجران، صنعتگران و... مفید و سودمند است، چون هزینه تولید شیشه با کیفیت در ایران بالاست. همین موضوع باعث شده
واردات شیشه از کشورهای مانند امارات، چین و... انجام شود. با توجه به کشورهای صادر کننده شیشه، ترخیص کالا از گمرک بوشهر اهمیت زیادی دارد، چون نزدیک ترین فاصله را با کشورهای صادر کننده شیشه دارد.
شیشه های وارداتی با کیفیت هستند و در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی دارند. این شیشه ها زمانی که وارد کشور می شوند، در آزمایشگاه آزمایش شده و از نظر کیفیت ارزیابی می شوند.


هزینه واردات شیشه از گمرک

اهمیت شرکت بازرگانی در واردات شیشه از گمرک


شرکت های بازرگانی مثل شرکت طاها فیدار خلیج فارس در زمینه ترخیص انواع کالا از جمله ترخیص و واردات شیشه از گمرک نقش زیادی دارند. آن ها با تمام قوانین، مراحل و سایر تکنیک های مورد نیاز برای ترخیص کالا آشنا هستند، بنابراین همواره سعی می کنند ترخیص کالا را با مناسب ترین هزینه گمرکی و در کمترین زمان ممکن انجام دهند. کارشناسان شرکت های بازرگانی نیز با توجه به سابقه قابل توجهی که دارند، می توانند کد تعرفه گمرکی را به راحتی شناسایی کنند.

هر کدام از کالاها برای ترخیص شدن نیاز به مجوزهای خاصی دارند. برخی از کالاها باید از وزارت بهداشت و درمان، مجوز دریافت کنند. بعضی از این کالاها نیز باید از جهاد کشاورزی مجوز بگیرند. مدارک مورد نیاز برای ترخیص یا واردات هر کدام از کالاها نیز تفاوت قابل توجهی با هم دارند. وجود یک ترخیص کار حرفه ای می تواند نکات لازم برای ترخیص راحت و سریع را در اختیار شما قرار دهد.


مقالات مرتبط
واردات و ترخیص ام دی اف (MDF) از گمرک

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا