ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی از گمرک به صورت تخصصی

ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی از گمرک به صورت تخصصی

ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی از گمرک به صورت تخصصی

4 آبان1400
ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی از گمرک به صورت تخصصی

ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله خدمات وارداتی گروه تخصصی بازرگانی طاها خلیج است. با توجه به اینکه ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان گروه کالاهای وارداتی که با سلامت افراد جامعه در ارتباط است، باید در اسرع وقت انجام شود، ما به واسطه تجربه و تخصصی که در امور بازرگانی و گمرکی و واردات و صادرات داریم، به تجاری که در زمینه واردات لوازم بهداشتی و آرایشی فعالیت می کنند قول می دهیم، موانع و تاخیرهای احتمالی را از سر راه ترخیص لوازم بهداشتی و آرایشی وارداتی آن ها برداریم.

اقلام وارداتی بر اساس نوع و ضرورت و ویژگی های نگهداری و حمل و نقل، دسته بندی شده و تحت قوانین گمرکی متفاوت قرار می گیرند، علاوه بر موازین عمومی ترخیص کالا، مقررات خاصی برای هر گروه از کالاها وجود دارد و تعرفه گمرکی کالاهای مختلف نیز، طبق همین گروه بندی ها تعیین می گردد، لذا ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی نیز، نیاز به تخصص هم در امر واردات و گمرک دارد و هم منحصرا باید با مقررات گمرکی مربوط به این دسته از کالاهای وارداتی، آشنا بود، به همین دلیل اگر تجار گرامی می خواهند بدون سردرگمی و دردسر، در یک مسیر قانونی و سهل و سریع، کالاهای خود را با کمترین هزینه در سریعترین زمان به بازار فروش داخلی برسانند و به سود آن دست یابند، ما در کنار آن ها خواهیم بود.

ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی نیاز به تخصص و تجربه دارد.


ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی، شامل چند قسم کالای مختلف است. برخی از کالاهای آرایشی بهداشتی وارداتی، شامل ابزارآلات آرایشی و بهداشتی مانند شانه، برس، پد، قیچی کوتاهی مو، بیوتی بلندر، فر مژه و ... است، و برخی نیز شامل مواد آرایشی و بهداشتی هستند.

مواد آرایشی و بهداشتی، هم می توانند شامل مواد اولیه برای ساخت محصولات آرایشی تولید داخل بوده و هم شامل برندهای خارجی مواد آرایشی مصرفی مشتریان و سالن های زیبایی باشند؛ در هر صورت، مواد آرایشی و بهداشتی، بر خلاف لوازم و ابزار آرایشی، تاریخ انقضای مشخص داشته و شرایط نگهداری خاصی را در هنگام جابه جایی و یا نگهداری در انبار، می طلبد. به همین دلیل، ضرورت دارد که این محصولات، به سرعت از مرز عبور کرده و مدت طولانی در انبارهای گمرک باقی نماند. بنابر آنچه شرح داده شد، تسریع در ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی، تعهدی است در برابر سلامت افراد جامعه.

این مطلب نیز ممکن است برای شما مفید باشد: انواع روش های حمل در ترخیص کالا

ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی توسط افراد متخصص آسانتر است

هزینه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی


واردات لوازم آرایشی و بهداشتی شامل هزینه هایی است که در سه بخش دسته بندی می شود: هزینه های پیش از گمرک، هزینه های گمرکی، هزینه های پس از ترخیص از گمرک. هزینه های گمرکی، در واقع شامل مجموع هزینه های ترخیص کالا یعنی لوازم آرایشی و بهداشتی، هزینه های نگهداری در انبار گمرک، هزینه حمل و نقل و ... است. واردات لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از مواردی است که به دو شکل قاچاق و قانونی، انجام می شود. مسلما واردات لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق، بدون اخذ مجوزهای مربوطه از جمله بدون اخذ تاییدیه سلامت وزارت بهداشت است.
هزینه های بالا، دردسرهای گمرکی و زمانبر شدن پروسه ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی، از جمله دلایل ترغیب کننده برای قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی وارداتی است و همین واردات قاچاق بدون نظارت آن هم در شرایط نامناسب حمل و نگهداری، مسیری را برای ورود مواد آلوده و مضر برای سلامتی، به داخل کشور ایجاد می کند و متعاقبا بحران های ناگواری را در پی دارد.
به همین دلیل سعی ما در این است که ما بر عهده گرفتن صفر تا صد پروسه ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی و تسهیل این روند، مشوق واردات قانونی این دسته از کالاها که با سلامت عمومی در ارتباط است، باشیم.

از ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی تا سلامت عمومی!


مرزهای جنوبی و شمال غربی ایران، محل اصلی واردات لوازم آرایشی هستند. بسیاری از برندهای آرایشی و بهداشتی از دبی و ترکیه، توسط مرزهای آبی و زمینی وارد می شوند. ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی شامل ترخیص لوازم بهداشتی و ترخیص لوازم آرایشی است؛ لوازم بهداشتی گاها در زیرمجموعه کالاهای مورد نیاز و ضروری دسته بندی شده و تسهیلات دولتی دریافت میکنند اما لوازم آرایشی عموما کالاهای ضروری به حساب نیامده و مانند کالاهای لوکس، هزینه بالاتری را برای ترخیص و عبور از گمرک، شامل می شوند.
مصرف لوازم آرایشی در ایران بسیار بالا است و بازار مواد و لوازم آرایشی و بهداشتی، از جمله بازارهای پررونق و پر رقابت داخلی محسوب می شود.
در سال های اخیر، تولیدات محصولات آرایشی و بهداشتی داخلی با کیفیت بالا و حتی در حد صادرات، موجب شده است تمایل به خرید اجناس داخلی نسبت به برندهای خارجی بیشتر شود.
از طرفی، مسیر قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی که موجب ورود حجم بزرگی از مواد نامرغوب و بی کیفیت و مضر به داخل کشور و توزیع آن در بازار می شود، اعتماد عمومی را به اصالت برندهای وارداتی آرایشی و بهداشتی کم کرده و از آنجا که این محصولات، شوخی بردار نیستند و با جان آدم ها درگیرند، فلذا فروش مواد آرایشی و بهداشتی داخلی، رونق بیشتر یافته است.
اما برای تولید همین لوازم آرایشی و بهداشتی داخلی، نیاز به مواد اولیه و ابزاری است که باید از خارج، وارد شوند و برخی از تجار که در زمینه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند، منحصرا در زمینه واردات این مواد اولیه طبق سفارش شرکت های تولیدی داخلی، مشغولند.
واردات لوازم آرایشی و بهداشتی

اعتمادسازی در بازار داخلی به واسطه ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی تحت موازین قانونی!


قاچاق و هرج و مرج در واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به واسطه میانبرهای غیرقانونی، موجب شده است اطلاعات دقیق و واضحی از این مقوله در دست نباشد و همین افسار گسیختگی، باعث به خطر افتادن سلامتی افراد می گردد.
انجام مراحل ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی طبق موازین قانونی و با اخذ مجوزهای لازم برای ترخیص کالاهای بهداشتی، موجب می شود نظارت بهتر و دقیق تری بر آمار و کیفیت این کالاهای وارداتی، اعمال شود و در نتیجه کنترل و مدیریت این بخش حیاتی از بازار کشور، تسهیل می گردد؛ این گونه دیگر کمتر شاهد رواج ناگهانی بیماری های پوستی خواهیم بود و اعتماد عمومی به بازار فروش محصولات آرایشی و بهداشتی بیشتر شده و دست سودجویان از بخش واردات این محصولات، کوتاه می گردد.
در همین راستا، ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت تخصصی، یکی از خدمات شرکت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس است و به این واسطه، آماده همکاری با تجار هستیم.


مقالات مرتبط
ترخیص لوازم خانگی از گمرک
واردات گیربکس از گمرک چگونه است
ترخیص لوله و اتصالات از گمرک
صفر تا صد ترخیص ابزار آلات از گمرک

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا