واردات و ترخیص لوازم الکتریکی از گمرک

واردات و ترخیص لوازم الکتریکی از گمرک

واردات و ترخیص لوازم الکتریکی از گمرک

18 مرداد1402
واردات و ترخیص لوازم الکتریکی از گمرک

اگر قصد دارید قطعات الکتریکی شامل کلید، پریز، لامپ، ترانس، محافظ و .... را از خارج کشور وارد کنید، باید به قوانین ترخیص لوازم الکتریکی از گمرک تسلط کامل داشته باشید. راحت ترین روش ترخیص لوازم روشنایی سپردن کار به شرکت‌های متخصص در زمینه ترخیص کالاهای برقی است. شرکت ترخیص کالای طاها فیدار خلیج فارس یکی از شرکت های با تجربه در این زمینه است. شما در اسرع وقت می توانید کالاهای وارداتی خود را دریافت نمایید. در ادامه مقاله به بررسی واردات لوازم الکتریکی و قوانین گمرکی آن می‌پردازیم.
مشاوره ترخیص لوازم برقی از گمرک در طاها خلیج

بررسی ترخیص و واردات لوازم الکتریکی

امروزه یکی از سود آورترین تجارت ها، واردات لوازم الکتریکی است. قطعات برقی شامل اقلام ریز و درشت گسترده ای هستند که در زمینه های مختلفی کاربرد دارند. برای ترخیص بدون دردسر لوازم الکتریکی بهتر است قبل از هر چیز با قواعد و قوانین گمرکی در این زمینه آشنا شوید. واردات برخی اقلام ممنوع است و امکان ترخیص آنها وجود ندارد.

تنوع بسیار زیاد قطعات الکترونیکی باعث شده برای ترخیص آنها نیاز به تخصص باشد. قطعات الکتریکی اغلب به ظاهر مشابه ولی عملکردهای متفاوتی دارند، بنابراین روش های ترخیص متفاوتی دارند. برای تعیین ارزش گمرکی قطعات برقی و ترخیص آنها لازم است با همه قطعات آشنایی کامل داشته باشید. برای ترخیص لوازم روشنایی ابتدا باید ثبت سفارش انجام داد. سپس سود بانک مرکزی تخصیص داده می‌شود و قطعه ارزش گذاری می شود. تمام این مراحل دارای پیچیدگی‌های خاصی هستند و بسته به نوع قطعه متفاوت می باشند.

بررسی ترخیص و واردات لوازم الکتریکی
شما برای ترخیص لوازم الکتریکی زیر می توانید از خدمات ترخیص کالای طاها فیدار خلیج فارس استفاده نمایید:
  • ترخیص انواع لوازم الکتریکی
  • ترخیص پریز و کلید برق
  • ترخیص انواع لامپ
  • ترخیص فازمتر
  • ترخیص ترانس لامپ
  • ترخیص محافظ پریز
  • ترخیص سیم سوکت تلفن
  • ترخیص کلید صفر و یک
  • ترخیص استارت مهتابی
  • ترخیص پایه مهتابی
  • ترخیص تبدیل یک به دو تلفن
  • ترخیص لامپ یخچال
  • ترخیص لامپ گربه ای
  • ترخیص سوکت شلنگی
  • ترخیص ترمینال پلاستیکی
  • ترخیص کمان لامپی
  • ترخیص پرژکتور
  • ترخیص المنت
  • ترخیص فنر سیم کشی
  • ترخیص کلید مینیاتوری
  • ترخیص جعبه فیوز
  • و .....

آشنایی با مراحل ترخیص لوازم الکتریکی

بعد از وارد شدن قطعات برقی به گمرک مراحل ترخیص لوازم الکتریکی شروع می شود. ابتدا باید اظهارنامه واردات توسط متقاضی تکمیل و ثبت شود. سیستم EPL سیستمی است که جهت تکمیل و ثبت اظهارنامه به کار می رود و تمام مراحل را به شکل آنلاین پشتیبانی می کند. در این مرحله متقاضی به صورت غیر حضوری می تواند کار را انجام دهد. بعد از اینکه اظهارنامه تکمیل شد، شماره گزارش و شماره سریال قطعات برای متقاضی ارسال می‌شود. با کمک این شماره سریال و مشخص شدن اجزای الکتریکی وارداتی اظهارنامه ثبت می شود.

بعد از ارسال اظهارنامه توسط متقاضی بازرس گمرک قطعات سفارشی را بازرسی کرده و ارزیابی می نماید. در این مرحله ارزش گذاری اجزای وارداتی توسط مامور گمرک انجام می‌شود. در صورتی که نیاز به تنظیم مدارک دیگری باشد رئیس گمرک آنها را مشخص می کند. متقاضی باید در این مرحله مجوزهای لازم برای واردات لوازم الکتریکی را به کارشناسان گمرک ارائه نماید. بعد از اینکه مجوزهای فرد و قطعات تایید شدند مرحله نهایی ترخیص آغاز می شود.

آشنایی با مراحل ترخیص لوازم الکتریکی

در مرحله نهایی ترخیص لوازم الکتریکی باید هزینه های گمرکی مشخص شده پرداخت شوند تا سند ترخیص کالاها صادر شود. بعد از اینکه بازرس گمرک کالا را شناسایی و تایید نمود و مجوزهای فرد متقاضی نیز توسط کارشناسان بررسی شد، فرد یا ترخیص کار گمرک با پرداخت مبلغ ترخیص و صدور پروانه سبز می‌تواند کالا را ترخیص نماید.

نکات مهم ترخیص لوازم الکتریکی

فردی که قصد واردات لوازم و قطعات الکتریکی را دارد، باید حتما مجوز داشته باشد. بابت هر قطعه وارداتی هزینه ای بابت ترخیص باید پرداخت شود. قبل از واردات لوازم الکتریکی هزینه ترخیص را باید برآورد کرد. زیرا در صورتی که کالایی را ترخیص نکنید، علاوه بر این هزینه باید هزینه انبار نیز پرداخت شود.جهت برآورد هزینه ترخیص و واردات لوازم الکتریکی با کارشناسان ما در تماس باشید.

کالاهای وارداتی به خصوص لوازم الکتریکی را از تولیدکنندگان معتبر خریداری نمایید زیرا در صورت خراب بودن قطعات بعد از ترخیص از گمرک هیچ راهی برای جبران خسارت نیست. برای اطلاع از هزینه های ترخیص قطعات برقی از گمرک، تعرفه شماره 85041020 را مطالعه نمایید. به طور کلی هزینه هایی که بابت ترخیص لوازم روشنایی لازم است در نظر بگیرید شامل: هزینه‌های بارگیری، اخذ مجوزهای لازم، ثبت سفارش و تخلیه است. در صورتی که فرآیند ترخیص زمان بر شود، هزینه های دیگری از جمله انبارداری و دموراژ نیز افزوده می‌شود. مهم‌ترین فاکتور در هزینه تمام شده ترخیص کالا، نوع قطعه وارداتی است.
مشاوره واردات و ترخیص لوازم الکترونیکی از گمرک در طاها خلیج

نحوه ثبت سفارش برای ترخیص لوازم الکتریکی

مهمترین نکته اخذ مجوز است. برای واردات قطعات رادیویی یا مخابراتی باید مجوز لازم را از سازمان مربوطه کسب نمایید. هرگونه ترخیصی فقط با ارائه مجوزهای لازم امکان پذیر است. در صورتی که متقاضی بدون مجوزهای لازم کالایی را وارد کند، گمرک اجازه ترخیص نمی‌دهد و هزینه انبارداری به سایر هزینه های ترخیص اضافه می شود. در نهایت اگر مجوز لازم توسط فرد متقاضی ارائه نشود قطعه در لیست مسدود شده ها قرار می گیرد. برای قطعات وارداتی حتما باید از تولید کننده یا فروشنده فاکتور رسمی بگیرید تا در صورت اصل نبودن قطعات یا خرابی بتوانید از طریق قانونی طرح دعوی نمایید.

نحوه ثبت سفارش برای ترخیص لوازم الکتریکی

ویژگی های یک شرکت معتبر در زمینه واردات لوازم الکتریکی

یک شرکت معتبر در زمینه ترخیص لوازم برقی با توجه به تجربه‌ای که دارد فرایند ترخیص را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد. شرکت های با تجربه مانند ترخیص کالای طاها فیدار خلیج فارس با تجربه ای که از تجارت بین الملل و ترخیص کالا دارند به راحتی قطعات را ترخیص و وارد کشور می‌کنند.
مهم ترین نکته در واردات لوازم الکتریکی پیدا کردن یک سورس وارداتی صحیح است. سورس خارجی باید قطعاتی با کیفیت و قیمت مناسب را ارائه نماید و کاملا معتبر باشد. مجموعه هایی که خدمات ترخیص ارائه می‌کنند با داشتن نمایندگی هایی در کشورهای دیگر این امکان را دارند که سورس خارجی را اعتبارسنجی نمایند. همچنین کیفیت محصولات و قطعات الکتریکی آنها را بسنجند. شرکت طاها فیدار خلیج فارس آماده ارائه خدمات مشاوره تخصصی در زمینه ترخیص و ثبت سفارش کالا و انواع لوازم برقی است. شما قبل از واردات می توانید با کمک این شرکت هزینه های ترخیص را به درستی برآورد کنید. مجوزهای لازم را اخذ کنید و کالا را به موقع تحویل بگیرید. شرکت در تمام مراحل ترخیص کالا از گمرک بوشهر همراه و در کنار شماست.

 ویژگی های یک شرکت معتبر در زمینه واردات لوازم الکتریکی

اهمیت واردات قطعات و لوازم برقی

وارد کردن قطعات برقی از کشورهای دیگر در کنار سودآوری برای وارد کننده، مزایای دیگری نیز دارد. خریدار می تواند با توجه به کیفیت و تنوع زیاد، محصول داخلی یا خارجی را انتخاب نماید. با واردات کالاهای برقی تنوع این قطعات افزایش می‌یابد و بر روی قیمت تمام شده آنها نیز تاثیر می‌گذارد. نیازهای تامین قطعات برقی داخل کشور تامین می‌شود. مشتری امکان انتخاب بیشتری دارد و دایره انتخاب او گسترده می‌شود. برخی از قطعات برقی نیز هستند که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود ندارد و لازم است حتما وارد شوند. بنابراین واردات لوازم برقی و ترخیص لوازم الکترونیکی اگر چه کاری تخصصی است ولی در عین حال سودآور است. شما با برون سپاری فرایند ترخیص به راحتی می‌توانید ترخیص کالاهای الکترونیکی خود را انجام دهید.
واردات لوازم الکتریکی و ترخیص در طاها فیدار خلیج فارس

جمع‌بندی نهایی

شما جهت ترخیص لوازم الکتریکی و روشنایی می توانید از خدمات مجموعه ترخیص کالا طاها فیدار خلیج فارس استفاده کنید. بدین منظور ضمن تماس با مجموعه و دریافت مشاوره تخصصی می توانید از لیست اقلام و قطعات برقی سودآور وارداتی آگاه شوید. ترخیص انواع کلید، پریز، محافظ، سوکت، سیم، استارت و پایه مهتابی، انواع لامپ، انواع ترانس، پروژکتور و ... توسط شرکت ترخیص کالای طاها فیدار خلیج فارس امکان پذیر است تیم متخصص مجموعه فرآیند ترخیص، واردات و صادرات را در کمترین زمان ممکن انجام می دهند. برآورد هزینه‌ها و اخذ مجوزهای لازم قبل از ورود کالا به گمرک کمک می کند در هزینه های ترخیص صرفه جویی شده و ترخیص سریع انجام شود.

شرکت ترخیص کالای طاها فیدار خلیج فارس، با توجه به تجربه چندین ساله خود که در حوزه ترخیص و واردات کالا کسب نموده است به راحتی می تواند قبل از اینکه کالا را از تولیدکننده خرید کنید برآورد صفر تا صد هزینه ترخیص و واردات را برای شما انجام دهد تا هزینه تمام شده خود را محاسبه و آگاهانه ترخیص کار خود را انتخاب نمایید.


مقالات مرتبط
واردات و ترخیص ام دی اف (MDF) از گمرک
واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا