واردات و ترخیص پله برقی از گمرک

واردات و ترخیص پله برقی از گمرک

واردات و ترخیص پله برقی از گمرک

22 خرداد1402
واردات و ترخیص پله برقی از گمرک

واردات و ترخیص پله برقی از گمرک


طبیعی است که واردات هر کالایی از کشور مستلزم طی مراحل قانونی است. می خواهیم در خصوص واردات و ترخیص پله برقی از گمرک صحبت کنیم. ترخیص یعنی اخذ مجوز ورود کالا به کشور. پروسه واردات پله برقی از گمرک یک پروسه تخصصی است که پیشنهاد می کنیم این کار را به متخصصان فن بسپارید. معمولا شرکت های وارد کننده انجام این کار را به ترخیص کار می سپارند. ترخیص کاران شرکت طاها خلیج آماده کمک به شما در این زمینه و موارد مشابه هستند البته که اگر ممنوعیت واردات پله برقی مانع شما برای واردات این کالای پر سود نباشد.
مشاوره رایگان ترخیص کالا در شرکت بازرگانی طاها خلیح


تعرفه گمرکی واردات پله برقی از گمرک


همانطور که می دانید ترخیص پله برقی از گمرک از رایج ترین کالاهایی است که ثبت سفارش، واردات و ترخیص آن توسط شرکت های بازرگانی معتبر صورت می گیرد البته که اگر ممنوعیت واردات پله برقی وجود نداشته باشد که در این صورت هم به جهت طی مراحل و تشریفات گمرکی اعم از؛ اخذ مجوز های لازم، ثبت سفارش کالا و ... نیاز به یک ترخیص کار متخصص در این زمیه خواهید داشت. خوب است بدانید که حقوق ورودی پله برقی 20 درصد تعرفه گمرکی ترخیص فطعتت پله برقی از گمرک برابر با ۸۴۲۸۴۰۰۰ با احتساب 9 درصد مالیات میباشد. تعرفه گمرکی مناسب برای واردات پله برقی این امکان را برای تاجران فراهم میکند که از سود خوبی بهره مند شوند.


تعرفه گمرکی ترخیص پله برقی از گمرک

لیست قطعات پله برقی وارداتی


همانطور که می دانید، پله برقی از قطعات مختلفی تشکیل می شود که بسیاری از آن ها در داخل کشور تولید نمی شوند. در واقع واردات و ترخیص پله برقی از گمرک به معنای وارد کردن این قطعات از خارج از کشور است. در ذیل به برخی از مهمترین قطعات پله برقی اشاره می شود:

سکوهای پله برقی: سکوهای فوقانی و تحتانی که به آن ها پاخور هم گفته می شود، جزء قطعاتی هستند که از خارج وارد شده و نیاز به ترخیص از گمرک دارند.
موتور گیربکس: عامل اصلی حرکت پله برقی، این موتور است و بدون آن، حرکت پله برقی امکان پذیر نمی باشد. این قطعه نیز از خارج کشور وارد می شود.
سیستم ترمز پله ها: برای نگه داشتن پله برقی وجود سیستم ترمز الزامی است.

تابلوی فرمان، زنجیره های پله، دستگیره ها و لامپ های فلوئورسنت از دیگر قطعات وارداتی هستند که در زمره واردات و ترخیص پله برقی از گمرک طبقه بندی می شوند. یکی دیگر از قطعات وارداتی مورد استفاده در پله برقی لامپ های هستند و برای مشخص کردن قسمت های افقی استپ ها و حد فاصل آن ها از یک دیگر به کار برده می شوند.


مراحل ترخیص پله برقی از گمرک

اگر شما قصد واردات و ترخیص پله برقی از گمرک را داشته باشید، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. البته گاهی واردات و ترخیص پله برقی و قطعات آن از گمرک، منع قانونی پیدا می کند. در این گونه مواقع، شما قانونا مجاز به واردات پله برقی نخواهید بود. اما اگر واردات و ترخیص پله برقی از گمرک منع قانونی نداشته باشد، اولین مرحله از آن ثبت سفارش می باشد.

1. ثبت سفارش:


همانطور که اشاره کردیم، واردات باید با رعایت مراحل قانونی انجام گیرد و اولین مرحله قانونی در واردات و ترخیص پله برقی از گمرک ثبت سفارش است. طبق آخرین آمار، عمده واردات پله برقی به ایران از کشورهای چین، ایتالیا، کره و امارات متحده عربی است. پس از ثبت سفارش در صورت عدم وجود منع قانونی برای واردات، مجوز ثبت سفارش کالا توسط سازمان جامع تجارت و توسعه کشور به صورت سامانه ای صادر می شود. در این مرحله مجوز های لازم برای واردات اعلام می گردد. برای انجام ثبت سفارش، ارائه پیش فاکتور و نیز تکمیل اطلاعات درخواستی در سامانه الزامی است. پس از ارائه موارد لازم برای صدور مجوز، کد هشت رقمی ثبت سفارش به درخواست کننده ارائه می شود که به منزله مجوز مربوطه خواهد بود.

2. تهیه مجوزهای لازم برای واردات:


همانطور که گفتیم در مرحله ثبت سفارش، مجوز های لازم برای واردات و ترخیص اعلام می گردد. ارائه این مجوز ها برای ترخیص پله برقی از گمرک الزامی خواهد بود و در صورت عدم اخذ آن ها هنگام ترخیص با مشکل مواجه خواهید شد.
مشاوره رایگان ترخیص کالا در شرکت بازرگانی طاها خلیح

3. تخصیص ارز:


مرحله بعدی در ترخیص پله برقی از گمرک انجام امور مربوط به تخصیص ارز برای واردات است. در صورتی که تاجر یا وارد کننده، بخواهد از ارز دولتی استفاده کند، باید مدارک لازم را به بانک عال تعیین شده ارائه دهد تا شامل دریافت ارز دولتی برای خرید و واردات پله برقی گردد.


4. تشکیل پرونده و ارائه به گمرک:


تهیه و ارائه کارت بازرگانی، بارنامه، بیمه نامه، پکینگ لیست، قبض انبار و اظهار نامه گمرکی مرحله بعدی واردات پله برقی از گمرک است. این مرحله، مرحله تشکیل پرونده و تکمیل مدارک خوانده می شود. وارد کننده باید مدارک مذکور زا به گمرک ارائه دهد.


مراحل ترخیص پله برقی

تعیین مسیر گمرکی در ترخیص پله برقی از گمرک


قبل از ترخیص کالا ابتدا باید کالای مورد نظر که در اینجا پله برقی و قطعات مربوط به آن هستند، به ثبت رسیده و اصطلاحا شماره کوتاژ دریافت کند. برای این منظور، سه مسیر سبز و زرد و قرمز وجود دارد. تعیین هریک از مسیرها به مدارک ارائه شده توسط وارد کننده بستگی دارد. البته تعیین مسیر توسط کارشناس مربوطه انجام می گیرد. مسیر سبز همانطور که از اسمش پیداست، به این معنی است که مدارک ارائه شده کامل بوده و فرایند ترخیص در کمترین زمان ممکن انجام خواهد گرفت. اگر این گونه باشد، پس از پرداخت حق ورودی، پروانه الکترونیکی ترخیص صادر می شود.

از عواملی مهمی که در قرار گرفتن فرایند ترخیص پله برقی از گمرک در مسیر سبز موثر هستند، می توان به خوش حسابی تاجر و یا وارد کننده در امور مالیاتی و نیز عدم وجود هر گونه تخلف در کارت بازرگانی و اظهارنامه کالا اشاره کرد.

در صورتی که مدارک ارائه شده دارای نقص یا مشکلی باشند، کالا در مسیر زرد قرار می گیرد. سلامت کالا و استاندارد آن در این مرحله مورد بررسی مجدد قرار گرفته و اسناد آن نیز پیش از خروج بررسی می شوند. گذر از این مرحله نیاز به صبر و آرامش بیشتری نسبت به مسیر سبز دارد. در صورتی که موارد بررسی شده مورد تایید قرار بگیرند، ترخیص پله برقی از گمرک انجام خواهد گرفت.
مشاوره رایگان ترخیص کالا در شرکت بازرگانی طاها خلیح

قرار گرفتن کالا در مسیر قرمز ترخیص، به این معنا خواهد بود که کالا برای صدور مجوز ترخیص، باید مورد بررسی فیزیکی قرار بگیرد. معمولا برای افرادی که به تازگی کارت بازرگانی آنان صادر شده باشد، این مسیر تعیین می گردد. همچنین کالاهای لوکس در بسیاری از موارد برای ترخیص از مسیر قرمز گمرکی عبور می کنند.

جای تردید نیست که صرف زمان بیشتر برای واردات و ترخیص مخصوصا در زمینه کالاها و محصولاتی همچون پله برقی در بسیاری از موارد می تواند باعث متضرر شدن وارد کننده گردد. همانطور که اشاره شد، عمده تفاوت بین مسیر سبز با زرد و قرمز، به علت عدم خوش حسابی و یا ایجاد مغایرت و تخلف در اظهار نامه کالا و همچنین کارت بازرگانی است. در صورتی که قصد واردات پله برقی و قطعات آن را دارید، انتخاب کارشناسان طاها خلیج برای ترخیص پله برقی از گمرک باعث خواهد شد تا کار راحت تری را برای واردات و ترخیص این محصول و قطعات آن داشته باشید.

تعیین مسیر گمرکی واردات و ترخیص پله برقی از گمرک
فارغ از موارد فوق همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد، در بسیاری از موارد ممنوعیت هایی در خصوص واردات پله برقی از گمرک وجود دارد که عدم رعایت یا اطلاع از آن ها می تواند باعث ضرر مادی و معنوی وارد کننده گردد. تاکید می کنیم در صورتی که قصد واردات و ترخیص پله برقی از گمرک را دارید، حتما قبل از اقدام، مشاوره و تماس با کارشناسان ما را فراموش نکنید.


مقالات مرتبط
واردات و ترخیص ام دی اف (MDF) از گمرک

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا