واردات و ترخیص پمپ و کمپرسور هوا از گمرک

واردات و ترخیص پمپ و کمپرسور هوا از گمرک

واردات و ترخیص پمپ و کمپرسور هوا از گمرک

11 مرداد1402
واردات و ترخیص پمپ و کمپرسور هوا از گمرک

در صورتی که با فرایند واردات و ترخیص پمپ و کمپرسور هوا سروکار دارید، قطعا مطلع هستید که اروپا و چین عمده کشور هایی هستند که این دسته از دستگاه ها از آن ها به ایران وارد می شوند. از این رو، برای واردات و ترخیص این دستگاه ها از گمرک باید همه بخشنامه‌های صادره در این حوزه را به دقت مطالعه کنید. همچنین، با پایبندی به تمام نکات مذکور به این بخشنامه‌ها، بدون هیچگونه مشکلی اقدام به واردات و ترخیص پمپ و کمپرسور هوا از گمرک نمایید.
در صورتی که مطالعۀ دقیق این بخشنامه ها برایتان دشوار است و از طرفی دیگر در این حوزه اطلاعات کافی و تخصصی در اختیار ندارید، می توانید این کار را به بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس بسپارید.




مفهوم پمپ و کمپرسور هوا

واردات پمپ و کمپرسور هوا به دلیل اهمیت و کاربرد گسترده این دستگاه ها در حوزه های مختلف حیاتی است. اهمیت این دستگاه ها، از وسیله ‌های کوچک خانگی گرفته تا دستگاه های کارگاهی، صنعتی، پزشکی و آزمایشگاهی، در هیچ صنایعی قابل اغماض نیست.
بازار مملوء از انواع دستگاه های کمپرسور و پمپ است. این دستگاه ها تجهیزات متفاوتی هستند. در حقیقت، کمپرسور ها به تجهیزاتی اطلاق می شوند که با استفاده از انرژی برق می توانند هوا را به داخل پمپ بکشند. کمپرسور هوای مکیده‌شده را فشرده می کند و سپس به داخل کندانسور وارد می نماید. یکی از مهم ترین کمپرسور ها در صنایع مختلف کمپرسور هوا است.
تفاوت اصلی این دستگاه ها در این است که پمپ در انتقال انواع سیالات گازی و مایع کاربرد دارد و کمپرسور در فشرده سازی گازها و انتقال آنها استفاده می شود.


ضرورت واردات پمپ و کمپرسور هوا

با توجه به مطالب فوق کمپرسور هوا و پمپ با توجه به کاربرد های حیاتی شان در صنایع مختلف اهمیت بسزایی دارند. ایران به دلیل تحریم‌هایی که با آنها مواجه است همچنین کمبود امکانات موجود، قادر به تولید کمپرسور هوا و پمپ در داخل کشور نیست. از این رو، واردات پمپ و کمپرسور هوا می‌تواند نیاز‌های بخش‌های مختلف صنایع متعدد را تامین کند و سود هنگفتی را به همراه داشته باشد.
واردات انواع مختلف این دستگاه ها بیشتر از کشور چین و کشور های اروپایی صورت می گیرد. از این رو برای وارد کردن این کالا ها به کشور، رعایت مقررات و قوانین مربوطه اهمیت خاصی دارد و الزامی است. برای واردات کمپرسور هوا و پمپ باید با توجه به بخشنامه‌های صادر شده، مجوزهای لازم را از سازمان‌ها و نهادهای مربوطه اخذ کنید. نکته مهم این است که بدانید، این بخشنامه‌ها در دوره های مختلف و خاص با تغییرات جزئی همراه خواهند بود. برای این که اشخاص واردکننده و تجار در پروسه واردات و ترخیص پمپ و کمپرسور هوا دچار مشکل نشوند باید همواره پیگیر مقررات به روز و موازین گمرکی باشند.

شما عزیزان و تاجران محترم برای آگاهی بیشتر از بخشنامه های مربوط به واردات پمپ و کمپرسور هوا و ترخیص آنها می توانیم با مشاوران تیم بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس تماس بگیرید.

سهم گمرک ها در ترخیص کمپرسور هوا و پمپ

در صنایع مختلف ماشین‌آلات متنوعی وجود دارد که بیشترین میزان واردات به ماشین‌آلاتی اختصاص دارد که دارای کد تعرفه ۸۴۰۱ تا ۸۴۸۷ هستند. در واقع، ماشین آلات موجود در بخش 14 آیین نامه گمرکی با کد تعرفه 8414 تا ۸۴۱۴۹۰۹۰ دستگاه هایی نظیر پمپ و کمپرسور هوا و سایر دستگاه ها می باشند. این دستگاه ها عبارتند از: ماشین زاینده باد، کمپرسور گاز، پمپ هوا و بی هوا، هواکش، هواساز، هود آشپزخانه و ترخیص توربو شارژر، کالای هواساز،کمپرسور تامین هوای فشرده جهت راه اندازی موتور هواپیماها.
عمده سهم واردات و ترخیص کمپرسور به کشور چین تعلق دارد که این سهم 35درصد است و سهم وزنی آن نیز 50 درصد می باشد. بهتر است بدانید که واردات پمپ و کمپرسور هوا و ترخیص آنها با توجه به نوع حمل، درخواست بازرگانان و تاجران همچنین درخواست شرکت های وارد کننده کالا از گمرک ها و کشور مبدا انجام می شوند.
در واقع، در سال 95 شاهد بیشترین حجم ترخیص پمپ و کمپرسور هوا از گمرک شهید رجایی بودیم که سهم وزنی آن 48 درصد و سهم ارزشی اش 44 درصد می باشد. دومین گمرک که با بیشتر میزان ترخیص کمپرسور هوا همراه است گمرک قزوین می باشد که که دارای 13 درصد سهم وزنی و 27 درصد سهم ارزشی می باشد.

سومین جایگاه برای ترخیص پمپ و کمپرسور هوا به گمرک تهران تعلق دارد که دارای سهم وزنی 6 درصد و سهم ارزشی 8 درصد است. در رابطه با گمرک غرب تهران نیز باید بگوییم که ششمین جایگاه را در واردات پمپ و کمپرسور هوا و ترخیص آنها دارد که سهم ارزشی آن 3 درصد و سهم وزنی اش 6 درصد می باشد.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص انواع کمپرسور های هوا

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص انواع کمپرسور هوا را می توان به شرح زیر اعلام کرد:
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص کمپرسور های هوا ۸۴۱۴
  • کد تعرفه برای ترخیص کمپرسور های هوای دستی ۸۴۱۴۲۰۰۰
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص کمپرسور های تامین هوای فشرده برای راه اندازی موتور هواپیما ۸۴۱۴۴۰۲۰
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص کمپرسور های جدا کننده فرآیند های ایزوتوپی اورانیوم ۴۸۱۴۸۰۳۰
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص کمپرسور های تولید آب سنگین ۸۴۱۴۸۰۵۰

انواع کمپرسورهای هوا برای ترخیص از گمرک

انواع کمپرسورهایی که می توانید از گمرک ترخیص کنید عبارتند از:
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای نوع روتاری از گمرک
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای لوب از گمرک
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای لوب مارپیچی از گمرک
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای تیغه لغزشی از گمرک
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای رینگ مایع از گمرک
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای رفت و برگشتی از گمرک
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای پیستونی از گمرک
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای دیافراگمی از گمرک
  • ترخیص و واردات انواع کمپرسور هوا از گمرک
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای دینامیکی از گمرک
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای جا به جایی مثبت از گمرک
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای جریان محور از گمرک
  • ترخیص و واردات کمپرسورهای جریان شعاعی از گمرک

برای انجام پروسه واردات پمپ و کمپرسور هوا و ترخیص آنها از گمرک می توانید با شرکت ترخیص کالای طاها فیدار خلیج فارس به عنوان یکی از گروه های با تجربه، معتبر و کاردان در کلیۀ خدمات بازرگانی در کلیه گمرکات کشور تماس بگیرید.

مدارک لازم برای ترخیص پمپ و کمپرسور هوا


برگه های مربوط به ترخیص
ثبت سفارش کالا در سامانه تجارت
بیمه نامه برای حمل و نقل
اسناد پرداختی هزینه ها برای حمل و نقل
مدارک مربوط به بیمه گمرکی.

کارت بازرگانی.
مجوز مربوط به ترخیص پمپ و کمپرسور هوا از گمرک.
کارت حق العمل کاری ترخیص کار گمرک برای پمپ و کمپرسور.
برای ترخیص کالا هایتان از گمرک باید با توجه به نوع کالا اقدام به اخذ مجوز های لازم کنید. برای اخذ برگه ترخیص باید به سازمان های مختلفی مراجعه نمایید. برخی از این سازمان ها عبارتند از:
سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی
سازمان مبارزه با مواد مخدر
سازمان بهداشت برای مجوز استاندارد
و سایر سازمان های مربوطه
پس از اخذ مجوز های مربوطه برای ترخیص پمپ و کمپرسور هوا، باید به شعبه های مختلف گمرک مراجعه کنید تا بتوانید کالا هایتان را ترخیص کنید.


  • مدارک مربوط به بارنامه
  • فاکتور خرید پمپ و کمپرسور
  • مدارک لازم جهت تامین ارز
  • پروفرما
  • مجوز و مدارک مربوط به ترخیص کالا

نکات تکمیلی برای انجام ترخیص پمپ و کمپرسور


بعد از این که تمام مدارک لازم را برای ترخیص پمپ و کمپرسور انجام دادید، باید نکات تکمیلی را مدنظر داشته باشید. این نکات تکمیلی عبارتند از:
  • بررسی بازار های داخلی جهت آگاهی از شرایط و اوضاع فروش کالاهای هدف
  • بررسی جامع و کامل رقبا
  • بررسی اوضاع بازار در رابطه با قیمت های تمام شده
  • بررسی کیفیت کالاهای خریداری شده برای عرضه به بازار
  • بررسی میزان سودآوری محصول در زمان فروش
  • بررسی ممنوعیت های موجود برای واردات پمپ و کمپرسور هوا


واردکنندۀ کالا باید مدارک لازم و مواردی نظیر تعهدات بانکی و غیره را مدنظر بگیرد تا فرایند ترخیص پمپ و کمپرسور هوا به‌درستی انجام شود. فرایند ترخیص یا توسط خود واردکننده صورت می گیرد و یا ترخیص کار مجرب اقدام به ترخیص کالا می کند.

اهمیت ترخیص کار

ترخیص کار گمرک به دلیل تخصصش در حوزۀ قوانین ترخیص و آشنایی کامل با تمام فوت و فن های قانونی گمرک، در کمترین زمان ممکن کالاهای شما را از گمرک ترخیص می‌کند. بدون تجربه و دانش کافی، فرایند ترخیص ترخیص پمپ و کمپرسور هوا از گمرک با مشکلاتی همراه خواهد شد. از این رو، در نهایت با اتلاف پول و وقتتان مواجه خواهید شد. بهترین و مطمئن‌ترین راه برای ترخیص پمپ و کمپرسور هوا از گمرک مراجعه به شرکتی مطمئن در حوزۀ واردات و صادرات با تجربه‌ای درخشان است.
یکی از موارد ضروری در زمان ترخیص کالا از گمرک نوع ارزش گذاری کالا می باشد. این امر برای تاجران اهمیت فوق العاده ای دارد؛ زیرا ارزش گذاری کالاها در دفاتر گمرکی مختلف متفاوت است. اینجاست که اهمیت نقش ترخیص کار برجسته تر می شود. ترخیص کار به دلیل تسلط و مهارتش در این حوزه می تواند ارزش واقعی کالا را اعلام نماید.

ترخیص پمپ و کمپرسور هوا در طاها خلیج


شرکت ترخیص کالای طاها فیدار خلیج فارس پیشرو در حوزۀ ترخیص کالا از تمامی گمرکات کشور است. برخی این گمرکات عبارتند از:

ترخیص کالا از گمرک بوشهر
ترخیص کالا از گمرک بندرعباس
ترخیص کالا از گمرک بندر امام و غیره.
این شرکت با بهره مندی از کارشناسان مجرب و متخصص در تمام حوزه های صادرات، واردات، ثبت سفارش کالا، تشریفات گمرکی و غیره سابقه ای درخشان از خود به جا گذاشته است.

ترخیص کاران زبدۀ شرکت ترخیص کالای
طاها فیدار خلیج فارس مطابق با آخرین مقررات و بخش‌نامه های جاری در کمترین زمان و با بهترین تعرفه ممکن اقدام به ترخیص کالاهای شما تجار عزیز می کنند.

مقالات مرتبط
واردات و ترخیص ام دی اف (MDF) از گمرک
ترخیص لوازم الکتریکی از گمرک
ترخیص تجهیزات سرمایشی و گرمایشی

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا