راهنمای سامانه جامع تجارت؛ این سامانه چیست و چه کاربردی دارد؟

راهنمای سامانه جامع تجارت؛ این سامانه چیست و چه کاربردی دارد؟

راهنمای سامانه جامع تجارت؛ این سامانه چیست و چه کاربردی دارد؟

راهنمای سامانه جامع تجارت؛ این سامانه چیست و چه کاربردی دارد؟

11 مهر1401
راهنمای سامانه جامع تجارت؛ این سامانه چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا شما هم به دنبال راهنمای سامانه جامع تجارت هستید؟ حتما می دانید که سامانه جامع تجارت یکی از مهم ترین و اصلی ترین سامانه های طراحی شده برای تجار به حساب می اید که بدون استفاده از آن امکان تجارت به صورت بین المللی وجود ندارد. توجه داشته باشید که در راهنمای سامانه جامع تجارت ما قصد داریم تا همه اطلاعات مورد نیاز شما در مورد این سامانه را بیان کنیم. از چیستی سامانه جامع تجارت تا نحوه ثبت نام، همگی از جمله مواردی هستند که در راهنمای سامانه جامع تجارت ما در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. پروسه هایی همچون ترخیص کالا، ترخیص کالا از گمرک، واردات و صادرات همگی از طریق این سامانه صورت می گیرند. پس اگر شما هم به دنبال راهنمای سامانه جامع تجارت هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

سامانه جامع تجارت چیست؟


در اولین قسمت راهنمای سامانه جامع تجارت، بیایید تا نگاهی به چیستی این سامانه بیندازیم. سامانه جامع تجارت یکی از مهم ترین سامانه های طراحی شده توسط دولت به حساب می آید که با استفاده از یک سری مکانیزم های خاص، پروسه مربوط به تجارت بین المللی را آسان تر کرده است. امور بازرگانی در زمان های قدیم به زمان زیادی نیاز داشته و می توانستند مقدار زیادی از وقت افراد را هدر دهند. به همین علت هم سامانه جامع تجارت راه اندازی شد تا کار تجار در حوزه بازرگانی ساده تر شود. توجه داشته باشید که این سیستم می تواند کاربرد های زیادی داشته باشد و به همین علت هم استفاده از آن اهمیت زیادی پیدا کرده است.
سامانه جامع تجارت در جهت ایجاد دولت الکترونیکی ایجاد شد. این سامانه از آن دسته سامانه هایی بود که در اولویت قرار گرفته و در سریع ترین زمان ممکن هم طراحی گشت. توجه داشته باشید که این سامانه پیچیدگی تجارت در بازار های بین المللی را تسهیل کرده و امور مربوط به تجارت بین المللی را سرعت می بخشد. توجه داشته باشید که این سامانه می تواند فساد را در اقتصاد تا حد بسیار زیاد و قابل توجهی کاهش دهد. در نتیجه، استفاده از این سامانه در تجارت داخلی ایران اهمیت زیادی دارد.

مهم ترین وظایف سامانه تجارت کدام اند؟


در دومین قسمت راهنمای سامانه جامع تجارت، بیایید تا نگاهی به مهم ترین وظایف این سامانه بیندازیم. بر اساس اطلاعات ثبت شده در دستورالعمل های موجود، این سامانه با دو هدف و وظیفه اصلی ایجاد شده است: اولین وظیفه این سامانه آسان کردن تجارت با استفاده از ابزار ها، امکانات و مدل های استاندارد تجارت الکترونیکی می باشد. با استفاده از این سامانه در سطوح ملی و بین المللی شما می توانید به راحتی پروسه مربوط به تجارت را به اتمام برسانید. برای ثبت سفارش کالا و درخواست ترخیص آن از یک گمرک خاص هم شما باید از این سامانه استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما به دنبال ترخیص کالا از گمرک بوشهر باشید، باید درخواستتان را از طریق همین سامانه جامع تجارت ثبت کنید.
ایجاد یک واحد تجاری به صورت مشخص و فراهم کردن زمینه در جهت پرداخت های بین المللی و معاملات خارجی و داخلی، به عنوان دیگر وظیفه سامانه جامع تجارت شناخته شده است. توجه داشته باشید که این سامانه توسط دولت راه اندازی شده و مدیریت می شود. به صورت کلی سه پروسه مهم در این سامانه رخ می دهد که توجه به همه آنها برای یک فرد بازرگان اهمیت زیادی خواهد داشت. با استفاده از این سامانه شما می توانید به درگاه های بین المللی دسترسی پیدا نمایید. برای استفاده از این سامانه، شما باید به دنبال ثبت نام در آن باشید. با ثبت شرکت یا کارت بازرگانی در این سامانه شما به راحتی می توانید نسبت به تجارت اقدام نمایید.

راهنمای ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران


حال که مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ راهنمای ثبت نام در سامانه جامع تجارتntsw.ir برویم. در جهت ثبت نام در این سامانه، شما باید یک سری مدارک و ابزار های احراز هویتی خاص را در اختیار داشته باشید تا با هیچ مشکل خاصی در این زمینه مواجه نشوید. در ابتدا شما باید به سامانه سامانه جامع تجارت ntsw.ir وارد شوید و بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

راهنمای سامانه جامع تجارت
صفحه اصلی سامانه جامع تجارت

در مرحله بعدی یک صفحه جدید برای شما باز می شود. در این صفحه شما باید اطلاعات خواسته شده را به ترتیب تکمیل نمایید. کد ملی و تاریخ تولد که مشخص هستند و نیاز به توضیحات اضافی ندارند. شما باید شماره تلفن همراه و تلفن ثابت محل سکونت خود را نیز وارد نمایید تا با مشکلی مواجه نشوید. شما همچنین باید عکس پرسنلی خود را در اختیار داشته باشید و آن را در سامانه بار گزاری کنید. در مرحله بعدی شما باید کد پستی محل سکونت و ایمیل خود را نیز در فرم مخصوص وارد کنید. در آخرین مرحله شما باید نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب نمایید. بهتر است که نام کاربری و رمز عبور را به گونه ای تعیین کنید که مشکلی برای شما ایجاد نشود. سپس بر روی گزینه ذخیره اطلاعات و ادامه کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام سامانه جامع تجارت
راهنمای ثبت نام سامانه جامع تجارت

در این مرحله برای ثبت نام در سامانه جامع تجارت، یک کد احراز هویت برای گوشی شما ارسال می شود. شما باید این کد را در سامانه ثبت کنید.

اعتبار سنجی سامانه تجارت
اعتبار سنجی سامانه تجارت

در نهایت با ورود به سامانه جامع تجارتntsw.ir شما می توانید اطلاعات فردی و اصلی خود را تغییر دهید.


نحوه ویرایش اطلاعات در این سامانه


در آخرین قسمت راهنمای سامانه جامع تجارت ما قصد داریم تا در مورد ویرایش اطلاعات حساب کاربری صحبت کنیم. گاهی اوقات افراد به علت ثبت اطلاعات اشتباهی، با مشکلات مختلفی مواجه می شوند. به همین علت هم طراحان این سامانه قابلیتی را برای ویرایش اطلاعات در آن قرار داده اند. هنگامی که شما وارد این سامانه شدید، می توانید از منوی بالای و با ورود به گزینه مدیریت حساب کاربری، اطلاعات حساب خود را ویرایش نمایید.
تغییر مشخصات سامانه تجارت
تغییر مشخصات سامانه تجارت

تلفن ثابت، تلفن همراه، کد پستی و پست الکترونیکی از جمله مواردی هستند که قابلیت تغییر را دارند. هنگامی که شما تغییرات مد نظر خود را اعمال کردید، می توانید بر روی گزینه ثبت تغییرات کلیک کنید. با استفاده از این گزینه شما می توانید تغییرات ایجاد شده را ذخیره نمایید. در ضمن، ممکن است کد اعتبار سنجی دوباره برای شما پیامک شود.


نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا