مراحل ترخیص دارو از گمرک

مراحل ترخیص دارو از گمرک

مراحل ترخیص دارو از گمرک

7 اردیبهشت1399
مراحل ترخیص دارو از گمرک

داروهایی که وارد کشور ایران می شوند باید از نظر کیفیت مطلوبیت لازم را داشته باشند تا مجوز ترخیص دارو از گمرک را دریافت نمایند. برای ترخیص دارو از گمرک پروانه ساخت داروی وارد شده را باد مجوز ورود آن به کشور مورد بررسی قرار می دهند و سپس شما می توانید محصول و کالای وارد شده خود را دریافت کنید.
 

شرایط واردات دارو برای ترخیص دارو از گمرک 


زمانی که شما می خواهید داروی مورد نظر خود را سفارش دهید تا از کشورهای خارجی وارد ایران شود، باید دقت داشته باشید که ورود آنها شرایط خاصی دارد. در واقع پیش از اینکه زمان ترخیص دارو از گمرک به مشکل بربخورید، باید بدانید تنها برخی از کشورها هستند که مجوز واردات دارو به کشور ایران دارند و شما باید تنها از این کشورها کالاهای مورد نیاز خود را خریداری نمایید. این کشورهای عبارت می باشند از :

1. برخی از کشورها مانند ایالت متحده، آلمان و ژاپن که کیفیت کالاهای آنها بسیار مطلوب و عالی می باشد از جمله کشورهایی هستند که می توانند به کشور ایران داروی درخواست داده شده شرکت ها را ارائه دهند. ولی از آنجایی که امروزه کشور ایران در تحریم های بسیار سنگینی به سر می برد برخی از کشورهای دیگر به ایران داروی مورد نظر را وارد نمی کنند و در صورت وارد شدن هم هزینه آنها بسیار بالا می باشد.
 
2. محصولات پزشکی و دارویی کشورهایی که در اتحادیه اروپا هستند و همچنین تایوان و کره جنوبی هم بسیار عالی می باشد و به همین دلیل آنها هم اگر دارویی را به کشور ایران وارد نمایند شما می توانید آن برای ترخیص دارو از گمرک اقدام نمایید.

3. کشورهایی مانند هند، برزیل، آرژانتین و چین از جمله کشورهایی هستند که داروهای مفیدی را تولید می کنند و در واقع داروهای آنها به سلامت فرد هیچ آسیبی وارد نمی سازد. به همین دلیل شما برای ترخیص کالا ی داروی می توانید سفارش خود را به این شرکت ها ارائه دهید تا برای شما آن را ارسال کند.

4. دقت داشته باشید که برخی از کالاها به هیچ عنوان مجوز ورود به کشور را ندارند و اگر شما بخواهید آنها را سفارش دهید زمان ترخیص دارو از گمرک بدون شک به مشکلات بسیاری بر می خورید، بنابراین بهتر است لیست آنها را تهیه کنید و هرگز آنها را سفارش ندهید تا برای ترخیص نمودن کالای خود مشکلی برایتان به وجود نیاید.


مطلب مرتبط: ترخیص خودرو از گمرک


ترخیص دارو

 

مدارک مورد نیاز برای ترخیص دارو از گمرک



شما برای اینکه داروی وارد شده خود را به درون کشور دریافت کنید باید مدارکی را تحویل دهید تا بر اساس آن مدارک اداره گمرک کالای شما را تحویل دهد. این مدارک عبارت هستند از :

1. پروانه ساخت دارو از جمله مهمترین مدارکی می باشد که باید زمان ترخیص دارو از گمرک به اداره تحویل دهد تا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

2. مجوز واردات دارو که شما پیش از سفارش دارو دریافت نموده اید را باید تحویل دهید. همچنین دقت داشته باشید که همراه این مجوز، ترخیص مواد دارویی هم از دیگر مدارکی است که باید ارائه دهید.

3. تمامی اطلاعات شرکت و یا کارخانه ای که تولید کننده دارو می باشد را باید در اداره گمرک وارد نمایید تا مورد بررسی قرار گیرد.

4. اینکه داروی سفارش داده شما آلوده نباشد اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید گواهی آن را زمان ترخیص دارو از گمرک تحویل دهید.

البته بار سفارش داده شما متنوع می باشد و محصولات درون آن هم با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند، بر همین اساس باید برای هر بار که سفارش داده اید گواهی ثبت سفارش خود را که در سامانه وارد شده است ارائه دهید تا گمرک اجازه خروج کالای شما را بدهد.

مطلب مرتبط : ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی 


ترخیص دارو از گمرک
 

چگونگی دریافت مجوز ترخیص دارو از گمرک


 اینکه شما چگونه بتوانید ترخیص دارو از گمرک را انجام دهید شرایط خاص و مربوط به خودش را دارد و باید شما به این شرایط اهمیت بسیاری دهید تا بتوانید مجوز شرکت خود را برای دریافت دارو دریافت نمایید. برخی از مهمترین اقداماتی که شما باید برای دریافت مجوز ترخیص کردن دارو از گمرک انجام دهید عبارت می باشد از :

1. دریافت کردن پروفرما یکی از مهمترین اقدامات شما می باشد و شما باید تمامی اطلاعاتی را که مربوط به خودتان است را در سیستم ثبت کنید. زمانی که شما برای دریافت مجوز ترخیص دارو از گمرک وارد سامانه می شوید، فرم اطلاعات شخصی برای شما باز می شود که به صورت کامل باید مطالعه شود و سپس اطلاعات دقیق خود را در فرم اظهارنامه وارد نمایید و سپس در سیستم آن را ثبت نمایید. بیشتر شرکت هایی که در این زمینه تخصص دارند مجوز لازم برای ترخیص کردن دارو را دریافت نموده اند.

2. زمانی که اطلاعات شما در سیستم ثبت شود و مجوز ورود آن را دریافت کنید، می توانید اقدام به اخذ مجوز برای ترخیص دارو از گمرک نمایید. تمامی اطلاعات وارد شده شما در سیستم توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از آن نتیجه نهایی را به شما اعلام می کنند. شما باید برای دریافت مجوز کارمزد آن را پرداخت نمایید.
 
3. بعد از اینکه با دریافت مجوز شرکت موافقت شود و کارشناسان آن شرکت و فعالیت آن را به رسمیت بشناسند، می توانید به سامانه سایت جامع تجارت مراجعه نموده و مجوز خود را کسب کنید.

4. دقت داشته باشید که بیمه نامه حمل کالا هم بسیار ضروری می باشد و شما باید برای دریافت آن هم اقدام کنید. در این صورت اگر بار شما در طول مسیر دچار ایراد و مشکلی شود بیمه هزینه آن را به شما پرداخت خواهد کرد و بر همین اساس شما ضرر زیادی را متحمل نمی شوید، البته باید بدانید که شما باید حق بیمه هم پرداخت کنید و هزینه پرداخت آن بستگی به  میزان و اندازه بار شما در ترخیص دارو از گمرک دارد.
 
شرکت هایی که ترخیص دارو را به بهترین نحو ممکن از گمرک انجام می دهند، تخصص بسیاری در این زمینه دارند و به همین دلیل شما هر تعداد و میزان که دارو می خواهید می توانید به این شرکت ها سفارش دهید تا برای شما آنها را وارد کنند.

مطلب مرتبط : انبار گمرکی


گروه بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس به عنوان یکی از گروه های با تجربه,معتبر و کاردان  در زمينه ارائه تمامی خدمات بازرگانی و گمرکی از جمله ترخیص کالا، صادرات، واردات، مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش کالا و ... می باشد تا ترخیص کالا از گمرک را برای شما عزیزان با استفاده از آخرین قوانین و مقررات جاری بازرگانی و بخش نامه های گمرکی توسط ترخیص کار گمرک به صورت اطمینان بخش و با کمترین زمان ممکن انجام دهد.

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا