واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک؛ شرایط و تعرفه گمرکی

واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک؛ شرایط و تعرفه گمرکی

واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک؛ شرایط و تعرفه گمرکی

12 آذر1402
واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک؛ شرایط و تعرفه گمرکی


ورق استیل یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در صنایع مختلف است. این ورق به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی، استحکام بالا، و ظاهر زیبا، در صنایعی مانند خودروسازی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، و صنایع ساختمانی کاربرد گسترده‌ای دارد. واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک یکی از مراحل مهم در فرآیند عرضه این محصول به بازار است. این فرآیند شامل مراحلی مانند ثبت سفارش، اخذ مجوزهای لازم، حمل و نقل، و ترخیص از گمرک است.


واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک چگونه انجام می‌شود؟


واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک، قوانین و مقررات خاصی دارد. برای واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک، شما نیازمندِ اطلاعات کافی هستید. در ادامه مراحل مختلف ترخیص ورق استیل از گمرک را با جزئیات شرح می‌دهیم. بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس
ترخیص کالا از گمرک بوشهر و بندر شهید رجایی بندر عباس را به بهترین نحوه انجام می‌دهد.

بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس با سابقه‌ی درخشان در زمینه‌ی واردات و صادرات، به مشتریان خود خدمات ارائه می دهد.

ترخیص ورق استیل از گمرک و شرایط واردات این محصول


ترخیص ورق استیل از گمرک شرایط خاصی دارد و شما باید مجوز‌های لازم را از سازمان های مختلف دریافت کنید. یکی از تخصصی ترین فعالیت‌های حوزه‌ی واردات و
صادرات، ترخیص ورق استیل از گمرک است. انجام فعالیت‌های تجاری از جمله واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک، از فعالیت های تجاری و بازرگانی پر سود است. برای این که از واردات ورق استیل نتیجه ی مورد نظر را دریافت کنید، باید از مشاوران‌ متخصص این حوزه اطلاعات لازم را دریافت کنید.‌

نکاتی که برای واردات ورق استیل باید به آن ها دقت کنید را در ادامه بررسی می کنیم. در قدم اول برای واردات ورق استیل، شما باید یک منبع معتبر برای خرید ورق استیل پیدا کنید. ورق استیل باید در بهترین کیفیت تولید شده باشد تا بتواند جایگاه خوبی در بازار کسب کند. در عینِ دقت به کیفیت ورق استیل وارداتی، شما باید قیمت مناسب را هم در نظر بگیرید. کیفیت و قیمت مناسب مشتریان بیش‌تری را جذب خواهد کرد.

در مرحله‌ی بعد شما باید با منبع مورد نظر مذاکرات لازم را انجام دهید و پروفرمای ورق استیل را دریافت کنید. در گام بعدی امور مربوط به ثبت سفارش کالا باید انجام شود و مجوز‌های لازم را از سازمان صنعت معدن تجارت، دریافت کنید. دریافت تخصیص نیمایی از بانک مرکزی، انجام امور حواله، انجام بازرسی بار در مبدأ و مطمئن شدن از سلامت بار ارسالی، فرآیند هایی هستند که در مراحل بعدی انجام می‌شوند.

امور حمل و نقل و کشتیرانی، ترخیص بار و تحویل آن به مشتری نیز مراحل پایانی واردات هستند. در ادامه جزئیات واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک را بیش‌تر بررسی می‌کنیم. بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس،
ترخیص کار گمرک را با شرایط ویژه انجام می‌دهد.


هزینه واردات ورق استیل به چه صورت پرداخت می‌شود؟


واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک مستلزم پرداخت هزینه‌های نسبتا زیاد است. در وهله‌ی اول هزینه‌ی خرید ورق استیل و حواله به فروشنده باید در نظر گرفته شود. هزینه‌های مربوط به حملِ بار از نمایندگی تا گمرک کشورِ مقصد نیز باید پرداخت شوند، هزینه‌های گمرکی در کشور مقصد نیز در نظر بگیرید.


بررسی آمار واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک


مطابق با تحقیقات میدانی در حوزه واردات و صادرات گمرکی و بر اساس گزارش هایی که در گمرک ایران ثبت شده است، آمار واردات ورق استیل طی یک سال اخیر، از کد تعرفه ۷۲۱۹۳۴۰۰ مربوط به ورق استیل نیم میلیمتر تا یک میلیمتر، تقریبا ۶۹ میلیون دلار است.
مطابق با گزارش‌های دیگر، ترخیص از کد تعرفه ۷۲۱۹۳۵۰۰ برای ضخامت ورق با ضخامت زیر نیم میلیمتر ۱۵ میلیون دلار می‌باشد. برای ضخامت ورق استیل با ضخامت بالای یک میلیمتر نیز ۳۰ میلیون دلار است.


بزرگ‌ترین تامین کننده های ورق استیل


به دلیلِ کاربردِ زیادی که ورق استیل در صنایع مختلف دارد، تولید و به تبع آن صادرات و ترخیص ورق استیل از گمرک، در سراسر جهان رواج دارد. رقابتِ سختی بین تولید کنندگان ورق استیل در سراسر جهان برقرار است. هر یک از تولید کنندگان ورق استیل برای ساخت این محصول استانداردهای خاصی را در نظر دارند. کیفیت ورق استیل تولید شده در کمپانی‌های مختلف، متفاوت است.
واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک نیز بر اساس کیفیت کالا انجام می‌شود. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کشور‌های تامین کننده‌ی ورق استیل ایران، کشور‌های تایوان، چین و کره‌ی جنوبی هستند. امارات نیز از جمله کشور هایی است که ورق های استیل را خریداری می‌کند و سپس به سایر کشور ها صادر می‌کند.
در مجموع کل واردات ورق استیل ایران که زیر تعرفه ۷۲۱۹ هستند، برابر ۱۱۸ میلیون دلار در سال است. مهم‌ترین مرز ایران برای واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک، بندر شهید رجایی بندر عباس است. از دیگر مرز‌ های مهم برای ترخیص ورق استیل از گمرک، بندر بوشهر است. سالانه حجم قابل توجهی ورق استیل وارداتی از بندر شهید رجایی بندر عباس و بندر بوشهر، ترخیص می شود.


اهمیت بازرسی ورق استیل در کشور مبدأ


مطابق با مقررات سازمان استاندارد، برخی از کالا ها نیازمند دریافت مجوز استاندارد اجباری هستند. مجوز استاندارد اجباری به این صورت است که کالای وارداتی قبل از ارسال به کشور مقصد، باید در کشور مبدأ بازرسی شود و آزمایش‌های لازم روی آن انجام شود.
شرکتی که وظیفه‌ی واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک را بر عهده دارد، می‌تواند با یک شرکت بازرسی قرارداد ببند و امور بازرسی کالا در کشور مبدأ را انجام دهد. شرکت بازرسی نیز می‌تواند کیفیت محصولات را در کارخانه تولید کننده بازرسی کند. نمونه محصول تولید شده در کشور مبدأ مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا کیفیت مورد نظر برای محصول تایید شود.


چرا مصرف ورق استیل در صنعت زیاد است؟


واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک به دلیلِ تقاضای زیادِ این کالا در بازار است. ورق استیل به دلیلِ داشتن خاصیت ضد زنگ بودن، مصرف زیادی دارد. عمده تقاضای بازار ایران برای ورق استیل از طریق واردات این کالا، تامین می شود. به دلیل نوسانات زیاد در بازار ارز، قیمت ورق استیل نیز تغییر زیادی در سال های اخیر داشته است. به دلیلِ تغییراتِ زیادی که در قیمت محصولات انجام می‌شود، وارد کننده ها به دنبال خرید ورق استیل با کیفیت و قیمت مناسب هستند.
شرکتی که متعهد می‌شود از تامین کنندگان اصلی ورق استیل با کیفیت خریداری و وارد کند، می تواند در پیدا کردن منبع معتبر به وارد کنندگان نیز مشاوره دهد. شما می توانید با شرکت هایی که در زمینه واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک تخصص‌دارند، ارتباط بگیرید.


بهترین کیفیت برای تولید ورق استیل


برای تولید ورق‌های استیل از آهن به عنوان ماده‌ی اصلی استفاده می شود. عناصر دیگر با اندازه های متفاوت به آهن افزوده می شود تا میزان انعطاف پذیری و استحکام ورق ها افزایش پیدا کند.
گریدهای مختلف ورق استیل با توجه به عناصری که در ترکیب آن ها وجود دارد، خواص و قیمت متفاوتی دارند. قیمت ورق های استیل بر اساس کیلوگرم تعیین می شود. بنابراین مطابق با درصد کربن، درصد کروم، درصد منگنز و درصد نیکل و ضخامت ورق استیل، قیمت گرید‌های مختلف استیل مشخص می شود.
وجود هر یک از این عناصر خاصیت متفاوتی را به ورق استیل اضافه می‌کند. برای مثال افزودن منگنز سرعت سرد شدن بحرانی را کاهش می‌دهد و در نتیجه نقطه استحکام نهایی افزایش پیدا می کند. بنابراین قابلیت های جوشکاری و آهنگری، شدت سختی فولاد و دیگر خاصیت های استحکامی استیل، افزایش می‌یابد.
استاندارد اصلی برای برای تولید ورق‌های استیل، استاندارد ASTM است. مطابق با این استاندارد ورق های استیل با گریدهای مختلف تولید می شوند.


تعرفه واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک


واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک، همانند سایر کالاهای وارداتی کد تعرفه دارند. طبق بخشنامه دولت کالا های وارداتی دارای کد هشت رقمی برای شناسایی واردات و صادرات هستند. شش رقم اول این کد ها تقریبا در سراسر جهان ثابت هستند.
طبق بخشنامه دولت تعرفه‌ی ورق استیل، به صورت کویل و ورق با پهنای بالای ۶۰۰ میلیمتر جزء تعرفه ۷۲۱۹ هستند. ورق های با کم تر از پهنای ۶۰۰ میلیمتر، در ردیف تعرفه‌ی ۷۲۲۰ قرار می‌گیرند.
فولاد براق، فولاد مات، فولاد آینه‌ای، فولاد طرح دار، ورق استیل ۳۰۴ که برای تولید مخزن‌های مواد غذایی و عایق کاری و دکوراسیون به کار می‌رود، انواع ورق استیل هستند. ورق استیل ۳۰۴ که در کشور تایوان تولید می‌شود، بهترین کیفیت را دارد. ورق ۳۱۶ نیز در صنایع داروسازی و مخازن ضد اسید به کار می‌رود.




ضوابط واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک


واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک مطابق با ضوابط بین‌المللی صادرات واردات انجام می شود. شما به عنوان وارد کننده باید مقررات تجارت بین‌المللی را به خوبی بدانید. با تنظیم امور تجاری خود بر اساس ضوابط بین‌المللی واردات، مشکلات قانونی زیادی را پشت سر می‌گذارید و ترخیص ورق استیل از گمرک بدون دردسر برای شما انجام می‌شود.
اولین مجوز برای ترخیص ورق استیل از گمرک، دریافت کارت بازرگانی است. در ادامه باید مجوز واردات دریافت کنید. قوانین کشور برای واردات و صادرات را مطالعه کنید تا با کالا های ممنوعه نیز آشنایی پیدا کنید. برای ترخیص ورق استیل از گمرک مدارک مختلفی لازم دارید. ترخیصیه، رسید انبار، بارنامه، پروفرمای ورق استیل که شامل مشخصات محصول است، گواهی مبدا، ثبت سفارش بازرگانی، گواهی استاندارد، گواهی بازرسی، بیمه‌نامه، مجوز‌های قانونی از سازمان های مرتبط، مدارک لازم برای ترخیص ورق استیل از گمرک هستند.
مجوز های قانونی که برای ترخیص ورق استیل از گمرک نیاز دارید، شامل موارد زیر هستند:
  • ورق استیل یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در صنایع مختلف است. واردات این محصول از کشورهای دیگر به یکی از فعالیت های مهم تجاری تبدیل شده است.
  • مراحل واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک مراحل پیچیده ای است که باید توسط واردکنندگان به دقت رعایت شود.
  • مجوز فنی و ارزی از وزارت بهداشت، مجوز درمان و آموزش پزشکی برای مصارف انسانی
  • مجوز فنی از سازمان دامپزشکی برای استفاده در دامپروری و کشاورزی
  • مجوز ارزی از وزارت جهاد کشاورزی
  • مجوز فنی از کمیسیون ماده یک سازمان توسعه تجارت برای ترخیص کالا های دست دوم
  • مجوز ارز از اداره صنایع معدنی جهت تخصیص ارز


جمع بندی

تمامی مجوز های نام برده شده برای ترخیص ورق استیل از گمرک لازم هستند. به دلیل مصرف ورق استیل در صنایع گوناگون و تنوع زیادی که این کالا دارد، به عنوان وارد کننده باید در خریداری و تامین کالا دقت کنید.



مقالات مرتبط
واردات و ترخیص ام دی اف (MDF) از گمرک

کالای متروکه چیست
مدت زمان حمل بار از چین به ایران
شرایط و نحوه دریافت ارز نیمایی
محاسبه سود بازرگانی کالاهای وارداتی
واردات لوازم جانبی موبایل از چین و دبی
پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا