واردات کالا بدون کارت بازرگانی

واردات کالا بدون کارت بازرگانی

واردات کالا بدون کارت بازرگانی

11 بهمن1402
واردات کالا بدون کارت بازرگانی

واردات بدون کارت های بازرگانی


اگر میخواهید صادرات و واردات به کشورهای گوناگون را انجام دهید، بایستی کارت بازرگانی داشته باشید زیرا داشتن کارت بازرگانی نشانه لازمه ی داشتن تجارت قانونی با کشورهای دیگر می باشد. با داشتن کارت بازرگانی شما میتوانید به راحتی و به صورت کاملا قانونی و بدون دردسر تجارت کنید. اما افراد زیادی وجود دارند که هنوز کارت بازرگانی خود را دریافت نکرده‌اند و بدون کارت به کسب و کار خود ادامه میدهند.

این افراد با کارت اشخاص دیگر و یا شرکت‌ها کار خود را جلو میبرند. اما سوالی که برای بیشتر افراد پیش آمده این است که چگونه صادرات و واردات بدون کارت بازرگانی صورت می گیرد؟ آیا افراد میتوانند بدون کارت به تجارت بین المللی ادامه دهند؟ برای اطلاعات بیشتر از این موضوع، از شما خواهشمندیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

چه افرادی معاف از داشتن کارت بازرگانی هستند؟


عده ای از افراد هستند که میتوانند بدون نیاز به کارت بازرگانی تجارت کنند و کالا وارد کشور کنند.‌ اما برای این افراد قانون و شرایط خاصی معین شده است.‌ کارگران و اشخاصی که از وزارت کار گواهینامه شغلی دریافت کرده‌اند و یا درحال کار در کشورهای خارجی هستند به کارت بازرگانی احتیاجی ندارند.‌ این افراد میتوانند مقدار مشخص شده‌‌ای کالا وارد کشور کنند.‌
به تشخیص کارشناسان بعضی از کالاهای صادراتی در کشور غیر قابل فروش هستند بنابراین برای ترخیص کالا از گمرک بوشهر به کارت بازرگانی نیازی نیست.‌ افرادی که در منطقه های مرزی ساکن هستند و یا شرکت‌‌هایی که نزدیک به مرز هستند، برای واردات کالای خود نیاز به کارت بازرگانی ندارند.‌

افرادی که در ساحل کشور کار میکنند یا ملوان هایی که در داخل شناورها مشغول به کار هستند، به دلیل شغلی که دارند میتوانند به واردات کالا بدون کارت بازرگانی بپردازند.‌‌ افرادی که در نزدیکی مرز ها زندگی میکنند دارای کارت پیله وری هستند.‌ این کارت توسط صنعت و معدن برای این افراد طراحی شده است.‌ افرادی که دارای کارت پیله وری میباشند به کارت بازرگانی نیاز ندارند و میتوانند از طریق کارت پیله وری کالا وارد کشور کنند.‌

چه نوع کارت بازرگانی برای واردات کالا مناسب است؟


در کشور ما ایران دو نوع کارت بازرگانی موجود است، کارت بازرگانی ویژه و کارت بازرگانی عمومی. کارت بازرگانی عمومی بیشتر برای واردات کالاهای کلی کاربرد دارد.‌ شما پس از ثبت سفارش کالا برای واردات بیشتر کالاها نیاز به کارت بازرگانی خواهید داشت. کارت بازرگانی ویژه نیز برای کالاهای حساس و خاص مانند تجهیزات پزشکی، دارو، مواد شیمیایی و مواد غذایی استفاده میشود.‌


این کارت توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت صادر میگردد.‌ همانطور که ذکر شد این کارت برای کالاهای ویژه کاربرد دارد و با توجه به نوع کالا، مقررات و شرایط واردات کالا تغییر میکند.‌ پس نتیجه میگیریم که برای واردات کالا اول به شرایط و نوع کالا دقت کنیم و سپس کارت بازرگانی را دریافت نماییم.‌


راهکارهای واردات کالا بدون کارت بازرگانی برای تجار


در ایران برای واردات تمامی کالاها بایستی قانون مقررات رعایت شود.‌ واردات کالا بدون کارت بازرگانی امکان پذیر نمیباشد و باید برای واردات کالا از کشورهای مختلف کارت بازرگانی داشته باشد.‌ اگر افراد حقیقی برای واردات کالا کارت بازرگانی ندارند و نمی خواهند خود را درگیر دردسرهای دریافت کارت بازرگانی و مالیات کنند می توانند برای ترخیص کالای خود از گمرک با شرکت های ترخیص کار معتبری که فعالیت می کنند قرارداد ببندند.شرکت های ترخیص کالا دارای کارت بازرگانی می باشند و با استفاده از وکالتی که شما به ترخیص کار گمرک می دهید می توانند صفر تا صد واردات و ترخیص کالای شما را با کارت بازرگانی خودشان انجام دهند، در غیر این صورت نمیتوان ترخیص کالا را از گمرک انجام داد.‌ در نظر داشته باشید که به هیچ وجه برای ترخیص کالای خود کارت بازرگانی شخص دیگری را اجاره نکنید چرا که این کار قانوناً جرم می باشد و خطرات زیادی را به همراه دارد.

استفاده از کارت بازرگانی برای ترخیص چه کالاهایی میباشد؟


بر اساس نظر کارشناسان ترخیص کار گمرک واردات محصولات نباتی، محصولات حیوانی، محصولات معدنی، محصولات غذایی، پوست حیوانات، محصولات پلاستیکی، چوب و مصنوعات چوبی، خمیر و چوب کاغذ، کفش و کلاه، سنگ‌‌های گرانبها، فلزات، چدن آلومینیوم، گچ و سیمان، مصنوعات سنگ، مبل، لوازم عکاسی، واحد های تولیدی، مواد شیمیایی، وسایل نقلیه، ماشین آلات و.... که اکثر کالاهای وارداتی می باشند نیاز به کارت بازرگانی دارند.‌

آیا واردات کالا بدون کارت بازرگانی امکان پذیر است؟


قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ابتدا باید درباره ابعاد مختلف این موضوع صحبت کنیم. طبق قانون و مقررات مشخص شده، افراد تاجر باید برای فعالیت ‌های اقتصادی خود کارت بازرگانی داشته باشند. اما روش هایی وجود دارد که بدون کارت بازرگانی هم میتوان واردات کالا انجام داد.

در گام اول شما می‌بایست، شرکت بازرگانی فعال در حوزه ترخیص کالا پیدا کنید. این شرکت ها می توانند با استفاده از کارت بازرگانی خود برای واردات و ترخیص کالای شما اقدام نمایند. شرکت بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس جزء شرکت‌هایی است که تمامی مراحل ترخیص و واردات کالای شما را بدون اینکه کارت بازرگانی دریافت کنید برایتان انجام می دهد. این شرکت، ترخیص کالا و صفر تا صد تشریفات گمرکی را با کارت بازرگانی خود انجام میدهد و محموله شما را در انبار مقصد در ایران تحویل می دهد.از دیگر مزایای قرارداد با شرکت طاها فیدار خلیج فارس این می باشد که میتوانید قبل از خرید کالا از طریق استعلام از آن از صفر تا صد هزینه تمام شده واردات و ترخیص کالای خود مطلع شوید و بررسی کنید که آیا واردات کالا برای شما صرفه اقتصادی دارد یا خیر؛پس از انجام بررسی های لازم میتوانید با بازرگانی طاها فیدار قرارداد ببندید تا صفر تا صد ترخیص و واردات کالای شما را انجام دهند(تحویل کالا از مبدا،ترخیص و تحویل در انبار مقصد) و بر اساس مدت و هزینه طی شده کالای خود را در انبار مقصد تحویل بگیرید.

شما میتوانید نسبت به واردات کالا بدون کارت بازرگانی اقدام کنید. برای این کار میتوانید تمامی واردات خود را به این شرکت بسپارید تا به راحتی و بدون دردسر واردات کالا را به نحو احسنت برای شما انجام دهد.

روش‌های دیگری هم برای واردات کالا وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید از کارت یک فرد معتمد برای واردات خود استفاده نمایید. اما این کار غیر قانونی است و ریسک زیادی را به دنبال دارد زیرا امکان دارد به دلیل نداشتن تسلط کافی بر امور گمرکی و یا معتمد نبودن، ضرر‌های مالی جبران ناپذیری برای صاحب کالا به وجود آورد.


به همین علت باید برای واردات کالا بدون کارت بازرگانی، با شرکت‌هایی که معتبر هستند همکاری داشته باشید و یک قرارداد کاملا مشخص و قانونی با شرکت تنظیم کنید. علاوه بر این مباحث، استثناء های دیگری هم درباره واردات کالا در ایران نیز وجود دارند. هنگامی که فردی قصد دارد کالای تجاری و کالای شخصی را به صورت نمونه به کشور وارد کند، میتوان به صورت موقت و بدون نیاز به کارت بازرگانی این کار را انجام دهد. پیشنهاد ما این است که قبل از انجام این کار حتما با فعالانی که در این حوزه تجربه کافی دارند مشورت کنید تا به مشکل بر نخورید.

مزایای واردات بدون کارت بازرگانی


همانطور که ذکر شد داشتن کارت بازرگانی برای افرادی که تجارت میکنند بسیار حائز اهمیت است اما امروزه میتوان بدون کارت بازرگانی هم به تجارت ادامه داد. واردات بدون کارت بازرگانی مزیت‌های زیادی برای بازرگانان و افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند دارد.

صرفه جویی در زمان


یکی از مزایای واردات بدون کارت بازرگانی صرفه‌جویی در زمان است. در دنیای امروز، همه چیز با سرعت بالا پیش میرود. مهم‌ترین و اصلی‌ترین دارای هر انسان زمان میباشد. به همین دلیل افراد تاجر برای صرفه‌جویی در زمان قادرند تمامی واردات خود را به شرکت‌های بازرگانی معتبر بسپارند و در آخر به راحتی بار خود را تحویل بگیرند‌.
اگر صاحبان کالا تجربه زیادی در این مورد نداشته باشند، قطعا پروسه‌های قانونی و اداری در گمرک آن‌ها را آزرده خاطر خواهد کرد. پس نتیجه میگیریم با سپردن این کار توسط شرکت‌های معتبر خود را از دردسر‌های گمرکی از اتلاف وقت جلوگیری میکنیم.


کاهش استرس و اضطراب


واردات کالا بدون کارت بازرگانی تجار را دچار استرس و نگرانی میکند. اما اگر این کار را به کاردان بسپارید قطعا نگرانی‌های شما کاهش می‌یابد. شرکت‌های بازرگانی، با کمترین زمان و به صورت کاملا قانونی کالا را وارد کشور میکنند. اینگونه شما ذهنی آرام خواهید داشت و انگیزه شما برای تجارت چندین برابر میشود.


کاهش هزینه‌های واردات کالا


هنگامی که شما شناخت و تسلط کافی بر روی این مسئله نداشته باشید قطعا هزینه‌های زیادی را بایستی شامل شوید. اگر قوانین واردات کالا بدون کارت بازرگانی را رعایت کنید و از شرکت معتبر برای وارد کردن کالا کمک بگیرید قطعا هزینه‌های شما کاهش می‌یابد.


همکاری با تامین کننده معتمد


همانطور که در مطالب بالا گفته شد، هنگامی که تجربه کافی در باب واردات کالا نداشته باشید مطمئناً روابط محدود کننده در تجارت را تجربه میکنید. اینگونه نمیتوانید در کشورهای خارجی یک تامین کننده معتمد پیدا کنید و معاملات بزرگ انجام دهید. تعداد زیادی از افراد تجار به همین دلیل ضرر و زیان‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. اما اگر صفر تا صد واردات کالای خود را به یک شرکت معتمد بسپارید سود زیادی و روابط گسترده‌ای را تجربه میکنید.

بهترین شیوه حمل و نقل بین‌المللی


شرکت‌های بازرگانی علاوه بر این که میتوانند کالای شما را وارد کشور کنند، توانایی مشاوره دادن در حوزه حمل و نقل بین المللی هم دارند. این شرکت‌ها با توجه به وزن و نوع کالا، میتوانند روش‌های حمل کالا ( دریایی، زمینی و هوایی را به شما پیشنهاد کنند.

قانون واردات کالا بدون کارت بازرگانی


افرادی که کارت بازرگانی آنها ابطال شده یا فاقد کارت بازرگانی هستند، میتوانند به صورت قانونی و از طریق شرکت‌های بازرگانی نسبت به واردات کالا اقدام نمایند. توجه داشته باشید که واردات کالا بدون کارت بازرگانی به تنهایی امکان پذیر نیست و تنها قانون واردات کالا بدون کارت بازرگانی فقط از طریق شرکت‌های بازرگانی و افراد معتمد است.

جمع بندی نهایی


3در این مقاله سعی کردیم به صورت گسترده راه‌های واردات کالا بدون کارت بازرگانی و مزیت های آن را برای شما عزیزان مطرح کنیم. امیدواریم این مقاله کمک کافی به شما در جهت واردات بدون کارت بازرگانی کرده باشد. همانطور که ذکر شد واردات کالا توسط شرکت‌های بازرگانی دارای مزایای بسیار زیادی است. در وقت صرفه جویی میشود، از هزینه‌ها و ضرر‌های احتمالی جلوگیری میکند. از این که تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.


مقالات مرتبط:
کالای متروکه
کارت بازرگانی چیست
اجاره کارت بازرگانی چیست

چالش های ترخیص کالا
کسر تخلیه در گمرک

نظرات

محتوای مقاله بسیار مفید بود

ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا