پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی

پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی

پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی

18 مهر1402
 پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی

دبی به عنوان یکی از مراکز تجاری مهم جهان، سالانه پذیرای حجم زیادی از واردات کالا از سراسر جهان است. ایران نیز یکی از کشورهایی است که واردات کالا از دبی به آن رونق زیادی دارد. دبی با داشتن 27 منطقه آزاد تجاری یکی از کشورهای پیشرفته مناسب برای تجارت است. با این حال در همه کشورها برای تجارت و واردات کالا قوانین و چارچوب هایی وجود دارد و باید قبل از انجام چنین کاری از تمامی جزئیات آن اطلاع پیدا کنید. در این مقاله درباره پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی و مراحل واردات آنها صحبت می کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی کدامند؟


اگر شما هم به دنبال لیستی از پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی هستید باید بگوییم که محصولات زیادی در دسته بندی های مختلف در این کشور قرار دارند و تعداد این کالاها به یک یا دو قلم محصول ختم نمی شود. در ادامه جزئیات و مشخصات بیشتری از این محصولات را معرفی می کنیم. در حال حاضر برخی از کالاها از جمله موارد زیر به عنوان پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی به ایران شناخته می‌شوند:
  • پوشاک
  • عطر و ادکلن
  • شکلات
  • طلا و جواهرات
  • ادویه
  • لوازم خانگی
  • لوازم و قطعات یدکی خودروها
  • موبایل ولوازم جانبی آن

پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی کدامند؟

پوشاک


سهم عمده واردات و خرید از دبی مربوط به پوشاک می باشد زیرا این کالا جزو نیازهای اساسی کشور محسوب داشته باشند. به همین دلیل بازار پوشاک همیشه داغ و پرطرفدار است و این دسته از محصولات از پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی می باشند.


عطر و ادکلن


عطر و ادکلن های برند و اصلی یکی از خریدهای هیجان انگیز در دبی محسوب می شوند. این محصول طرفداران زیادی دارد به همین دلیل بهترین کالا برای واردات از دبی بوده و قطعا سودآوری زیادی برای تاجران خواهد داشت.


شکلات


شکلات یکی از شیرینی ها و خوراکی های مورد علاقه همه افراد بوده و سرانه مصرف آن در اکثر کشورها بسیار بالا می شود. این خوراکی خوشمزه جایگاه ویژه ای در بین مردم دارد. شکلات
هایی که در دبی تولید می شوند دارای شیر عرب بوده و طعم بسیار بی نظیری دارند. واردات این کالا از دبی می تواند تجارت خوب و پردرآمدی برای فعالان در این زمینه باشد.


واردات طلا و جواهرات


یکی از تجارت های گسترده و مشهور در دبی مربوط به بازار طلا و جواهرات است و این قسمت از بازار دبی مورد علاقه بسیاری از افراد و تجار می باشد. یکی از مزیت های اساسی طلاهای دبی قیمت ارزان در کنار کیفیت بالای آن است. طلاهای این کشور بدون کارمزد ساخت به فروش می رسند به همین دلیل خریدار هزینه ای بابت ساخت طلا پرداخت نمی کند.

ادویه


یکی از بازارهای خوش رنگ و لعاب دبی مربوط به فروش انواع ادویه است. این قسمت از بازار بیش از 50 سال قدمت داشته و از گذشته تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهد.


واردات محصولات و لوازم خانگی


اکثر افراد برای خرید لوازم خانگی به خصوص لوازم برقی طرفدار برندهای خارجی هستند. اما به دلیل تحریمات مختلف در کشور واردات این محصولات بسیار کاهش یافته و امروزه شاهد کمبود محصولات خانگی خارجی و باکیفیت در بازارهای داخلی هستیم. به همین دلیل یکی از پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی لوازم خانگی می باشد.


مطالعه بیشتر:
ترخیص لوازم خانگی از دبی

لوازم و قطعات یدکی خودروها


همه وسایل نقلیه به دلایل مختلف دچار عیب و ایراد می شوند و برای تعمیر آنها نیاز به قطعات و لوازم یدکی مختلفی است. بسیاری از خودروهای داخلی به دلیل فرسوده شدن دیگر کارایی و عملکرد سابق را ندارند و به این صورت در کشور با کمبود قطعات خودرو مواجه می شویم. خرید لوازم یدکی خودرو یکی از پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی بوده و میتواند به کسب و کارتان رونق ببخشد.

لوازم و قطعات یدکی خودروها از کالاهای پرسود وارداتی از دبی است

موبایل ولوازم جانبی آن


امروزه قسمت گسترده ای از محصولات پر تقاضا به تلفن های همراه و لوازم جانبی مربوط به آنها اختصاص داده می شود. دقت داشته باشید سود مربوط خرید و فروش لوازم جانبی تلفن همراه مانند، شارژر، هندزفری، قاب، گلس و... بسیار بیشتر از خود موبایل است. زیرا بسیاری افراد به دلایل مختلفی از یک گوشی تا چند سال استفاده می کنند اما لوازم جانبی همیشه مورد نیاز و کاربردی می باشد. پس اگر به دنبال پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی میگردید بدون شک لوازم جانبی تلفن همراه یکی از آنها است.

قطعات الکترونیکی


همانطور که میدانید قطعات الکترونیکی در تمام صنایع لازم و ضروری هستند و دبی بهترین شهر برای خرید و واردات این نوع قطعات است. قطعات الکترونیکی موجود در بازارهای دبی از کیفیت و تنوع بسیار خوبی برخوردار می باشند. قطعات خاصی و منحصر به فردی که در ایران وجود ندارد و مورد نیاز بسیاری از افراد است را میتوانید در بازار این شهر خریداری کنید.


مطالعه بیشتر:
ترخیص لوازم الکتریکی از گمرک

واردات کالا از دبی چه مزیتی دارد؟

  • دبی از نظر منطقه جغرافیایی فاصله نزدیکی با ایران دارد و هزینه حمل و نقل واردات کالا بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.
  • از تجار و شرکت های ایرانی هزینه ای بابت حقوق گمرکی دریافت نمی شود به همین دلیل ترخیص کالا از دبی هزینه مناسبی برای افراد خواهد داشت.
  • همانطور که میدانید تحریم های مختلفی علیه ایران وجود دارد و این امر باعث شده تا واردات بسیاری از کالاها از کشورهای آمریکایی و اروپایی ممنوع شود. دبی بهترین مرجع برای واردات کالاهای مورد نیاز می باشد.
  • در اکثر مواقع به دلیل عدم پرداخت عوارض گمرکی قیمت تمام شده محصولات برای وارد کننده بالا نبوده و سوددهی مناسبی دارد.
  • به دلیل فاصله کم میان ایران و دبی محصولات وارداتی در زمان کوتاهی ارسال می شوند و هزینه حمل و نقل آن ها هم به صرفه می باشد.
به طور کلی پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی شامل موارد متعددی می باشند و تجار می توانند با بهترین شرایط محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند.

مزایای واردات کالاهای پرسود از دبی


واردات کالا از دبی به چه صورت است؟


کشور امارات صادر کننده بزرگ بسیاری از محصولات پرکاربرد مانند، نفت خام، ماشین آلات، لوازم خانگی، قطعات خودرو، آهن، سنگ های باارزش و... می باشد. ایران بسیاری از محصولات و کالاهای مورد نیاز کشور را از دبی وارد می کند. بیشترین سهم واردات از دبی به خودرو و لوازم یدکی آن اختصاص دارد. واردات از دبی شامل 7 مرحله کلی است. در ادامه این مراحل را عنوان می کنیم.


معرفی مراحل واردات کالا از دبی



1. تعیین نمودن نوع کالا:


در قدم اول برای واردات کالا از دبی باید نوع کالایی که می خواهید خریداری و وارد کنید را انتخاب و سپس قوانین موجود در رابطه با آن را مطالعه نمایید. دقت داشته باشید که واردات کالا باید با تجربه و اطلاعات کامل انجام شود حتما در این باره از یک فرد مطلع و متخصص مشورت بگیرید.


2. یافتن تامین کننده:


بعد از انتخاب کالا باید تامین کننده آن را هم پیدا کنید. برای این کار میتوانید با توجه به تجربه خود یا اطرافیانتان به صورت حضوری و یا آنلاین اقدام کنید.


3. مذاکره با تامین کننده:


از فروشنده درباره قیمت و دیگر مشخصات مربوط به کالا سوال بپرسید. بعد از مثبت بودن نتیجه مذاکره پیش فاکتور شامل مشخصات فرستنده، نوع محصول و... را دریافت، و درباره حمل و نقل آن توافق کنید.

4. ثبت سفارش و دریافت مجوز:


در مرحله
ثبت سفارش کالا باید مشخصات مربوط به کالا را در سامانه وزارت صنعت و معدن ثبت کنید. بعد از این کار باید برای دریافت دیگر مجوزهای دولتی اقدام کنید.

5. دریافت ارز یا حواله برای خرید کالا:


دولت با توجه به شرایط یکی از ارزهای نیمایی، دولتی و آزاد را به کالای شما اختصاص می دهد. برای تامین کالای خود می توانید حواله و یا ارز را از یکی از صرافی های رسمی و یا بانکی دریافت کنید.


6. حمل و نقل و بیمه کالا:


برای حمل و نقل کالای خود می توانید یکی از روش های هوایی، دریایی و زمینی را انتخاب کنید.


7. ترخیص کالا:


ترخیص کالا از گمرک شامل 7 مرحله کلی است اما جزئیات و فرآیند انجام آن بسیار پیچیده و دشوار می باشد. برای انجام این کار حتما از کارشناسی خبره و متخصص کمک بگیرید.

مراحل واردات کالاهای پرسود از دبی

جمع بندی


امروزه واردات کالا از دبی به کشور بسیار افزایش یافته است. اگر قصد انجام این کار را دارید میتوانید از کارشناسان مجموعه
ظاها فیدار خلیج فارس کمک بگیرید. این شرکت دارای نمایندگی فعال در دبی است و در زمینه ترخیص و واردات کالا از دبی خدمات بی نظیری را ارائه می کند.



مقالات مرتبط

تفاوت سود بازرگانی و حقوق گمرکی
واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک

پرسود ترین کالاهای وارداتی از چین
واردات لوازم جانبی موبایل
نحوه محاسبه سود بازرگانی

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا