ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس


بندرعباس به دلیل موقعیت استراتژیک خود در کشور یکی از قطب های مهم بازرگانی ایران به شمار می رود به همین دلیل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس برای شرکت های وترد کننده و صادر کننده کالا نامی آشنا است.  مناطق جنوب ایران دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند و این موضوع بدان معناست که برای نگهداری کالاهای صادراتی و وارداتی باید شرایط ویژه ای فراهم باشد تا از آسیب محفوظ بماند. البته صادر کنندگان و وارد کننده های کالا به خوبی به این امر واقف هستند و بسته بندی محصولات خود را با توجه آب و هوای این منطقه انجام می دهند.



این بندر با وسعتی حدود 4800 هکتار، پذیرای بیش از 80 میلیون کالا را در سال است. اما موضوع مهمی که ترخیص کالا از گمرک بندرعباس را اهمیت دو چندانی می بخشد وجود دو گمرک مهم و فعال یعنی گمرک رجایی و گمرک باهنر است. این دو گمرک فاصله زیادی از یکدیگر ندارند و هر دو از مبادی های اصلی واردات و صادرات کالا در جنوب ایران و حتی کل کشور به شمار می روند.



گمرک بندر عباس


حجم بالای واردات و صادرات کالا از گمرک بندرعباس به ویژه گمرک رجایی که وسعت بیشتری دارد، نشان می دهد که شرایط آب و هوایی باعث نشده است که خللی در صادرات و واردات کالا ایجاد شود. علاوه بر این انجام کلیه امور گمرکی با سرعت و دقت زیاد و بر اساس قوانین تعیین شده که برای تمامی گمرک های کشور مقرر شده است صورت می پذیرد. گمرک بندر عباس بر این است که تشریفات گمرکی و همچنین برنامه های راهبردی تعیین شده را با بهترین کیفیت و در بالاترین سطوح خدمات به تجار و شرکت های بازرگانی ارائه دهد.


گمرک بندرعباس با رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه و در راستای سیاستهایی که دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین کرده است در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده تلاش کرده و بر اساس استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۰۸ هموره سعد دارد با یکپارچه سازی شامانه های مدیریتی و عملیاتی روند کاری تاجران و شرکت های بازرگانی را بهبود بخشد.


 

مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس


مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس تفاوت چندانی با سایر گمرک های کشور ندارد. در این گمرک نیز شما در اولین قدم باید مطمئن باشید که کالای مورد نظر جزء لیست کالاهای ممنوعه نباشد و سپس مراحل ترخیص محصول مورد نظر را طبق رویه ای تعیین شده انجام داده و کالای خود را آزاد کنید.


 
  • تنظیم اظهارنامه اطلاعاتی (سامانه گمرکی EPL)
  • تحویل و  اسناد از قبیل بارنامه و گواهی بهداشت و…
  • تطبیق اسناد دریافتی
  • چک کردن محصول با اطلاعات دریافتی
  • صدور پروانه ترخیص
  • کنترل نهایی محصول و  ارائه مجوز برای ترخیص کالا

لازم به ذکر است انجام پروسه ترخیص نیاز به مهارت و تبحر در دانستن قوانین ترخیصی دارد. و در صورتی که شما آشنایی چندانی با روند انجام ندارید و یا زمان کافی برای پیگیری امور آن را ندارید پیشنهاد میکنیم ترخیص محصولتان را به کارگزاران این زمینه ترخیص کار گمرک بسپارید تا هم در زمان و هم در وقت خود صرفه جویی کنید.


ترخیص کالا از بندرعباس

 

کالا های ترخیصی از گمرک بندرعباس


با توجه به حجم بالای کالایی که در بندعباس تبادل می شود می توان گفت بخش قابل توجهی کالا در اقلام مختلف از طریق این گمرک به کشور راه می یابد. به همین دلیل است که دفتر و شرکت های بازرگانی برای سهولت در امر ترخیص کالاهای خود در بندرعباس دفتر داشته و صادرات و واردات کالای خود را پیگیری می کنند. برخی از عمده ترین کالا ها به شرح زیر است :

  • لوازم خانگی- لوازم اداری
  • لوازم پزشکی
  • لوازم اداری
  • ماشین آلات
  • ابزار آلات
  • خودرو
  • و...


 

هزینه ترخیص کالا از بندرعباس


 هزینه های انبار داری و نگهداری کالا از جمله هزینه هایی است که برای تمامی بنادر و گمرکات در کشور وجود دارد. علاوه براین با توجه به شرایط آب و هوایی بندر عباس که گرم ومرطوب است لازم است کالاهایی که به این بندر وارد می شود شرایط لازم برای نگهداری آن را رعایت کرده باشند و ر صورت که محصول در طی مدت ترخیص خسارت ببیند هزینه های بسیاری را بر وارد کننده کالا تحمیل می کند.


 

گروه بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس به عنوان یکی از گروه های با تجربه,معتبر و کاردان  در زمينه ارائه تمامی خدمات بازرگانی و گمرکی از جمله ترخیص کالا، صادرات، واردات، مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش کالا و ... می باشد تا ترخیص کالا از گمرک را برای شما عزیزان با استفاده از آخرین قوانین و مقررات جاری بازرگانی و بخش نامه های گمرکی توسط ترخیص کار گمرک به صورت اطمینان بخش و با کمترین زمان ممکن انجام دهد.



 

دسترسی سریع:


ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران
ترخیص کالا از هند
ترخیص کالا از چین
ترخیص کالا از دبی
ترخیص کالا از گمرک بوشهر
ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی
ترخیص کالا از بندر امام خمینی
ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی





مشاوره رایگان ترخیص کالا