ترخیص و واردات پوشاک از چین

ترخیص و واردات پوشاک از چین

ترخیص و واردات پوشاک از چین

14 شهریور1402
ترخیص و واردات پوشاک از چین


از گذشته تا به امروز پوشاک و لباس یکی از اساسی ترین نیازهای انسان به حساب می آمده است. پیشرفت روزافزون دنیای مد نیز اهمیت این نیاز را دو چندان کرده است. افزایش هزینه های تولید باعث شده تا بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک در کشور مجبور به تعطیلی کارگاه های خود گشته اند. کشور چین توانسته با تولید پوشاک متنوع با کیفیت های مختلف و قیمت های مناسب توجه کشورهای مختلف را به سمت خود جلب نماید. از همین رو ترخیص و واردات پوشاک از چین به یکی از دغدغه های مهم بازرگانان ایرانی تبدیل گشته است.
ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی روش ها، مراحل و چالش های پیش روی واردات پوشاک از چین بپردازیم.

مشاوره رایگان ترخیص کالا- طاها فیدار خلیج فارس

روش های متداول واردات پوشاک از کشور چین


به طور کلی دو روش برای واردات پوشاک از چین وجود دارد. یکی از روش های موجود خرید اجناس به صورت حضوری از بازارهای مطرح چین می باشد. در این روش واردکنندگان می توانند رو در رو با تولیدکنندگان اجناس و فروشندگان ملاقات کنند و با تولیدات آن ها از نزدیک آشنا شوند. واردکنندگان و تاجران ایرانی می توانند با سفر به چین در مورد شرکت های مورد نظر خود تحقیق نمایند و از کیفیت کالا، زمان ارسال و موارد این چنینی اطمینان حاصل نمایند. سپس با انتخاب بهترین گزینه ها، خریدهای بعدی خود را آسان تر کنند.
شرکت های واسطه بازرگانی در دو کشور چین و ایران مشاوران خوبی در زمینه آشنایی با فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک هستند. این شرکت های واسطه به واردکنندگان کمک می کنند تا خریدی مطمئن تر داشته باشند. علاوه بر این، اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان چینی، زبان انگلیسی بلد نیستند. بنابراین این شرکت ها برقراری ارتباط بین طرفین را نیز آسان تر می نمایند.
اما یکی دیگر از روش های خرید و واردات پوشاک از چین، خرید به صورت آنلاین و
ثبت سفارش کالا از طریق سایت های چینی است. این روش بسیار راحت و ساده است، اما برای به کارگیری آن بهتر است که ابتدا از میزان اعتبار سایت اطمینان حاصل کنید. شبکه های اجتماعی تخصصی می توانند کمک شایانی در این زمینه به واردکنندگان بکنند. شبکه هایی همچون لینکدین به معرفی تخصصی سایت های فروش می پردازند و تجار می توانند از این طریق با سایت های معتبر آشنا گردند. اما خرید کالا به این روش، اولین مرحله از یک فرآیند پیچیده به حساب می آید. در مراحل بعدی فرد بازرگان باید به اظهار کالا، حمل پوشاک، اخذ مجوزهای مربوط به واردات کالا و ترخیص آن بپردازد.برای آشنایی با پر سودترین کالاهای وارداتی از چین کلیک کنید!


مراحل واردات پوشاک از چین


نخستین مرحله ترخیص و واردات پوشاک از چین، انتخاب نوع پوشاک و تامین کننده آن می باشد. واردکننده باید با در نظر گرفتن نیاز بازار به انتخاب کالا بپردازد و سپس برای واردات آن کالا با تامین کننده های مختلفی وارد مذاکره گردد.
مرحله دوم از
واردات کالا از چین درخواست پروفرما یا پیش فاکتور از تامین کننده می باشد. در این مرحله بازرگان پس از اینکه کالای مورد نظر خود و تامین کننده آن را انتخاب کرد، از او می خواهد تا پروفرما یا پیش فاکتور را برای او ارسال نماید. لازم است که مشخصات کامل کالاها در این پیش فاکتور ذکر گردد.
مرحله بعدی مربوط به ثبت سفارش می باشد. در این مرحله بازرگان به سامانه ثبت سفارش وزارت صمت مراجعه می نماید و درخواست واردات کالا را ثبت می کند.
پس از آن نوبت به مرحله حمل و نقل کالاهای خریداری شده می رسد. روش های مختلفی برای حمل و نقل بین المللی وجود دارد. اما اکثر واردات کالاهای چینی از طریق راه های دریایی صورت می پذیرد. عموما
ترخیص کالا از گمرک بوشهر انجام می شود.
آخرین مرحله مربوط به ترخیص پوشاک از گمرک می گردد. ترخیص کالا از گمرک یک موضوع کاملا تخصصی به حساب می آید و برای انجام این کار لازم است با تمامی قوانین گمرکی آشنایی داشته باشید.

مراحل واردات پوشاک از چین

نکات مهم درباره واردات پوشاک از چین


بازرگانان باید نکات مختلفی را برای ترخیص و واردات پوشاک از چین رعایت نمایند. توجه به این نکات باعث می شود تا تاجران بتوانند خرید امن تر و راحت تری داشته باشند.
نخستین مسئله مهمی که بازرگانان باید در ابتدای کار به آن بپردازند، دریافت کارت بازرگانی می باشد.
از دیگر نکات مهم برای وارد کردن پوشاک، خرید محصولات و کالاهایی است که تقاضای زیادی در بازار داشته باشند. به بیان بهتر واردکنندگان باید دست به انتخاب محصولاتی بزنند که متقاضی بیشتری دارند.
یکی از نکات مهمی که در ترخیص و واردات پوشاک از چین باید در نظر گرفته شود، ارائه اظهارنامه کامل و صحیح می باشد. در واقع پکینگ لیست و اظهارنامه باید با دقت و صداقت تمام تهیه گردد. چرا که وجود هرگونه مغایرت بین
اظهارنامه و کالاها موجب می شود تا کالا در گمرک توقیف گردد.
دریافت مجوزها و مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک بسیار مهم و حیاتی می باشد. بنابراین واردکنندگان باید تمامی این مجوزها را دریافت نمایند. این مدارک شامل فاکتور خرید، قبض انبار، لیست عدل بندی، بیمه نامه، پروفرما و غیره می گردد.
آشنایی با قوانین واردات کالا به کشور و همچنین قوانین صادرات کالا از کشور مبدا برای بازرگانان اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که آشنایی با این قوانین و رعایت آن ها، امور واردات را برای تجار آسان تر می نماید.
واردکنندگان باید در نظر داشته باشند که در زمان های خاص و ماه های حراجی، می توانند کالاهای مورد نظر خود را با قیمت مناسب تری تهیه نمایند. این در حالی است که در بعضی ماه های سال هزینه تولید پوشاک در چین افزایش پیدا می کند و در نتیجه قیمت کالاها نیز بیشتر می شود.

مشاوره رایگان ترخیص کالا- طاها فیدار خلیج فارس

چالش های موجود


واردات پوشاک از چین در کنار مزایای بسیار زیادی که دارد، با موانع و چالش های مختلفی نیز روبرو می گردد.
یکی از این موانع مسئله قاچاق پوشاک به داخل کشور می باشد. این مسئله به طور گسترده ای واردکنندگان پوشاک چینی را تحت شعاع قرار داده است.
اما در سال های اخیر برای جلوگیری از قاچاق واردات پوشاک از چین، بیانیه ای صادر گشت که بر اساس آن، همه پوشاک وارداتی باید دارای کد شناسه باشند. همین موضوع موجب گشت تا حد زیادی از ورود کالاهای پوشاک قاچاق جلوگیری شود.

چالش های موجود در ترخیص و واردات پوشاک از ترکیه

ترخیص پوشاک از چین


یکی دیگر از موانع و چالش های پیش روی ترخیص و واردات پوشاک از چین، مقررات مربوط به گمرک می باشد.
به طور کلی فرآیند ترخیص پوشاک از چین، یک فرآیند نسبتا پیچیده به حساب می آید که باید چند مرحله مختلف را طی نماید.
نخستین مرحله از مراحل ترخیص و واردات پوشاک از چین، ارائه اظهارنامه گمرکی می باشد. در این مرحله، واردکننده باید یک اظهارنامه به گمرک ارائه دهد که در آن اطلاعات مختلفی همچون نوع پوشاک، ارزش پوشاک و محل تولید آن ذکر گردد.
مرحله بعدی پرداخت عوارض و مالیاتی می باشد که برای کالا تعیین می گردد. میزان این عوارض یا مالیات کاملا وابسته به نوع پوشاک و ارزش ان است.
در مرحله بعدی محموله پوشاک توسط ماموران گمرک بازرسی می شود و ان ها تایید می نمایند که کالاهای مورد نظر با مقررات واردات کشور هماهنگی و مطابقت دارند یا خیر؟. سپس گواهینامه لازم برای تایید کالا صادر می گردد. گاهی اوقات لازم است، وارد کننده گواهینامه های دیگری همچون گواهی بهداشتی، گیاهی و مبدا نیز دریافت نماید.
پس از اینکه
ترخیص کار گمرک تمامی مدارک و هزینه های مربوطه را دریافت نمود و کالاهای مورد نظر را بازرسی و تایید کرد، محموله مورد نظر را ترخیص می نماید و به واردکننده تحویل می دهد. در این مرحله واردکننده قادر می شود تا کالاهای وارداتی خود را به بازار عرضه نماید.
مشاوره رایگان ترخیص کالا- طاها فیدار خلیج فارس
همکاری با یک ترخیص کار معتبر در این زمینه، کمک می کند تا واردکنندگان بتوانند به راحتی این مراحل را طی نمایند و کالاهای خود را از گمرک ترخیص نمایند. شرکت های ترخیص کالا به وسیله متخصصان امور بازرگانی خود به واردکنندگان و تجار ایرانی کمک می کنند تا بتوانند وارداتی بدون خطا و سودآور داشته باشند.




مقالات مرتبط
واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک
هزینه حمل بار از چین به ایران
پرسود ترین کالاهای وارداتی از چین
مدت زمان حمل بار از چین

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا