وظایف شرکت ترخیص کالا چیست؟

وظایف شرکت ترخیص کالا چیست؟

وظایف شرکت ترخیص کالا چیست؟

6 مهر1401
وظایف شرکت ترخیص کالا چیست؟

شرکت ترخیص کالا و شرح وظایف آن


همان طور که می‌دانید یکی از مهم ترین شریان های حیاتی یک کشور، صادرات و واردات آن می‌باشد. شرکت ترخیص کالا در هر کشور، وظیفه مخصوص خود را دارد. این شرکت با انجام مراحل خاص و طی چندین مرحله از امور اداری، نسبت به اخذ مجوز ورود یک محصول یا کالا به داخل کشور اقدام می‌کند. شرکت ترخیص کالا از گمرک می‌تواند با تسهیل روند کاری تاجران در واردات کالا، سرعت کار را افزایش دهند. البته لازم است بدانید که ترخیص کالا از گمرک نیازمند طی مراحلی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است که قوانین تمام شرکت های گمرکی با یک دیگر برابر است. برای مثال یک شرکت ترخیص کالا در بوشهر قوانین کاملا برابر با یک شرکت ترخیص کالا در تهران دارد. شرکت طاها فیدار خلیج فارس از برترین شرکت های فعال در زمینه امور ترخیص کالا از گمرک می‌باشد.


روند ترخیص کالا به چه صورت است؟


در حالت کلی هر تاجر و وارد کننده کالا (یا نماینده وی) باید نسبت به ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت اقدام کند. شرکت ترخیص کالا نیز با دریافت یک سری مدارک که در ادامه خواهیم گفت، نسبت به انجام روال اداری و ترخیص کالا اقدام می‌کند. مدارکی از قبیل پیش فاکتور، نحوه تبادل ارز، نوع ارز، مشخصات کامل کالا و مبدا و مقصد باید به صورت آماده به شرکت ترخیص کالا تحویل داده شوند. زمانی که سفارش در سامانه جامع ثبت شده است، کالای مد نظر در انبارگمرک نگهداری می‌شود. سپس توسط شرکت های ترخیص کالا نسبت به خروج کالا از انبار گمرک اقدام می‌شود. البته لازم به ذکر است که این شرکت ها وظایف بسیار زیادی را به عهده دارند. برای مثال؛ می‌توانند مشاوره بازرگانی پیش از خرید کالا را نیز به مشتریان و وارد کنندگان ارائه دهند. زیرا آمار سنجی این شرکت ها در بازار نسبتا قوی تر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مراحل واردات کالا



خدمات قابل ارائه توسط شرکت های ترخیص کالا


یک شرکت ترخیص کالا می‌تواند تمام امور تشریفاتی گمرکی را بدون هیچ کم و کسری انجام دهد. انجام تمام امورات ثبت سفارش کالا و انتقال ارز از کشور مبدا به کشور مقصد جهت خرید کالا نیز از دیگر وظایف اصلی این شرکت ها است. در صورتی که واردکنندگان و صادرکنندگان اطلاعات کافی از هزینه ها و تعرفه های گمرکی نداشته باشند، شرکت های ترخیص کالا تمام این اطلاعات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. تمام امور ترانزیت و حمل و نقل کالا ها نیز توسط این شرکت ها انجام می‌شود و دارای بیمه هستند. در صورتی که هر گونه مشکلی در روند واردات کالا و ترخیص آن نیز به وجود آمد، شرکت های ترخیص کالا پیگیر این مشکلات خواهند بود و تمام راه های قانونی را جهت محقق سازی ترخیص کالای بازرگانان طی خواهند کرد. همچنین توسط کارشناسان مخصوص خودشان، مشاوره های کافی در زمینه بازاریابی، واردات و صادرات کالا نیز به مشتریان ارائه خواهند داد.

مطلب پیشنهادی: ترانزیت داخلی چیست؟




یکی از برترین شرکت هایی که تمام خدمات گمرکی و امور مشاوره و ترخیص کالا را به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد، شرکت طاها فیدار خلیج فارس می‌باشد که سابقه چندین ساله در این زمینه دارد.

مقالات مرتبط
چگونه شرکت ترخیص کالا بزنیم؟
راهنمای سامانه جامع تجارت ایران

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا