ترخیص لوازم خانگی از گمرک + شرایط و مراحل واردات آن

ترخیص لوازم خانگی از گمرک + شرایط و مراحل واردات آن

ترخیص لوازم خانگی از گمرک + شرایط و مراحل واردات آن

21 آذر1401
ترخیص لوازم خانگی از گمرک + شرایط و مراحل واردات آن

اگر قصد ورود به تجارت لوازم خانگی را دارید حتما باید با نحوه ترخیص لوازم خانگی از گمرک آشنا شوید. آشنایی با قوانین و مقررات گمرک برای هر تجارتی لازم است و واردات لوازم خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با توجه به این موضوع که لوازم خانگی از مهم ترین عناصر زندگی مردم می باشند اغلب تجار و بازرگانان در اولین تجربه تجارت خود، واردات این کالاها را انتخاب می کنند. از طرف دیگر، وجود تحریم و تورم های روز افزون در کنار کمبود مواد اولیه و امکانات تولیدی این محصولات در کشور ما سبب شد روز به روز، سود واردات کالاهایی همچون لوازم خانگی، پررونق تر از قبل شود. به همین دلیل، واردات لوازم خانگی تبدیل به یکی از تجارت های پرسود کشور ما شد که همواره تجار بیشتری را به سوی خود جذب می کند. همچنین لوازم خانگی و آشپزخانه از کالاهای پرسود وارداتی از چین نیز محسوب می شود. اما باید این نکته را یادآوری کنیم که تجارت و واردات لوازم خانگی به همین سادگی ها نیست. چرا که وزارت صمت برای این تجارت، قوانین و مقررات جدیدی تدوین نمود تا نشان دهد واردات این کالا کمی محدودیت دارد.


البته وجود این قوانین، بی دلیل نیست. چرا که اگر نیازهای بازار داخلی به سادگی از طریق واردات لوازم خانگی برطرف شود، اقتصاد داخلی آسیب می بیند. حال اگر شما هم از علاقه مندان واردات لوازم خانگی هستید باید بدانید که اولین و مهم ترین گام برای ورود به این تجارت، آشنایی و آگاهی کامل از قوانین و مقررات گمرک و ترخیص لوازم خانگی از گمرک است.


واردات لوازم خانگی


واردات لوازم خانگی در چند سال اخیر، با محدودیت روبرو شده است. وجود این محدودیت، بنا به دو دلیل است. دلیل اول به تحریم هایی که در چند سال اخیر بر کشور ما وارد شد، ربط دارد. دلیل دوم نیز مربوط به قوانین و آیین نامه های جدیدی که وزارت صمت برای
واردات این کالا، وضع نموده است، می شود. بر اساس این قوانین، اجازه برای واردات هر نوع کالا صادر نخواهد شد. از این رو تمام تجار، حتی تجار تازه کار باید با تمام قوانین و مقررات جدیدی که برای این تجارت، تدوین می شود آشنا باشند. در غیر این صورت متحمل ضرر و زیان جبران ناپذیری می شوند.

به عنوان مثال، یکی از قوانینی که از سوی وزارت صمت وضع شده، ممنوعیت واردات کالاهایی است که در داخل کشور، تولید می شود. لذا هیچ بازرگان و تاجری نمی تواند کالاهایی که تولید کنندگان داخلی، طراحی و به بازار عرضه می کنند را از سایر کشورها خریداری و به بازار، وارد کند.

بنابراین، بهترین راهکار برای تمام تجار و بازرگانان این است قبل از واردات لوازم خانگی، با کالاهای ممنوعه آشنا شوند. برای آشنایی با این کالاها هم می توانید از کتاب قوانین
صادرات و واردات کشور کمک بگیرید و هم به یک ترخیص کار گمرک، مراجعه کنید. هر دو مورد، شما با قوانین و آیین نامه های جدید واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک آشنا می شوید.


ترخیص لوازم خانگی از گمرک


در حال حاضر، یکی از بهترین راهکارهایی که به تجار کمک می کند با قوانین جدید ترخیص لوازم خانگی از گمرک آشنا شوند گرفتن
مشاوره بازرگانی از ترخیص کار گمرک است. این افراد، با تجربه و تخصص خود در این زمینه از جدیدترین شگردهای ترخیص کالا آگاه هستند و سبب می شوند محصولات شما در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین هزینه و در امنیت کامل از گمرک، ترخیص شوند. از آنجایی که ترخیص هر کالایی از گمرک، شرایط خاص خود را دارد مراجعه به این متخصصان و مشاوران گمرک به شما کمک می کند تجارت پرسود تری را تجربه نمایید.



به عنوان مثال، این افراد می دانند که واردات لوازم خانگی، چه اولویتی دارد یا سود گمرکی این لوازم چقدر است. مهارت این افراد در ترخیص لوازم خانگی از گمرک سبب می شود تجار بتوانند در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه، به راحتی، کالای خود را از گمرک، ترخیص کنند. مشاوره گرفتن از
ترخیص کار گمرک، یعنی اینکه تجار، فقط کالا و کشور مد نظر را انتخاب کنند. مابقی مراحل واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک به عهده این افراد است و تجار، این کالاها را در کشور، تحویل می گیرند.
از جمله خدماتی که ترخیص کاران گمرک به تجار ارائه می دهند می توان به تنظیم اسناد تجاری، تنظیم اظهارنامه گمرکی، اخذ مجوزهای مربوطه برای واردات لوازم خانگی، ثبت سفارش کالا، هماهنگ کردن حمل و نقل کالاهای وارداتی از اسکله گمرک به انبار تاجر، آشنایی با قوانین گمرکی و موانع و محدودیت های موجود در واردات لوازم خانگی، ترخیص کالا، برآورد هزینه های واردات و ترخیص و ... اشاره نمود.

مطالعه بیشتر: انواع تخلفات گمرکی


شرایط ترخیص لوازم و تجهیزات خانگی از گمرک


شرایط ترخیص لوازم خانگی از گمرک نیز مانند سایر کالاهای وارداتی است. به این صورت که صاحب کالا ابتدا باید مجوزهای لازم برای واردات کالا را اخذ کند و سپس، با در دست داشتن اسناد و مدارک لازم و همچنین کارت بازرگانی در گمرک، حضور یابد و با طی کردن مراحل اداری ترخیص، محصول خود را از گمرک خارج نماید.

پرداخت هزینه های واردات و ترخیص کالا، گام دیگری است که باید تجار، در این پروسه طی کنند. برآورد هزینه ها و تعرفه های واردات لوازم خانگی نیز به مانند واردات سایر کالاها است. این هزینه ها شامل هزینه هایی مثل هزینه های بارگیری، تخلیه، حمل و نقل، ترانزیت، انبارداری و ... می باشد. اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن، کالاهای خود را از گمرک، ترخیص کنید باید در اسرع وقت، نسبت به برآورد هزینه های گمرکی و پرداخت آن، اقدام نمایید.


مطالعه بیشتر:

ترانزیت داخلی چیست
هزنیه ترخیص کالا از گمرک شامل چه مواردی می شود؟


اما بسیاری از تجار، بنا به دلایلی نمی توانند در گمرک حضور یابند. به همین دلیل، از یک ترخیص کار باتجربه و مطمئن، کمک می گیرند تا بتوانند به پروسه ترخیص کالا از گمرک، سرعت ببخشند. چرا که این افراد نه تنها از جدیدترین قوانین و مقررات ترخیص لوازم خانگی آگاه هستند؛ بلکه با توجه به تجربه و مهارت خود می توانند بدون هیچ مشکلی و در سریع ترین زمان ممکن، کالاها را از گمرک ترخیص کنند.
علاوه بر این، کمک از ترخیص کار گمرک سبب می شود دیگر نیازی به حضور صاحب کالا در گمرک برای ترخیص نباشد. این فرد با داشتن کارت بازرگانی، تمام مراحل و تشریفات اداری ترخیص کالا از مراحل اخذ مجوز واردات کالا گرفته تا ترخیص کالا از انبارداری را انجام می دهد.


مطالعه بیشتر: مراحل ترخیص کالا


لیست لوازم خانگی مجاز برای تجارت


همان طور که اشاره نمودیم با توجه به قوانین و مقرراتی که از سوی وزارت صمت، تدوین می شود؛ ورود برخی از لوازم خانگی، قانونی و برخی دیگر ممنوع است. از این رو، ما در این قسمت، نام برخی از لوازم خانگی که واردات آنها ممنوع نمی باشد را معرفی می کنیم. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که امکان دارد در قوانین جدید وزارت صمت، نام برخی از کالاهای ذکر شده، در لیست کالاهای ممنوعه قرار گیرد. بنابراین، قبل از انتخاب آن ها حتما جدیدترین لیست کالاهای لوازم خانگی ممنوعه را چک کنید.

نکته قابل توجه دیگر در خصوص واردات لوازم خانگی این است که تمام این کالاها باید از استانداردهای خاصی مثل استانداردهای زیست محیطی، بهداشتی، کیفی و مصرف انرژی برخوردار باشند:
ترخیص انواع لوازم برقی خانگی اعم از پخت و پز، مایکروویو، اجاق گاز، زودپز، آرام پز، ساندویچ ساز، سرخ کن، خردکن و غذاساز، چای ساز و قهوه ساز، توستر، لباس شویی، ظرف شویی، آبسرد کن، هیتر، تصفیه آب، اتو و ...

ترخیص انواع لوازم دکوری خانگی مثل مجسمه و تندیس، کاغذ دیواری، سفال و سرامیک، جعبه جواهرات، شمعدان، انواع ظروف و گلدان تزیینی، تابلو و ...
انواع لوازم آشپزخانه مثل قاشق و چنگال، شیرجوش، سرویس های پذیرایی و غذاخوری، کلمن، کفگیر و ملاقه، بستنی خوری، فلاسک، قوری، انواع هود، انواع سینک ظرفشویی تک لگنه و دو لگنه و ...


مقالات مرتبط
واردات رنگ نساجی از گمرک
حق العمل کار گمرک کیست؟
ترخیص کاغذدیواری از گمرک
ترخیص کالا از گمرک شهریار تهران
واردات و ترخیص گیربکس از گمرک
واردات و ترخیص پوشاک از ترکیه
ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی
ترخیص لاستیک از گمرک

ترخیص جرثقیل از گمرک
ترخیص خودرو از گمرک

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا