شرکتهای کشتیرانی Nvocc 

شرکتهای کشتیرانی Nvocc 

شرکتهای کشتیرانی Nvocc 

16 مرداد1403
شرکتهای کشتیرانی Nvocc 

شرکتهای کشتیرانی Nvocc چه نوع شرکتهایی هستند؟ در پاسخ باید بگوییم؛ با توجه به این موضوع که بیشتر واردات کالا به ایران از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود، خطوط کشتیرانی مختلفی مسئولیت حمل کالا از سوی کشورهای مانند چین و اروپا به ایران را بر عهده دارند که یکی از این خطوط شرکت‌های nvocc هستند که کانتینرهای که مقصدشان ایران است را به صورت غیرمستقیم و از طریق بندهای مثل پورت کلانگ، موندرا، جبل علی، هنگ‌کنگ و حمد به ایران حمل می‌نمایند.

مطالعه بیشتر | ثبت سفارش کالا

همه چیز درباره شرکت Nvocc

شرکت‌های nvocc با در اختیار داشتن کانتینر، فقط فضای کشتی‌هایی که در خطوط کشتیرانی کار می‌کنند را اجاره می‌نماید. به بیانی دیگر خطوط nvocc مالک کشتی نیست؛ بلکه مالکیت کانتینرهای زیادی را بر عهده دارد و این خطوط که در مسیر بندرهای چین به ایران به صورت گسترده فعالیت می‌کند و با فراهم آوردن امکان خرده بار دریایی، سهم زیادی از این نوع حمل نقل دریایی را به خود اختصاص می‌دهد. امروزه خطوط nvocc متعددی برای حمل و نقل کالا از کشور چین به ایران وجود دارد.
شرکت nvocc یا همان NON Vessel Owning Common Carrier یک شرکت حمل و نقل دریایی است که مالک کشتی نیست؛ اما به عنوان یک ارائه دهنده خدمات بین‌المللی عمل می‌کند. این شرکت‌ها به صورت میانجی بین صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقل دریایی فعالیت دارد.

شرکت‌های NVOCC همچنین قراردادهایی با شرکت‌های حمل و نقل دریایی می‌بندند. بر اساس این قراردادها، آنها می‌توانند از کشتی‌ها و خدمات حمل و نقلشان استفاده کنند. این شرکت‌ها معمولاً برای انتقال کالاها از مبدأ به مقصد نهایی از خدمات حمل نقل دریایی بهره می‌برد. به طور خلاصه، شرکتهای NVOCC به عنوان میانجی میان مشتریان و شرکت‌های حمل و نقل دریایی فعالیت دارد. در اصل خدمات حمل و نقل دریایی بین‌المللی را ارائه می‌دهد؛ اما کشتی ندارند. بلکه با شرکت‌های کشتیرانی همکاری می‌کند.

شرکتهای کشتیرانی Nvocc

خطوط کشتیرانی NVOCC چه مزیت‌هایی دارند؟

اصلاح سریع مواد درج شده در بارنامه مثل شرح کالا و بندر مقصد، یکی از مزیت‌های خطوط کشتیرانی NVOCC است. امکان ردیابی کشتی‌ها به وسیله سیستم‌های مدرنی Track & Trace وجود دارد. شما می‌توانید به تعداد نامحدودی کانتینر رزرو کنید بدون اینکه نیاز باشد در صف انتظار بمانید. اگر محموله‌های پرحجم داشته باشید، این امکان وجود دارد که تخفیف بگیرید. در شرایط خاص امکان سوئیچ بارنامه وجود دارد. مدت زمان فری تایم حدود 21 روز است. امکان حمل کالای خرده بار دریایی هم وجود دارد.

خطوط کشتیرانی NVOCC چه معایبی دارند؟

معایب شرکت NVOCC چیست؟ نرخ ارزی حق توقف دموراژ و مدت زمان حمل و نقل طولانی به خاطر توقف کشتی‌ها در بنادر واسطه از معایب خطوط کشتیرانی NVOCC هستند. چند سلیقگی در رابطه با اسناد و مدارک لازم برای گرفتن قبض انبار و ترخیصیه وجود دارد. ارسال کانتینرها به ایران و انجام عملیات ترانسشیپ در مکان‌های مانند حمد، جبل علی و موندرا به صورت غیرمستقیم است. باید به خاطر استفاده از ناوگان خارجی باید در هنگام ترخیص کالا به وزارت راه مالیات پرداخت کنید.

نکات مربوط به خطوط کشتیرانی NVOCC

مطالعه بیشتر | ترخیص کار گمرک

نکات مربوط به خطوط کشتیرانی NVOCC

برای استفاده از خطوط کشتی‌رانی NVOCC یک سری نکات وجود دارد که حتماً باید برای حمل و نقل دریایی با آنها آشنا باشید تا با مشکلی برای صادرات و واردات روبرو نشوید. برای حمل کانتینری با خطوط کشتیرانی خارجی، به موارد زیر توجه کنید.

تعرفه حق توقف و دموراژ

خطوط کشتی‌رانی خارجی تعرفه دموراژ و حق توقف خود را به نرخ دلاری در بارنامه‌های دریایی می‌نویسند. این تعرفه‌ها که برای انواع کانتینرها فرق دارد و در هنگام تسویه می‌توانید آنها را تبدیل به ریال کنید و با مبلغ ریالی پرداخت نمایید.

مدت زمان فری تایم

مدت زمان فری تایم خطوط NVOCC حدود 21 روز است؛ اما امکان اینکه شما بتوانید فری تایم بیشتری داشته باشید برای شما وجود دارد؛ پس می‌توانید مدت فری تایم را کمی بیشتر از قبل کنید و با آرامش بیشتری کارهایتان را پیش ببرید.

شرکت nvocc

مسیر حرکت کشتی

بررسی مسیر حرکت کشتی خطوط خارجی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تخمین درستی از مدت زمان حدودی انتقال کانتینرتان داشته باشید. معمولاً خطوط کشتی‌رانی خارجی کانتینرهای که به مقصد ایران هستند را از طریق بندر جبل علی در امارات حمل می‌کنند. اگر این گونه باشد، حدود 20 روز مدت زمان حمل کانتینر از بندرهای کشور چین به بندر جبل علی است.

معمولاً توقف کانتینرها در بندر جبل علی تا مشخص شدن کشتی بعدی به مقصد بندرعباس حدود 5 الی 12 روز طول می‌کشد از سوی دیگر مدت زمان حدودی حمل تا بندر شهید رجایی 2 الی 1 روز است. پس به طور میانگین مدت زمان حدودی حمل از بنادر چین به بندر رجایی با خطوط کشتیرانی خارجی حدود 35 روز در نظر گرفته می‌شود.

اطمینان از تغییر نکردن نرخ کرایه حمل توافقی

گاهی اوقات مشاهده شده است که بعضی از شرکت‌های کشتیرانی و حمل و نقل بین‌المللی، در ابتدا نرخ کرایه کمتری را به صاحبان بار پیشنهاد می‌دهند و بعد از بارگیری کالا، هزینه‌های تحت عنوان Surcharge، GRI و سایر موارد این چنینی از مشتری می‌گیرند. ازاین‌رو، برای اطمینان و جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی، به شما پیشنهاد می‌کنیم که نرخ کرایه حمل دریافتی را به صورت دقیق بررسی کنید.
ما در بازرگانی طاها فیدار خلیج فارس، با جابه‌جایی تعداد قابل توجهی کانتینر از کشورهای اروپایی و چین به ایران با خطوط کشتیرانی خارجی و همچنین حمل بسیاری از پروژه‌ها، قادر به ارائه نرخ‌های کرایه حمل کانتینری ویژه به شما هستیم. چنانچه می‌خواهید کانتینر خود را با خطوط کشتیرانی خارجی حمل کنید، ما بهترین نرخ‌های کرایه حمل کانتینرهای خارجی را به همراه مسیر حرکت‌های کشتی و مدت زمان حمل، در اختیار شما قرار می‌دهیم.
همچنین فراهم کردن فری تایم تا 40 روز جهت حمل کانتینرهای خارجی از مزیت‌های همکاری با ما محسوب می‌شود. اگر فروشنده شما به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند به ایران بار ارسال کند، ما با فراهم نمودن امکان سوئیچ بارنامه با خطوط کشتیرانی خارجی، در زودترین زمان ممکن، بار شما حمل می‌کنیم و اسناد مربوط به واردات و صادرات را به فروشنده تحویل می‌دهیم.

خلاصه مطلب

شرکتهای کشتیرانی Nvocc وظیفه حمل و نقل کالاها را از طریق دریا بر عهده دارد. این شرکت با خطوط کشتیرانی قرارداد بسته است و خودش مستقیماً صاحب کشتی نیست. شرکت NVOCC بارهای زیادی را با کانتینر از طریق دریا جابه‌جا می‌کند به‌طوری‌که هرچه حجم بار شما بالاتر باشد، می‌توانید درصدی تخفیف از این شرکت بگیرید. یکی از مزیت‌های شرکتهای کشتیرانی Nvocc این است که تا 21 روز یا حتی بیشتر فری تایم بگیرید.

مطالعه بیشتر :
واردات و ترخیص مواد اولیه صنایع تولیدی از گمرک
ترخیص کالا در امارات
تفاوت سود بازرگانی و حقوق گمرکی
واردات و ترخیص ورق استیل از گمرک

نظرات
ارسال نظر

مشاوره رایگان ترخیص کالا